Prosinac samo što nije počeo, trgovine su već pune božićnih ukrasa, a odbrojavanje do nove godine već je u punom zamahu. Sve to može značiti samo jedno – vrijeme je za božićni domjenak! Dok ga neki jedva čekaju, drugi traže načine da ga i ove godine izbjegnu. No, što je s onima koji ga moraju organizirati? Na njima je velika odgovornost odabira prave lokacije, zabave i ukrasa, te animiranje ostalih za dolazak i zabavu. Ovaj neslužbeni “team building” odlično je vrijeme da se proslave sva postignuća u protekloj godini, opusti nakon napornog rada i učvrsti duh suradnje među zaposlenicima. Važno je samo pravilno ga organizirati, kako ništa ne bi bilo prepušteno slučaju.

Čemu služe božićne zabave

Božićne poslovne zabave mogu biti koristan način za izgradnju odnosa s zaposlenicima i klijentima. Kada su dobro planirane i organizirane, mogu biti zabavna i opuštena prilika za sve uključene. Mogu biti formalne ili neformalne, ovisno o veličini tvrtke i njezinoj radnoj kulturi. Mogu održavati u restoranima, hotelima, ili uredima tvrtke, biti male i intimne ili velike s mnoštvom uzvanika, a svakako donose mnoštvo benefita:

Team building: mogu biti odličan način za stvaranje zajedništva među zaposlenicima i poticanje timskog rada. One mogu pružiti priliku zaposlenicima da se međusobno upoznaju izvan poslovnog okruženja i stvore zajedničke uspomene.

Povezivanje sa zaposlenicima: mogu igrati veliku ulogu u oblikovanju načina na koji zaposlenici gledaju na tvrtku. Organiziranje proslave za kraj godine odličan je način zahvale zaposlenicima za njihov naporan rad tijekom godine i priznanje za sve što je tvrtka postigla zahvaljujući upravo njima.

Networking: bez obzira na to vide li sebe u ovoj kompaniji do kraja radnog vijeka ili traže novu priliku, domjenci su pravo mjesto za uspostavljanje kontakta s raznim ljudima iz branše koje možda ne srećemo često tijekom radnog dana. Povezivanje s ljudima koji se kreću u našem poslovnom krugu može biti korisno i za sadašnje, ali i buduće poslovne planove.

Odnos s klijentima: pozivanjem klijenata na božićnu zabavu pokazujemo da nam je stalo do odnosa s njima, te ih smatramo dijelom svoje poslovne obitelji. To je gesta kojom im želimo zahvaliti što su nam pružili svoje povjerenje, te ih, uz pokoju zdravicu, možemo uvjeriti kako bi se taj odnos trebao i dalje održati.

Svakako je potrebno paziti i na inkluzivnost. Jedan od najvećih izazova organiziranja božićnog domjenka je to što ne slave svi Božić, zbog čega se neki članovi tima mogu osjećati isključeno. Vlasnik ili rukovodeće osobe tada moraju odlučiti je li prikladno nazvati to božićnim slavljem ili domjenkom za kraj godine.

Kako organizirati uspješnu božićnu zabavu

Planiranje vremena za grupne događaje poput uredskih blagdanskih zabava važan je dio izgradnje snažnog tima i promicanja zdravog radnog okruženja. Ovisno o veličini tima za koji organiziramo zabavu, možemo napraviti anketu s nekoliko potencijalnih datuma ili sami donijeti odluku kada će se održati. Početak vikenda uvijek je najlogičniji izbor, no možda naša kompanija ima sasvim drukčiji radni tjedan i više nam odgovara neki drugi dan. Moramo uzeti u obzir i kada zaposlenici mogu doći na zabavu – svakako ne želimo staviti termin u vrijeme važnih sastanaka, konferencija ili kada nikome ne odgovara. Jednom kada odaberemo najvažnije stvari poput lokacije, glazbe, hrane i pića, možemo se usredotočiti na stvari koje će našu zabavu izdvojiti od ostalih, te joj dati neki poseban prigodni pečat, kako bi je svi prisutni dugo pamtili. Evo i nekoliko ideja…

Humanitarni karakter – s obzirom na to da je riječ o blagdanima, možda bi bilo dobro spojiti ugodno s humanitarnim, te potaknuti zaposlenike da donesu neku sitnicu kao poklon kojeg ćemo uručiti nekoj dobrotvornoj ustanovi ili bolnici, kako bismo razveselili njihove štićenike.

Tematska zabava – uvijek je zabavno pretvarati se da smo netko drugi, pa možemo našu zabavu začiniti prigodnom temom. Najbolje odjeveni mogu dobiti i nagrade ili biti proglašeni kraljem i kraljicom domjenka, te biti prigodno nagrađeni.

Secret Santa – svaki zaposlenik slučajnim odabirom dobije osobu kojoj mora kupiti poklon, te ga donijeti na zabavu. Na ovaj način svatko će dobiti simbolični poklon bez velikog troška za pojedince ili obveze da svima kupujemo poklone.

Tombola ili lutrija – svaki uzvanik prilikom dolaska dobije broj kojim sudjeluje u tomboli koja se održava na kraju večeri. Uz nekoliko simboličnih, možemo odrediti i jednu veliku atraktivnu glavnu nagradu, zbog koje će svatko htjeti ostati do kraja zabave.

