Kontaktirajte nas

Dosezanje vlastitih ciljeva zahtijeva pažljivu analizu, planiranje, temeljitu pripremu i mješavinu čelične discipline i ustrajnosti – uz vizualizaciju do pobjedničkih rezultata!

Bilo da se radi o nogometašu koji želi postići pogodak ili prodavaču koji ide sklopiti posao, najbolji svjetski stručnjaci u bilo kojem području imaju jednu zajedničku taktiku: svi oni koriste moć vizualizacije u postizanju uspjeha. Najjednostavnije rečeno, vizualizacija je zamišljanje vašeg uspjeha prije nego što se dogodi – osjećanje, slušanje i doživljavanje željenog trenutka sa što više detalja. Vizualizacija kao taktika uspjeha možda je najpoznatija u svijetu sporta. Bila je to tehnika koju je legendarni boksač Muhhamad Ali nazvao “povijest budućnosti”. Prema njegovom opisu, u svojoj mašti doslovno bi vidio svaku borbu kako se odvija od početka do kraja, prije nego što bi se uopće dogodila – i to bi se pokazalo istinitim. Arnold Schwarzenegger također je bio veliki pobornik vizualizacije. Zamislio je kako želi izgledati i nastavio je to zamišljati dok nije postigao željeni cilj, a istu je tehniku poslije primijenio u politici i glumi. Istraživanje je pokazalo da zamišljanje pomicanja određenih dijelova tijela gotovo jednako trenira mišiće kao i stvarni pokret. No kako ovaj princip primijeniti u poslovanju?

Moć vizualizacije u poslovanju

Razmislite kako možete do detalja vizualizirati važnu poslovnu prezentaciju ili intervju – od držanja, govora tijela, osjećaja, pitanja koja bi vam mogla biti postavljena i kako na njih odgovarate. Bez imalo sumnje u sebe odradite zamišljeno i budite spremni na odlične rezultate. No svakako se pobrinite da budete “u Zoni”. Trenuci koje vrhunski sportaši najviše cijene nisu oni kada pobijede u natjecanju i postignu slavu, već proces koji ih je tamo odveo. “Zona” je ono stanje prosvjetljenja u kojem sportaši znaju da će pobijediti, gdje su umjetnici najkreativniji, a poslovni ljudi najinovativniji. U poslovnom svijetu ‘Zona’ bi mogla biti ekvivalent trenutku u procesu pripreme za savršeni prodajni govor. Ovo je trenutak kada znate da ste nepobjedivi i spremni impresionirati klijente i oduševiti konkurenciju svojim dobro uvježbanim predstavljanjem i pobjedničkim stavom. Proces vizualizacije do ‘Zone’ nije jednostavan i to je vještina koju treba razvijati s vremenom, te zahtijeva praksu i predanost. Stručnjaci kažu kako je potrebno vježbati barem 10 do 15 minuta dnevno, ako ne i više, kako biste te slike čvrsto usadili u svoj um. Cilj ovog treninga je njegovati vizualnu imaginaciju i omogućiti joj da preraste u potencijalnu stvarnost.

godigital_moc_vizualizacije_poslovni_uspjeh_2

Trik, magija ili snaga uma?

Iako izgleda tako, ovdje nije riječ o nikakvoj magiji ili čarobnim trikovima. Naime, podsvijest prihvaća sve misli koje često ponavljate. Zatim mijenja vaš način razmišljanja, ali i vaše navike i postupke. Kada imate pristup snažnim osjećajima pobjednika, to mijenja vašu percepciju trenutne stvarnosti. Počet ćete mijenjati svoju sliku o sebi, način na koji odgovarate na izazove i kako se pripremate za ključne trenutke. Nakon što vaš um spozna vaš cilj, počet će tražiti prilike koje će vam pomoći da uspijete. Osjećati se snažno i pozitivno u pogledu svog cilja neophodno je za uspjeh, jer ako postoji sumnja u cilj, podsvjesno ćete se pripremiti za borbu ili sabotažu. Vjerovanje da je nešto moguće povećava vaše izglede za uspjeh. U treninzima vizualizacije sudjeluju sva osjetila:

Vizija – Što vidite? Obratite pozornost na detalje.

