Poslovni plan je jedan od prvih dokumenata koji ćemo izraditi prije izlaska na tržište. Poslovni plan nam daje sliku o tome kako naš proizvod ili usluga izgleda kupcima, koji problem potencijalnim kupcima riješavamo, koliko nas sve to košta…
Dakle, ako napravimo poslovni plan uspjeh našeg poduhvata je garantiran! Ili?

Postoje tone knjiga, tisuće članaka i videa koje objašnjavaju kako napisati i što bi trebao sadržavati poslovni plan, samo gledajući površinu izgleda kako je pisanje poslovnog plana znanost. Kako onda uz svo to znanje i stručnost ipak mnogi i uz poslovni plan ne uspiju održati svoje poduzeće niti godinu dana? Problem može ležati u previše detalja, kopiranju, praćenju starih principa poslovanja.

Zato ćemo u ovom članku dati novo svjetlo na poslovni plan, predložiti drugi pristup i neke elemente pokušati razraditi uz pomoć besplatnih AI alata.

Poslovni plan od stranice, možda dvije

U sljedećih nekoliko redova razradit ćemo poslovni plan za individualne, online treninge snage. Tržište online-live trenera u zadnjih nekoliko godina je u porastu, postoji mnogo programa, trendovskih pristupa i nebrojeno mnogo opcija. Evo kratkog vodiča koji možemo primijeniti i na druga područja i ideje.

Odgovorimo na svako od pitanja u 1-2 rečenice.

Što ćemo prodavati? 

Individualne tromjesečne programe treninga snage.

Tko su naši kupci?

Neredoviti posjetitelji fitness centara i programa, većinom između 28 i 50 godina.

Kako ćemo pomoći klijentima?

Razviti im disciplinu treniranja kako bi ojačali tjelo i povećanom mišićnom masom izgubili višak kilograma.

Kakva nam je konkurencija?

Fitness treneri, influenceri, fitnes centri i ostali programi tjelovježbe.

Koje su naše razlike u odnosu na konkurenciju?

Naš program i pristup funkcionira od nastanka tjelovježbe!

Koja tri ključna problema rješavamo našim klijentima?

Manjak discipline za trening, nedovoljno volje za brigu o prehrani i nedostatak znanja o pravilnom vježbanju.

Kako će tržište čuti za nas?

Primarno online kanalima.

Kako ćemo klijentu prezentirati i prodati program?

Razviti ćemo standardizirane persuazivne odgovore, odgovarati pravovremeno na svim kanalima i osigurati testne ili trail verzije.

Koliko će nas koštati mjesečno održavanje poslovanja?

Osnovni troškovi su serveri, održavanje weba, sustava naplate i budžet za marketing.

Koji su nam fiksni i neophodni troškovi poslovanja?

Računovodstvo i plaća, u slučaju da imamo d.o.o.

Koja je cijena jednog programa po klijentu?

Cijena programa po klijentu će biti srednja cijena, između najviše i najniže tržišne cijene.

Koliko klijenata možemo voditi mjesečno?

Cilj nam je imati 20 klijenata mjesečno.

Kako nam AI može pomoći u testiranju poslovne ideje?

Kako bi nam AI bio od pomoći moramo znati koristiti tj. komunicirati sa AI alatom. Bez pretjeranog kompliciranja, za početak nam je dovoljno slijediti tri osnovna pravila:


a) upiti i pitanja trebaju biti što koncizija i specifičnija, 

b) kako bi dobili što bolje rezultate trebamo postavljati potpitanja i 

c) pružiti što više informacija kako bi AI mogao dati što bolji rezultat.


Kako izgleda naš primjer pokazat ćemo na primjeru. Recimo da bi željeli potvrditi neke od ideja iz poslovnog plana.

Pitanje AI-u:

Razvijam poslovnu ideju. Želim razviti mali brend program za individulne treninge. Koji su trendovi na tržištu individualnih treninga dostupni?

Skraćeni odgovor: Nekoliko je ključnih trendova: Utjecaj tehnologije i hibridni oblici treninga, sve veća briga i zabrinutost o zdravlju, rast industrije zbog pandemije…

Pitanje AI-u: Koje benefite i što točno ljudi traže od osobnih trenera?

Skraćeni odgovor: Edukaciju i vodstvo, mentalnu podršku, kostumizaciju i prilagodljivost, motivaciju…

Pitanje AI-u: Koliko klijenata mjesečno može voditi jedan trener?

Skraćeni odgovor: Ovisi o tipu treninga, načinu izvedbe i učestalosti treniranja. Neki treneri prodaju pakete…

Potpitanje: Program sadrži tri sesije tjedno. Svaka sesija traje sat vremena, jedna je uživo a druge dvije vođene online. Moje radno vrijeme je 6 sati dnevno a radim 6 dana u tjednu. Kakva je procjena optimalnog broja klijenata?

Skraćeni odgovor: Prema datim faktorima optimalno je moguće voditi 18-24 klijenata mjesečno…


Stekli ste dojam? 

Pokušajte dalje sami…


Još jedna “sitnica”, upitat ćemo AI da nam generira 10 Instagram postova za naš trening program. 

Pitanje: Možeš li napisati 5 motivacijskih postova za Instagram profil o mentalnim i fizičkim benefitimma treninga snage.

Odgovor:

  1. Transformirajte tijelo i um uz programe treninga snage. Ostvarite ciljeve i mentalno osnažite.
  2. Jeste li znali? Razvijajući snagu ne samo da razvijamo tjelo nego smo i bolje volje i otporniji na neugodnosti u svakodnevnom životu!
  3. Otključajte svoj pravi potencijal bez obzira na godine. Naš trener će vas pratiti na svakom koraku i pomoći izgraditi snagu, samopouzdanje i pozitivan mindset.
  4. Mučite se s motivacijom? Naš program će vas držati motiviranima i potaknuti da postignete više nego ste mislili postići. Ostvarimo vaše ciljeve zajedno!
  5. Trening snage oštri vaša osjetila, podiže nivo energije i razvija mentalitet pobjednika.

Spremni za nastavak? Sretno s testiranjem ključnih elemenata poslovnog plana uz pomoć AI-a!

Podijelite