Photobooth – kutak za fotografiranje s prigodnim dodacima uvijek je dobra ideja za stvaranje uspomena na druženje s kolegama. Fotografije nastale tu večer vjerojatno će krasiti radne stolove zaposlenika tijekom ostatka godine, podsjećajući ih na dobru zabavu.

Karaoke – ako su pjevačke sposobnosti naših kolega nešto čime se ponosimo, zašto ne bismo dio večeri posvetili isticanju njihovog talenta, a ujedno i dobro zabavi.

Kušanje sira i vina – zašto ova večer ne bi služila i za edukaciju? Organizirano kušanje vina ili sira, uz prave poznavatelje i kviz o tome koliko smo naučili, mogu donijeti dobru zabavu uz ukusne zalogaje.

Zabavne igre – tko će prije i/ili bolje ukrasiti jelku? Tko će napisati bolju prigodnu pjesmu za kraj godine? Tko će brže/bolje zapakirati poklon? Opcija je mnogo, a cilj je što bolje se zabaviti i dati svima materijala za prepričavanje pokoje anegdote u danima koji dolaze.

Pub kviz – kviz s informacijama iz općeg znanja ili možda s pitanjima koje bi trebao znati svaki zaposlenik tvrtke? Pobjednički tim ima pravi hvaliti se superiornim znanjem čitavu sljedeću godinu, a svaki član može dobiti i slobodan dan po želji. To su samo naši prijedlozi, naravno.

Na što paziti prilikom organizacije domjenka

Planirani proračun ne bi trebao biti prepreka dobrom provodu. Sve dok imamo dobru glazbu, malo prostora za ples i ponešto za jelo i piće, imamo preduvjete za dobru zabavu. Prije nego uopće krenemo razmišljati o mjestu, dekoracijama, zabavi i hrani, potrebno je odrediti budžet koji planiramo potrošiti, a zatim razmisliti o tome i na što ga želimo potrošiti.

  • Najam prostora

Traženje prikladnog mjesta za domjenak i rezervacija istog, nešto je čime se možemo zabaviti još i tijekom ljeta. Svi znaju da najbolje lokacije budu zauzete mjesecima unaprijed, a ako je riječ o posebnim zahtjevima, važno je na vrijeme osigurati ovu važnu stavku. Prilikom biranja lokacije za uredsku božićnu zabavu, potrebno je razmisliti o lokaciji, kapacitetu i pogodnostima koje nude. Nitko ne želi da se zaposlenici osjećaju kao da moraju ići na zabavu, no izglednije je da će doći ako je lokacija pristupačna, postoji prikladan parking ili je u dometu javnog prijevoza i taksi službi.

  • Hrana

Za početak moramo odrediti radi li se o večeri gdje svi sjede za stolom i jedu u sljedovima ili ćemo radije odabrati “finger food” kako bi prioritet bio na plesu i druženju, bez klasičnog protokola. Zatim moramo odrediti želimo li hladna ili topla jela, trebamo li uključiti vegetarijanske opcije i svakako moramo uzeti u obzir sve moguće prehrambene zahtjeve ljudi za koje organiziramo – od vjerskih do medicinskih, kako bi se svi osjećali uključeno.

  • Piće

Mnoge tvrtke u posljednje vrijeme odabiru opciju zabave bez alkohola, kako bi se izbjegle neugodne situacije koje nastaju kao posljedica otvorenog šanka. Ovdje je važno uzeti u obzir kulturu u kojoj živimo i radimo, kao i očekivanja zaposlenika i ostalih gostiju, te odrediti kojim putem želimo ići. Možemo odabrati samo određena pića koja će biti u ponudi ili staviti limit na konzumaciju. Ako želimo, možemo se raspitati smijemo li donijeti vlastito piće ili je ono uključeno u paket koji smo odabrali prilikom rezervacije.

  • Dekoracije

Postoji mnogo tvrtki koje se bave isključivo ukrašavanjem prostora za ovakve prigode, no time se mogu pozabaviti i zaposlenici tvrtke koji “imaju oko” za takve stvari. Dekoracije se mogu naći u brojnim specijaliziranim dućanima ili naručiti online, ako ima dovoljno vremena. Prostor se može ukrasiti neposredno prije početka zabave, a sve što ostane nakon domjenka uvijek se može preseliti u ured, gdje će nas uveseljavati ostatak blagdana.

  • Glazba

Glazba je često faktor koji može odlučiti između odličnog provoda i neuspjeha, zato je bitno posvetiti joj se pravilno. Trebamo odrediti želimo li bend, DJ-a ili će netko biti zadužen za puštanje glazbe preko računala kojeg ćemo sami donijeti. Ako odaberemo bend, ima li prostor uvjete da oni poslože svoju opremu i dovoljna mjesta za njihovo postavljanje i plesni podij? Koji je repertoar odabranog benda? Imamo li kakvu uputu za DJ-a o tome što mora, a što svakako ne smije puštati? Bez obzira koga odabrali da nas zabavlja tu večer, važno je proći detalje poput ovih kako ne bi bilo neugodnih iznenađenja.

Podijelite