Miris – Gdje se nalazite, kako miriše? Neki od primjera su svježe pokošena trava, znoj ili ulje na vašoj opremi.

Sluh – Čujete li zvukove? Ima li navijanja, pljeskanja ili razgovora?

Okus – Postoji li neki okus ili aroma? Osjećate li se sito ili ste možda žedni?

Dodir – Kakav je osjećaj vaše kože ili teksture na njoj, primjerice s odjeće?

Šesto čulo – Imate li intuiciju ili neki poseban osjećaj vezan za željeni cilj?

godigital_moc_vizualizacije_poslovni_uspjeh

Tehnike vizualizacije za poslovni uspjeh

Meditacija je jedna od tehnika vizualizacije, a ako ste početnik isprobajte meditaciju u šest faza Vishena Lakhianija, koja vas vodi kroz različite faze u kojima ćete, među ostalim, do detalja zamisliti sebe u budućnosti.

Pisanje afirmacija također pomaže vašem umu da uđe u modus budućnosti. Kada pišete afirmacije, pišite ih u sadašnjem vremenu i pazite da ih ne napišete previše. Počnite s “ja” nakon čega slijedi nešto što biste željeli da ste već postigli ili što želite biti u budućnosti, npr. “Snažan sam i hrabro se suočavam sa svim nedaćama” ili “Imam kompaniju sa 100 zaposlenika i 5 ureda diljem svijeta.” Kao i kod meditacije, pokušajte biti što precizniji. Radi se o tome da naš mozak ne može razlikovati ono što je već istina od onoga što je fikcija, stoga će vaš mozak misliti da već posjedujete navedenu kompaniju i počet ćete se ponašati u skladu s tim, nesvjesno.

Jedan od načina vizualizacije budućnosti je i izrada ploče vizije. Potrebno je uzeti prazan papir velikih dimenzija i ispuniti ga isječcima i slikama (primjerice iz časopisa ili s interneta) koji predstavljaju kako želite da vaš život izgleda nakon određenog vremena – 6 mjeseci, 5 godina ili više. Važno je gotovu ploču, tj. poster staviti na vidno mjesto u svom uredu ili stanu kako bi redovito razmišljali o svojim željenim ciljevima.

Koju god tehniku odabrali, najvažnije je da budete ustrajni. Smatrate li da ste spremni za početak korištenja tehnika vizualizacije, predlažemo da uvijek imate na umu ova četiri savjeta:

#1: Razmišljajte o živopisnim detaljima

Nemojte samo razmišljati općenito, poput “vidim sebe kako privlačim novog klijenta.” Vizualizirajte s bogatim detaljima – kako će izgledati dolazak? Što ćete odjenuti ujutro na dan sastanka? Koje ćete riječi koristiti kada razgovarate s potencijalnim klijentom? Kako izgleda njegovo ili njezino lice kada pristanu na dogovor?

#2: Zamislite kako ćete se osjećati nakon toga

Detalji vaše vizualizacije ne bi trebali pokrivati ​​samo vaša fizička osjetila, već i emocije. Zamislite kako ćete se točno osjećati kada postignete svoj cilj, poput potpisivanja ugovora. Osjećaj financijske sigurnosti ili želja za dokazivanjem svojih sposobnosti, uzbuđenje dok dijelite vijesti sa svojim timom i slično.

#3: Neka vam to postane dnevna rutina

Ne možete vizualizirati svoj cilj jednom i očekivati ​​da će stvar biti riješena; kao i svaka navika, potrebna je dosljednost da bi se isplatila. Pokušajte s pet minuta vizualizacije dnevno, čim se ustanete ujutro ili dok putujete na posao. Zatim postepeno povećavajte vrijeme koje ste spremni izdvojiti.

#4: Ne dajte se omesti brigama

Nemojte zaboraviti da vizualizacija djeluje i u obrnutom smjeru. Kada brinete o potencijalno lošem ishodu, podsvjesno usmjeravate svoje postupke prema njemu. Nemojte se posvetiti mislima koje počinju s “što ako”. U redu je zamišljati razne scenarije, pozitivne i negativne, ali neka vaše razmišljanje bude usredotočeno na to kako ćete se ponašati i reagirati unutar određene situacije. Kada se suočite sa svojim brigama na objektivan način, one brzo gube snagu.

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.