Kontaktirajte nas

Neugodni razgovori nisu zabavni – odgađamo ih do posljednjeg trenutka i iščekujemo sa strahom. Znati kako voditi neugodan razgovor važno je za učinkovito vodstvo i uspješnu karijeru.

Izražavanje različitih gledišta dio je naše svakodnevice, bilo da se radi o kolegama s posla, menadžerima, partnerima ili poznanicima koje susrećemo na prijateljskim večerama. Bez obzira na razinu (ne)povezanosti s osobom s kojom razgovaramo, to može biti teško ili čak kontroverzno. Bilo da govorite klijentu da je projekt odgođen ili morate dati svoje mišljenje o nečem što nikako ne odobravate, neugodni razgovori neizbježan su dio poslovanja, pogotovo kada je riječ o rukovodećim pozicijama. Kako se pripremiti za ovu vrstu rasprave? Iako se neugodni razgovori mogu činiti teškima, oni mogu biti dobra prilika za vježbanje rješavanja sukoba. Ako pristupite razgovoru na pravi način, to može pomoći drugoj osobi da bolje razumije vaše osjećaje i uvjerenja, te čak poboljšati situaciju ili odnos. Velik dio rješavanja teških razgovora je jasno i izravno komuniciranje. Pokušajte unaprijed isplanirati što želite reći kako vas živci ili emocije ne bi nadvladali.

5 pravila za uspješnu komunikaciju

Kada morate obaviti neugodan razgovor. budite izravni i brzo prijeđite na stvar. Teški razgovori postaju još teži kada odugovlačite ili prikrivate svoju pravu namjeru. Iako vam se na pravu može činiti da ste prestrogi upuštajući se u razgovor koji će završiti kritikom druge osobe, stvar je u tome kako ćete to odraditi. Većinu vremena, osoba s kojom razgovarate zna što slijedi, zato prijeđite na temu što prije, ali ne zaboravite i pet zlatnih pravila komunikacije:

1. Aktivno slušajte

To znači da doista razmišljate o onome što druga osoba govori, umjesto da čitavo vrijeme smišljate što ćete reći čim uhvatite priliku. Stvarno slušajte i pokušajte razumjeti njihovo gledište. Postavite pitanja o stvarima koje ne razumijete ili za koje vam je potrebno dodatno pojašnjenje. Ovo nije vrijeme za osude ili predbacivanje, već trenutak u kojem obje strane moraju shvatiti što ne valja i u čemu je doista problem. Možda ćete naučiti nešto što niste znali ili sagledati situaciju iz drugog kuta. Ako sugovornik vidi da ste uključeni i angažirani, vjerojatnije je da će pokazati razumijevanje bez obzira na težinu teme.

2. Budite otvoreni

Morate biti u stanju suosjećati i vidjeti problem s gledišta druge osobe. Kada se nađemo u neugodnim situacijama skloni smo misliti da je samo naše mišljenje jedino ispravno. Čak i ako postoji legitimni razlozi za takvo razmišljanje, druga strana ih isto tako ima i za svoje, sasvim suprotno gledište. Iako se ne slažete, pokažite da čujete što druga strana govori i da prihvaćate i njihovu logiku. Pokušajte staviti subjektivno mišljenje u drugi plan i postavite se na njihovo mjesto, barem na nekoliko minuta.

3. Prihvatite da nećete promijeniti nečija uvjerenja

S politikom i drugim kontroverznim temama, može biti korisno zapamtiti da je malo vjerojatno da ćete promijeniti nečiji sustav vjerovanja. Kada se stvari jako zahuktaju, obično je t zato što govorimo o sustavima vjerovanja, načinu na koji ljudi odluče voditi svoje živote i načinu na koji redovito razmišljaju, a to će biti jako teško promijeniti. Sjetite se da ste u razgovoru, a ne u bitki, te ne moraju postojati pobjednici i poraženi. Duboko udahnite i jednostavno se složite da se ne slažete. Odabrati slušati, ali se ne složiti, sasvim je u redu.

4. Znajte kada otići iz rasprave

Nakon nekog vremena možda ćete shvatiti da određeni razgovor jednostavno nema smisla, a promjena teme čini se kao najbolja opcija. U tom trenutku prekinite razgovor i prijeđite na drugu temu, točnije rečeno – neutralni teren. Ako niste bliski s osobom s kojom razgovarate, možete se držati laganih tema koje uključuju stvari poput vremena, zabave, sporta, knjiga ili hobija. Ako želite ponuditi ruku pomirenja, a malo bolje poznajete osobu, preusmjerite razgovor na temu za koju znate da voli i o kojoj oboje imate pozitivno mišljenje. Zapitajte se ima li doista smisla svađati se oko nečeg što se neće promijeniti, a potencijalno možete izgubiti dobrog prijatelja ili se posvađati s osobom koja vam je bitna u karijeri.

5. Pazite na sebe

Neugodni razgovori ponekad mogu biti pomalo žustri, jer se ljudi mogu osjećati emotivno ili povrijeđeno, ljuto ili zbunjeno. Briga o sebi je prioritet i zato je sasvim u redu ostaviti vremena da se svi ohlade. Dogovorite se da ćete nastaviti kasnije ako bude još toga za raspravu. Iskoristite vrijeme predaha da se isključite i opustite – odite u šetnju, slušajte glazbu, meditirajte ili razgovarajte s nekim zbog koga se osjećate dobro. Iako se možete osjećati loše zbog toga što razgovor trenutno ne ide u dobrom smjeru, možete biti zadovoljni što ste se u njega uopće upustili, te krenuli rješavati nešto što vam u konačnici mnogo znači. Svaki put kad svladate svoju nervozu i to učinite, izgradit ćete svoje vještine i samopouzdanje.

Neugodni razgovori izgrađuju sposobnost komunikacije

Budite iskreni i temeljiti s povratnim informacijama i u potpunosti razjasnite zašto vodite određeni razgovor. Ponudite što više konkretnih primjera kako bi osoba shvatila da ne izvlačite stvari iz konteksta ili stvarate probleme iz ničega. Što više jasnoće možete pružiti, to će kritika biti bolje primljena. Bitne su stvarne riječi koje koristite tijekom razgovora. Morate ocrtati kritiku i razlog zbog kojeg vodite razgovor, te razgovarati o ishodu kojeg želite postići. Ako kažete zaposleniku da neće dobiti povišicu, objasnite zašto to radite i dajte mu do znanja na čemu mora raditi kako bi ta povišica postala moguće. Čak i ako nekom morate dati otkaz, to ne znači da ne biste trebali suosjećati s njima. Razmislite o tome kako će se druga osoba osjećati tijekom razgovora i dopustite joj da obradi svoje emocije. Otvorenim razgovorom i transparentnošću otvarate put ka izgradnji stabilnijeg i zdravijeg odnosa.

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.