Znate li što se u vašem poslovnom i privatnom životu dogodilo jučer? Odlično. A prije 3 mjeseca kada ste imali onu genijalnu ideju, ali je niste zapisali? Naslov ovog članka sada vam je već malo jasniji.

Tko još nije čuo staru poslovicu o tome kako pametan piše, a onaj drugi pamti. Vođenje dnevnika nije rezervirano samo za tinejdžere i njihove srednjoškolske tajne. Zapisivanje vlastitih misli i događaja kako bi im se mogli posvetiti u retrospektivi ima mnogo prednosti u svakom periodu života, a posebno kada postanete poduzetnik. Sjećate li se svoje posljednje potrage za poslom i hrpe intervjua koje ste morali obaviti? Znate li što bi izdvojili kao svoje najbolje poteze u tim trenucima, a što kao najgore? Jeste li spremni opet se uhvatiti ukoštac s istim izazovom, ali bez lekcija naučenih tada? Zapisivanje takvih stvari ujedno je i način da kvantificirate svoju uspjehe, osjećaje, ideje, padove i trenutke koji su vas doveli do mjesta na kojem ste danas. Kako ćete znati što vas je u životu motiviralo, naučilo i inspiriralo ako to zaboravite? Zapisivanje u ovoj formi postaje način da učite iz svojih pogrešaka, dok sebi odajete priznanje za sve ono dobro što ste napravili.

Zašto voditi dnevnik?

Mnoge poznate ličnosti kroz povijest, od Marka Aurelija do Andyja Warhola, vjerno su vodile zapise o svom svakodnevnom životu. Neki od njih na kraju su te zapise pretvorili u vlastite memoare, te zaradili od njihove objave. Ako ste ambiciozni, eto još jedne ideje o vlastitom nasljeđu koju možete kapitalizirati. No, vođenje dnevnika svoje prednosti ima i u trenutku dok ga pišete, jednako kao i u budućnosti dok ga čitate. Kada pokrenete vlastito poslovanje vaš život postaje balansiranje milijun zadataka odjednom, kako poslovnih, tako i privatnih. Uz brojne sustave za upravljanje e-mailom, poslovima, društvenim medijima, kalendarima, kontaktima jedno središnje mjesto za sve njih može biti apsolutni spas. To mjesto neće niti samo notes u koji ćete nabaciti činjenicu, već i osobniji doživljaj iste. Primjerice, dok ćete u kalendar upisati “Sastanak za novi projekt”, u dnevniku će zabilješka imati dodatak “brinem se oko dozvola za poslovanje, ali imam dobar osjećaj u vezi novog partnera, svakako treba ispitati druge opcije gradnje”. Već ta jedna rečenica pomaže vam da se usredotočite na bitne stavke navedenog sastanka i isplanirate svoj pristup sukladno vlastitom osjećaju i intuiciji. Nakon odrađenog sastanka, ali i čitavog projekta za koji mjesec ili čak godinu, uvijek se možete vratiti na svoju zabilješku s početnog sastanka i provjeriti koliko ste bili u pravu – je li se partner pokazao kao pouzdan? Jesu li dodatne provjere bile nužne? Hoćete li ponovno poslovati? Takav uvid spremit će vas za sličnu situaciju u budućnosti, kada ponovno budete razmišljali trebate li pridavati pozornost sitnim znakovima ili vjerovati na riječ osobi preko puta.

