Kad mali poduzetnik odlučuje kako prodavati proizvode putem interneta, često bira između dvije opcije: prodaje putem gigantskih online marketplacea, poput Amazona, Etsyja ili eBaya te pokretanja vlastitog webshopa – online trgovine koju samostalno vodi i kontrolira.
Obje opcije imaju svoje prednosti. Marketplace omogućuje brži izlazak na tržište i pristup velikom broju korisnika, ali dolazi uz ograničenja, poput visokih naknada, pravila platforme i manjka kontrole nad kupovnim iskustvom.
S druge pak strane, vlastiti webshop poduzetniku daje potpunu slobodu u oblikovanju ponude, načinu prodaje i odnosu s kupcima. Nema posrednika, a sav promet i podaci ostaju u njegovim rukama. Webshop je, dakle, korak koji ne treba preskakati. Marketplace može biti koristan dodatni kanal, ali ne bi trebao biti jedini.
Zašto je korisno imati webshop?
Prema istraživanjima, kupci će uskoro htjeti istraživati, pregledavati, kupovati i obavljati narudžbe neometano između različitih uređaja i na različitim platformama, poput samostalne web trgovine.
Drugim riječima, sama prisutnost na marketplaceu više nije dovoljna. Kupci će očekivati da gotovo svaki brend koji nudi određeni proizvod ima i vlastiti webshop.
Radi se o alatu koji omogućuje kontrolu, fleksibilnost i dugoročnu održivost poslovanja, a osim što poduzetniku vraća moć nad vlastitom prodajom, webshop otvara niz konkretnih prednosti koje se teško mogu ostvariti kroz tuđe platforme.
Uz webshop osiguravate povratak kupaca
Jedna od najvažnijih prednosti vlastitog webshopa je mogućnost izravnog marketinga prema posjetiteljima i kupcima. Za razliku od marketplace platformi, gdje kupci zapravo pripadaju platformi, prodaja putem vlastite online trgovine omogućuje vam prikupljanje kontakt podataka. Kada imate e-mail adrese svojih kupaca, možete im slati promotivne ponude, popuste i obavijesti o novim proizvodima.
Redovita komunikacija s postojećim kupcima ključna je za održavanje stabilnog prihoda.
Osim toga, na ovaj način ujedno doznajete profil svojih kupaca – znate što su kupili, koliko su potrošili i što ih dodatno zanima o proizvodu. Te informacije možete koristiti kako biste im predložili proizvode koji ih zaista zanimaju i tako potaknuli nove kupnje.
Zasluge idu isključivo vama
Kada svoje proizvode prodajete putem marketplace platformi, oni su prikazani na generičan način. Od ograničenja u broju znakova do restrikcija u korištenju logotipa – prostora za prilagodbu i izražavanje identiteta gotovo da i nema. U prvom planu je uvijek brend same platforme, dok vaš ostaje u sjeni. To čini izgradnju prepoznatljivosti i svijesti o brendu gotovo nemogućom.
U većini slučajeva, posjetitelji i kupci podrazumijevaju da proizvod pripada marketplaceu, bez da uopće znaju tko stoji iza njega. Drugim riječima, iako ste vi proizvođač ili prodavač, kupac će zapamtiti ime platforme – ne vaše.
Cilj bi vam trebao biti da kupci vaš proizvod povezuju s vašim brendom, i da, kada pomisle na određenu kategoriju proizvoda, pomisle upravo na vas. Vlastiti webshop daje vam potpunu kontrolu, a mogućnosti su gotovo neograničene – od dizajna stranice do personaliziranog pakiranja i unboxing iskustva.
I ono najvažnije: kada prodajete putem vlastite online trgovine, zasluge za proizvod i cijelo korisničko iskustvo idu vama, a ne trećoj strani.
Webshop ubrzava cijeli proces
Ažuriranje sadržaja, dodavanje novih proizvoda i svakodnevno upravljanje trgovinom danas je iznimno jednostavno, bez potrebe za programerom ili dizajnerskim timom.
Osim toga, webshop se lako može integrirati s drugim digitalnim alatima koje već koristite – poput sustava za upravljanje zalihama, naplate ili isporuke. Ako, primjerice, koristite 3PL (vanjski logistički centar za pakiranje i slanje narudžbi, op. a.), vaš webshop može automatski slati podatke o narudžbama toj službi, bez ručnog unosa. To štedi vrijeme, smanjuje pogreške i ubrzava cijeli proces
Webshop otvara vrata
Jedna od najvećih prednosti vlastitog webshopa je mogućnost potpunog oblikovanja korisničkog iskustva – od prve posjete stranici do završetka kupnje. Na marketplace platformama korisnici su okruženi konkurentskim proizvodima, preporukama drugih brendova i oglasima koje ne možete kontrolirati. Na vašem webshopu, pažnja kupca usmjerena je isključivo na vas.
To znači da možete odlučiti kako će izgledati navigacija, koje ćete fotografije i opise koristiti, kako će funkcionirati proces naplate, koje dodatne proizvode želite predložiti kupcu i na koji način ćete s njim komunicirati nakon kupnje. Možete implementirati live chat podršku, dodati blog s korisnim savjetima, ponuditi personalizirane preporuke ili uvesti programe vjernosti
Imajte na umu da dobar webshop ne služi isključivo za prodaju. Radi se o alatu koji ujedno gradi povjerenje, educira i stvara osjećaj profesionalnosti i sigurnosti kod kupca.
Kako do webshopa?
Zahvaljujući ponudi Hrvatskog Telekoma, mali poduzetnici danas mogu brzo i jednostavno doći do profesionalnog webshopa, bez tehničkih komplikacija. Usluga uključuje izradu i dizajn responzivne online trgovine, prilagođene svim uređajima, s do pet podstranica i mogućnošću postavljanja do 50 proizvoda. U sklopu paketa dolazi i povezivanje vlastite domene, 100 GB prostora za nesmetano funkcioniranje stranice te niz korisnih funkcionalnosti – od korisničkih profila i recenzija proizvoda, do automatskih notifikacija o napuštenim košaricama koje mogu pomoći u vraćanju potencijalnih kupaca. Detalje potražite ovdje.
Osim tehničke izvedbe, poduzetnicima je na raspolaganju i 10 sati video edukacija, kako bi lakše razumjeli osnove digitalne prodaje i samostalno upravljali svojom trgovinom. Rješenje koje objedinjuje sve što je potrebno za kvalitetan početak – i to na jednom mjestu.
Za nove poduzetnike koji žele zakoračiti u svijet digitalne prodaje ili naprosto proširit znanje i vidike – postoji konkretna podrška. Akademija poslovni START, projekt je Hrvatskog Telekoma, osmišljen upravo kako bi malim i novim poduzetnicima pružio alate, edukaciju i mentorstvo za uspješno vođenje poslovanja u digitalnom okruženju.
Kroz praktične radionice uz renomirane stručnjake, polaznici akademije mogu dobiti priliku za učenje, umrežavanje i rast. Na edukacijama se obrađuju teme poput digitalizacije poslovanja, financiranja poduzetništva, sigurnosti, kao i brojne druge.