Kontaktirajte nas

Vrijeme je u kojem se moramo naviknuti na rad od kuće, fleksibilan ili hibridan pristup radu. Neki obožavaju nove modele, dok su neki čvrsti zagovornici rada iz ureda. No, kakva god razmišljanja i stavove o novim načinima rada imamo, jedno je sigurno. Novi modeli rada za sada ostaju. Kako iskoristiti situaciju na najbolji mogući način, pospješiti posao, ali i unaprijediti životni stil?

 

U protekle dvije godine većina je morala zamijeniti dotadašnje navike novima. Komunikacija sa suradnicima postala je digitalna, jutarnju kavu ispijamo uz neki od ekrana, a ne ćaskajući u uredskoj kuhinji. Treći sastanak u danu na istoj stolici na kojoj ste ispijali prvu kavu, slušalice koje vas već žuljaju i gledanje u ekran koje vodi potrebi za pauzom, možda i još jednom kavom. Ako ste odlučili napraviti kavu, imate sreće jer ćete otići do svojeg štednjaka ili aparata za kavu. Imat ćete sreće jer je to vjerojatno i jedina aktivnost koja je bila moguća ili će biti moguća još sat vremena. Otvarate WhatsApp ili mail za nekoliko rečenica koje ste inače s kolegom razmijenili u prolazu ili preko stolova uz koju ustaljenu šalu. To vas je veselilo.

Chat i mail su super stvar za sve oblike poslovne komunikacije, reći će mnogi. Mislite da je vaša kućna kava, najbolja kava. Cjelodnevni online sastanci su pravi hit. Zadovoljni ste što možete raditi u kućnom ogrtaču ili trenirci a posebno vas veseli dodatnih sat vremena ujutro koje ne provodite u vječnim prometnim gužvama, ali… katkad morate u ured.

Puno toga se promijenilo a mi, društvena bića, još se nismo potpuno navikli. Uvesti nove navike kako bi se lakše nosili sa svime djeluje zamorno, ali zapravo sve što treba napraviti je prvi korak.

Prakticiranje nekih od sljedećih ideja svakako bi vam u tome trebalo pomoći.

1. Nedostaje vam interakcija sa suradnicima? Napravite online druženja.

Jednom tjedno organizirajte kraći online sastanak za otvorene poslovne teme i planove za tjedan. Prvi dio sastanka posvetite razgovoru o temama nevezanim za posao. Što netko ima na radnom stolu, kako je proveden vikend, koja se kava pije, tko kakve slušalice koristi…

Ovi kratki digitalni susreti povećavaju interaktivnost, otvaraju vrata upoznavanju i pridonose razvoju proaktivne komunikacije.

2. Nedostaje vam mir, a opet želite i društvo? Nabavite biljku.

Prednosti suživota sa životinjama ne trebamo niti isticati, ali kućne biljke su često zanemarivane, perciprane su kao hobi “baka”. Benefiti koje možemo imati su zdravstveni, estetski i ekološki, a neke kulture kućne biljke veličaju stoljećima. Primjerice, odnos Japanaca i najpoznatije japanske kućne biljke bonsai nastao je još u 14. stoljeću. To je vještina oblikovanja drveća koja je duboko utkana u njihovu kulturu. Poznavatelji Bonsai znaju da to nije samo ‘biljka u posudi’ nego i filozofija življenja.

Danas do nove kućne biljke možete doći i online. Kupnjom biljke online dobivate estetski lijep dodatak (posudu ili teglu…), a dobivate i upute za brigu o biljci. Druga opcija je naravno otići do nekog vrtnog centra; dobro će vam doći šetnja nakon cijelog dana rada, a prodavačica će, kada prepozna “biljkoljupca” u nastajanju, vjerojatno dati korisne upute. Biljka je živo biće kojem je potrebna briga, ali i koje uzvraća s puno više od uloženog.

3. Osjećate se zatvoreno? Boravite više vani!

Kada radimo iz ureda promijenili smo okolinu. Krećemo se u nekoj mjeri, ali u većini slučajeva nedovoljno. Radeći od kuće potreba za promjenom se nameće sama od sebe. Definirajte doba dana i dane u tjednu kada će boravak na zraku imati i karakteristike fizičke aktivnosti.

Hodanje je jedna od tih aktivnosti. Prednosti su svježi zrak, fizičko kretanje, povećanje koncentracije, a motivirati vas može i činjenica da su mnogi genijalci i velikani bili poznati po dugim pješačkim rutama ili dugotrajnim šetnjama (primjerice Nikola Tesla).

4. Ukućani remete rad? Pretvorite ih u vrijedne kolege!

Za obavljanje posla kod kuće je potreban mir i koncentracija. To je otežano u obiteljima s djecom koja također borave doma. Ovisno o dobi, dobra ideja može biti i “zaposliti” djecu.

Rasporedite aktivnosti za djecu u vremenskim intervalima. Aktivnosti bi trebale imati oblik interakcije, suradnje – na taj način će razviti osjećaj korisnosti, unaprijediti komunikaciju, a možda razviti i neke vještine. Najmlađe, ili možda bolje reći mlađe, treba motivirati, a i nagraditi. Zvuči kao još jedan zadatak za vas, što i jest, no i to je bolje nego imati stalne smetnje, a i svakako korisnije.

+Kako razviti rutinu i stvoriti naviku?

Radeći u uredima stvorili ste određenu rutinu. Vrijeme kada dolazite na posao, što radite prije posla, kako provodite prve minute, kada je vrijeme pauze ili gableca. Radeći od kuće teže je stvoriti rutinu. Osim što nas mogu zasmetati susjedi, izazovno je raditi od kuće s djecom ili partnerom koji također radi od kuće. Rutinu narušava i okruženje – kućno okruženje nameće i kućnu rutinu.

Stvoriti novu rutinu je poželjno, jer nam to omogućuje da se usredotočimo, a i olakšava suživot s ukućanima. Za razviti naviku i novu rutinu, potrebno je vrijeme. Istraživanja su pokazala da se radi o periodu od 18 – 200 i više dana. Rutina se sastoji od nekoliko navika ili aktivnosti koje bi treble postati automatske.

Nekoliko ključnih načela koje pomažu u razvoju routine:

  • Napravite plan i raspored u kalendaru (zapišite, jer zapisivanje psihički stvara obvezu)
  • Svaki dan započnite spremni za nove navike (ponovite razloge zašto radite nešto novo)
  • Započnite s manjim koracima i zadacima (nitko tko počne trčati ne istrči odmah maraton na prvom treningu)
  • Nagradite se nakon izvršavanja zadataka (ipak smo robovi navika)
  • Ponavljajte sve što ste napravili (to je jedini put za stvaranje navike)
Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.