Kako vođenje dnevnika pomaže poduzetnicima

Poduzetnički dnevnik djeluje kao dokument vašeg poslovnog putovanja, bilježeći sve, od vaših najvećih neuspjeha do upečatljivih  pobjeda. On sadrži vaše postavljene ciljeve, petogodišnje planove i bilješke koje mogu postati životne lekcije. Jednom kada ih napišete, uvijek možete listati stranice od samog početka i vidjeti promjenu u svojoj metodologiji i tehnici kada je u pitanju vođenje poslovanja. U trenutku kada smatrate da vam nedostaje inspiracije za novi poslovni pothvat, jednostavno inspirirajte sami sebe. Među stranicama starog dnevnika uvijek će se pronaći neka ideja koja se onda činila neizvedivom, ali sada su tu sve predispozicije da je ostvarite. Kada svoje ideje imate na papiru, točku po točku posložene vlastitim rukopisom, možete početi centrirati nove planove oko njih. Pokretanje poslovanja znači da trebate biti ukorak s promjenjivim vremenima, trendovima i tržištem, a koji je bolji način za usporedbu tih promjena nego vaši zapisi koji dokumentiraju svaku fazu.

Kako voditi vlastiti poduzetnički dnevnik

Dnevnik koji započnete ne mora biti vizualno lijep ili savršeno posložen, te pisan umjetničkim izričajem. Najvažnije je da se vi u njemu snalazite i da je pregledan. Jednostavne rečenice ili nepotpune natuknice će biti sasvim dovoljne, ako u vama potaknu sjećanje na ono što trebate. Kako biste pokrenuli vlastiti dnevnik uvijek možete jednostavno Izraditi dokument na platformi za pisanje po svom izboru i naslovite ga “Moj dnevnik” ili “Moje poslovne ideje” ili “Zapisi budućeg milijunaša” – dajte mašti na volju ili budite pragmatični, sasvim je svejedno dok god ga redovito koristite. Neke od besplatnih i najjednostavnijih opcija među kojima možete birati su:

  • Google dokumenti
  • Evernote
  • Aplikacija za bilješke na mobilnom telefonu
  • Microsoft Word, Apple Pages ili neki drugi program za obradu teksta
  • dobra stara olovka i papir – bilježnica, već formirani dnevnik ili poslovni rokovnik

Zakažite tjedni ili mjesečni podsjetnik u svom kalendaru i nazovite ga “Vrijeme je za dnevnik”, kako ne biste zaboravili barem s vremena na vrijeme zapisati sve što se događa. Naravno, uvijek je najbolje ona verzija u koju stalno upisujete ideje, događaje ili osjećaje, ali ponekad je to teško u moru obveza koje imaju prioritet, zato se pobrinite da imate barem pet minuta za svoj novi (izrazito koristan) hobi. Posvetite li pozornost svom načinu izražavanja, vođenje dnevnika može poslužiti i kao dobra vježba za usmeno i pismeno izražavanje, što je svakako bonus za svakog poduzetnika koji želi osigurati nove partnere, klijente ili poslove.

Nekoliko stvari koje poduzetnici mogu pratiti u bullet dnevniku

  • Aktualni sastanci i pozivi
  • Napredak prema tjednim, mjesečnim, tromjesečnim ili godišnjim ciljevima
  • Proračuni, troškovi, plaćanja, fakture i ostali financijski podaci
  • Sati odrađeni za određene klijente, od strane pojedinačnih zaposlenika ili prema određenom projektu
  • Rast profila na društvenim mrežama tijekom vremena
  • Knjige za čitanje, podcastovi za slušanje, TED Talks za gledanje
  • alati/aplikacije koje možete isprobati i drugi poduzetnički resursi
  • Rođendani, obljetnice i osobne činjenice o klijentima, investitorima, kupcima i drugim ključnim kontaktima kako bi praćenje bilo lakše i osobnije
  • Zdrave navike za ravnotežu između posla i života (hidratacija, vježbanje, druženje s obitelji)
  • Memoriranje novih ljudi koje ste upoznali ili otkrili, a koji su vas inspirirali
  • Napredak ili prekretnica postignuta na dugoročnom cilju
  • Dostizanje vrijednog financijskog cilja (mjesec s najvećom zaradom u povijesti)
  • Poslovni problemi s kojima se susrećete
  • Poslovna rješenja koja isprobavate
  • Događaji i konferencije
  • Nove poslovne ideje
  • Sve što poželite!
Podijelite