“AI” je postala riječ koja se čuje svakodnevno, gotovo nezaobilazna kada je u pitanju bilo kakva tehnologija. Tražilice koje pokreće AI koriste tehnike obrade prirodnog jezika i strojnog učenja za isporuku personaliziranih, relevantnih, pa čak i “ljudskih” odgovora. Zašto ne bi bili proaktivni i pokušali naći informacije za našu svaku bolnu točku ili aktivnost uz pomoć AI-a? 

Kako smo do sada pretraživali?

Procjenjuje se da samo Google svake sekunde obradi nevjerojatnih 63 000 upita za pretraživanje. Tražilice su razvile složene algoritme koji pretražuju internet i indeksiraju web stranice djelomično na samom sadržaju.Tvrtke se trude i trudile su se pozicionirati se na prvoj stranici bilo koje tražilice, primarno Googlea. I to je zahtjevan posao, zahtjeva poznavanje tržišta kojim se bavite, poznavanje tehnologije i izradu sadržaja za web. Drugi dio priče je oglašavanje na tražilicama, gdje su oni brendovi koji ne mogu biti na prvim stranicama odlučili platiti kako bi došli do svojih klijenata.

Što je to značilo za sve nas, korisnike tražilica? Značilo je da oni koji su se uspjeli pozicionirati imaju monopol nad informacijama koje dobivamo, proizvodi i usluge tih brendova su nam bliži za kupnju i konzumaciju, a za one koji su htjeli i žele nešto drugo morali su i moraju utrošiti više vremena u pretrage.

Zašto i kako pretraživati uz pomoć AI?

Zašto uopće koristimo tražilice? Tražilice su se nametnule kao ishodište za rješavanje naših problema i prikupljanje informacija. Tražimo li partnera za izradu web stranice, tražit ćemo ih putem tražilice. Imamo li propušten poziv i želimo li saznati tko nas je zvao – tražit ćemo broj telefona putem tražilice. Želimo li kupiti poslovni poklon ili poklon za godišnjicu braka (koju redovno zaboravljamo:)), pristupit ćemo tražiliici…

Zašto koristiti AI alate umjesto tražilica? 

AI alati brzo analiziraju goleme količine podataka i identificiraju teme koji bi ljudima mogli promaknuti, čime dodaju više konteksta i dubine našem pretraživanju. 

Izdvojit ćemo pet alata temeljenih na umjetnog inteligenciji (koji nisu ChatGPT) a koji su nam besplatno dostupni:

  • Google Bard AI – možete ga koristiti za dolaženje do odgovora na kompleksna pitanja ili za dobivanje ideja, pronalazak svježih vijesti ili kao osobnog AI asistenta. U odnosu na ChatGPT Bard nudi informacije u stvarnom vremenu, dok ChatGPT nema informacije o događajima poslije 2021. Godine. 
  • Perplexity – zanimljiv i snažan AI alat koji se može koristiti za pretragu sadržaja za različite svrhe od istraživanja, razumijevanja određenih tema, pisanja, analize ulaganja i više.
  • You – isprobajte sami, zanimljivo je. You.com pojednostavljuje odgovore na složena pitanja, pomaže u zadacima i podržava istraživanje s citatima i ažuriranim informacijama, povećavajući produktivnost i štedeći vrijeme.
  • Microsoft Bing AI – nova verzija Microsoftove tražilice Bing sa posebnom značajkom, AI chatbotom
  • Wlado – AI alat orijentiran primarno pretragama u poslovne svrhe (primjerice ako trebate dobiti jasan osjećaj veličine tržišta za određeno područje ili pronaći znanstvenu studiju na neku temu).

Kako pretraživati uz pomoć AI alata? 

Imamo li neki problem ili ideju koju želimo istražiti, možemo vrlo brzo usvojiti i donijeti što bolju odluku, zato što nam AI alati daju najbitnije članke i web stranice, nude potpitanja, sistematiziraju temu. Primjerice, želimo pokrenuti novi posao, poduzetnički pothvat ili novu poslovnu ideju, u jedan od alata upišemo: “najbolje poslovne ideje za 2023”.

Chat opcija će nam izvući i izbaciti u nekoliko sekundi listu od otprilike 15 najtraženijih i najpopularnijih poslovnih prilika za 2023. Također, predložit će i sistematizaciju poput: rizici pokretanja poslovanja, najbolji primjeri uspješnih novih poslova, ideju o tome što nas čeka pri pokretanju posla s pravne, knjigovodstvene, prodajne i markentinške strane…

Također predložit će “follow up” pitanja, dakle pitanja koja su logična nakon ovog prvog, ključnog pitanja. Primjerice, prosječna cijena knjigovodstvenog servisa za malo poduzeće. 

Nadalje, ponudit će najrelevantnije članke, video sadržaje i fotografije vezane na temu što će rezultirati time da informacije koje ste prije prikupljali satima i danima sada možete prikupiti, analizirati i sistematizirati u svega nekoliko sati.

Koji je vaš sljedeći poslovni cilj?

Koji problem pokušavate riješiti?

Razmislite i utrošite 15 minuta u jedan od alata, provjerite sami koliko vam može biti od pomoći, a na kraju i počnite koristiti AI jer je sigurno da ćete ubrzo biti u situaciji da će vam zatrebati.

Budite spremni!

Podijelite