Umjetna inteligencija (AI) igra sve veću ulogu u različitim aspektima poslovanja. Jedna od ključnih oblasti u kojima AI donosi značajne prednosti jest proces zapošljavanja.Tradicionalni načini regrutacije često nisu dovoljno učinkoviti u zadovoljavanju potreba modernog tržišta rada; često su dugotrajni, skupi i ne uvijek učinkoviti. Zato umjetna inteligencija nudi rješenja koja znatno poboljšavaju ovaj proces.No, može li tehnologija zamijeniti iskusnog HR menadžera ili regrutera? Koliko puta je pri selekciji kandidata prevladao objektivni životopis, a koliko osjećaj kojeg je u tom trenutku imala osoba s druge strane stola?

AI optimizirani oglasi za posao

Prvi korak u zapošljavanju jest privlačenje odgovarajućih kandidata putem oglasa za posao. AI može značajno unaprijediti ovaj proces. Analizom ogromne količine podataka o prethodno objavljenim oglasima i njihovim rezultatima, AI algoritmi mogu generirati privlačne, jasne i ciljane oglase. AI analiza jezika omogućuje prepoznavanje ključnih riječi i fraza koje su najprivlačnije za određenu ciljnu skupinu kandidata. Na temelju tih saznanja, AI može prilagoditi stil i ton oglasa kako bi se bolje povezao s potencijalnim kandidatima. Osim toga, AI može koristiti i informacije iz društvenih mreža i drugih izvora kako bi ciljano plasirao oglase prema specifičnim profilima kandidata, što povećava šanse da privuče prave osobe za određeno radno mjesto.

Googleovom Bardu postavili smo jednostavan upit: “Napiši oglas za posao – tražimo marketinškog stručnjaka s minimalno 3 godine iskustva u agencijskim poslovima. Radi se u Splitu, uz puno radno vrijeme koje je fleksibilno.”

Ovo je oglas koji je napisao u samo nekoliko sekundi, te u osnovi sasvim dobro obuhvaća ono što smo željeli. Naravno, uz dodano unesene parametre, dobili bismo i detaljniji oglas:

Marketinški stručnjak, Split

Puno radno vrijeme, fleksibilno

Opis posla:

Razvoj i implementacija marketinških strategija i planova za klijente

Kreiranje i vođenje marketinških kampanja

Praćenje i analiza marketinških rezultata

Suradnja s drugim timovima u agenciji na provođenju marketinških aktivnosti

Uvjeti:

VŠS/MŠS, ekonomija, marketing ili slično

Minimalno 3 godine iskustva u marketinškim poslovima

Poznavanje osnova web dizajna i razvoja

Poznavanje osnova SEO-a i SEM-a

Poznavanje osnova društvenih medija

Izvrsne komunikacijske i prezentacijske vještine

Organizacijske i upravljačke vještine

Engleski jezik na razini B2

Poželjno:

Iskustvo u radu s agencijskim klijentima

Iskustvo u radu s marketinškim softverom

Iskustvo u radu u kreativnom timu

Nudimo:

Fleksibilno radno vrijeme

Puno radno vrijeme

Konkurentnu plaću

Motivirajuće i stimulativno radno okruženje

Mogućnost napredovanja

Ako ste zainteresirani za ovaj posao, pošaljite svoj životopis i motivacijsko pismo na e-mail adresu.

AI intervjui i analiza performansi

Nakon što kandidati odgovore na oglase, slijedi faza intervjua. AI pruža mogućnost standardiziranja postavljanja pitanja svim kandidatima, čime se osigurava objektivnost u evaluaciji. AI sustavi za prepoznavanje govora mogu analizirati verbalne i neverbalne odgovore kandidata, pa čak i obratiti pažnju na sitne nijanse u izgovoru i emocionalnim odgovorima.

Osim toga, AI može koristiti tehnologiju analize emocija kako bi bolje razumio kandidatove reakcije i na taj način procijenio kako bi se kandidat mogao uklopiti u timsku dinamiku i korporativnu kulturu. Također, AI alati mogu provesti evaluaciju softverskih vještina i tehničkog znanja, čime se eliminiraju potencijalne pristranosti i osigurava se izbor najkvalificiranijih kandidata.

AI intervjui i analiza performansi imaju i neke potencijalne nedostatke:

Cijena: mogu biti skupi za implementaciju i održavanje.

Pouzdanost: mogu biti pouzdani samo ako su pravilno implementirani i održavani.·        

Etika: Postoji zabrinutost da se mogu koristiti za diskriminaciju kandidata ili zaposlenika.

Personalizirana strategija motivacije

Personalizirana strategija motivacije igra ključnu ulogu u održavanju visokog stupnja angažmana i zadovoljstva zaposlenika. Svaki zaposlenik ima jedinstvene potrebe, ciljeve i motivatore, stoga je važno prilagoditi pristup kako bi se svaki pojedinac osjećao cijenjenim i potaknutim da daje svoj maksimum.  Nakon što je novi zaposlenik uspješno integriran u tvrtku, ključno je održati visoku razinu motivacije kako bi ostao produktivan i zadovoljan svojim radnim mjestom. AI može pružiti dragocjene uvide o tome što zaposlenike stvarno motivira. Primjerice, AI analiza može otkriti koje vrste zadataka pojedini zaposlenici smatraju najizazovnijima ili najzanimljivijima, te se može usmjeriti na pružanje više takvih prilika. Također, AI može otkriti koji su članovi tima najbolji suradnici i poticatelji drugih te ih prepoznati i nagraditi za njihovu ulogu u razvoju pozitivnog timskog okruženja.

Analizom podataka o radnim navikama, produktivnosti, angažmanu i zadovoljstvu zaposlenika, AI može identificirati ključne čimbenike koji utječu na njihovu motivaciju. Ove informacije pomažu tvrtkama da razviju personaliziranu strategiju motivacije za svakog zaposlenika. To može uključivati dodjelu ciljeva, mentorstvo, prilagodbu radnog okoliša i nagrađivanje postignuća. 

Koliko je AI doista koristan pri odabiru kandidata za posao?

Umjetna inteligencija pruža tvrtkama inovativne alate i tehnike za transformaciju procesa zapošljavanja. Kroz korištenje AI-a u pisanju optimiziranih oglasa za posao, provođenju objektivnih intervjua te razvoju personaliziranih strategija motivacije, tvrtke mogu ostvariti znatne prednosti, uključujući brže i preciznije odabire kandidata, smanjenje troškova regrutacije i veće zadovoljstvo zaposlenika. Ipak, važno je istaknuti da AI ne može zamijeniti ljudski faktor u potpunosti i da bi ga trebalo koristiti kao podršku ljudskim odlukama kako bi se postigli najbolji rezultati u zapošljavanju i stvaranju jakih i uspješnih radnih timova. Ljudski faktor je ključan u razumijevanju emotivnih i društvenih aspekata motivacije, te je važno da menadžeri i nadređeni redovito komuniciraju sa zaposlenicima kako bi bolje razumjeli njihove potrebe i prilagodili pristup motivaciji.

Podijelite