Kontaktirajte nas

Iskoristite sve prednosti digitalnog poslovanja i krenite u svoj digitalni poduzetnički pothvat!

Poduzetništvo i inovacije su dva različita koncepta, no često su povezani istim ciljem. Poduzetništvo označava pokretanje vlastitog posla, dok se inovacije sastoje u stvaranju nečeg potpuno drukčijeg, novog ili jedinstvenog. Kada spojimo ta dva pojma, uspjeh na poslovnom planu se čini skoro pa zagarantiran. Kada je u pitanju online poslovanje, inovativnost se mora podrazumijevati – postanete li tek jedan u nizu poslovnih pothvata koji se po ničem ne razlikuje od ostalih, teško će vas zamijetiti potencijalni klijenti i kupci. Online poslovanje pruža vam mogućnost da svoju ideju razvijete bilo gdje, te njezinu konzumaciju omogućite na gotovo bilo kojem tržištu diljem svijeta. Digitalna globalizacija možda otvara mnogo opcija, no sve one ne dolaze i bez nekoliko osnovnih uvjeta. Ideja o radu s bilo kojeg mjesta na svijetu i stvaranje dodatnih prihoda uvijek zvuči primamljivo, međutim, za profitabilan online posao ipak trebate ispuniti nekoliko preduvjeta.

 

Što je digitalno poduzetništvo?

 

Digitalno poduzetništvo sastoji se od stvaranja poslovanja na internetu. Online tečajevi, e-commerce, blogovi, YouTube kanali i tehnološka rješenja općenito su najbolji primjeri ove prakse. Glavna prednost ovog poslovnog modela je da ne morate uložiti mnogo novca kako biste započeli, u usporedbi s pokretanjem posla na “offline” tržištu. Osim toga, ovaj format omogućuje poduzetnicima da rade s kojeg god mjesta i kad god žele, te imaju veću fleksibilnost u svakodnevnoj rutini. S više od 4,5 milijardi aktivnih korisnika Interneta, svoj proizvod ovim putem možete ponuditi publici od malo manje od 60% globalne populacije, dok se procjenjuje da će taj broj do kraja ove godine narasti i preko 65%. No kako ući u ovo rastuće tržište i iskoristiti ga u potpunosti za što veći profit? Kako se istaknuti među brojnim konkurentima za svih strana svijeta? Čarobna formula ne postoji, no neka se pravila ipak mogu implementirati.

Prednosti digitalnog poduzetništva

 

Da biste započeli svoj digitalni posao, najvažnija je ideja, a glavna prednost je da možete upravljati svojim poslovanjem s bilo kojeg mjesta u svijetu, pod uvjetom da imate pristup internetu. S ovom vrstom mobilnosti nastaju i mnoge druge prednosti. Koliko puta ste propustili neki obiteljski događaj ili kasnili na nečiji rođendan radi posla? U digitalnom poduzetništvu to se može dogoditi, ali znatno manje, s obzirom na to da sami birate mjesto i vrijeme obavljanja svog posla. Naravno, to ne znači da nećete imati poslovnu rutinu, niti da možete provesti cijeli dan igrajući video igrice. No digitalno poduzetništvo svakako će vam pružiti više slobode u prilagodbi rasporeda. Nemojte se zavarati – biti sam svoj šef ima i mnogo izazova, poput toga da sve morate držati pod kontrolom, premda to značilo i pokoju neprospavanu noć. Na početku poslovanja morat ćete naporno raditi za osvajanje svog prostora na tržištu, pogotovo ako sami upravljate svojim poslovanjem.

Nemojte se obeshrabriti, svaki početak nudi svoje izazove, a jednom kada se uhodate, sve postaje lakše. Osim vremena, uštede možete postići i prilikom opremanja svog radnog prostora. Ako trebate samo računalo s pristupom internetu za početak, uštedjet ćete na zakupu prostora za svoju tvrtku. Umjesto da je kupujete, računalnu opremu uvijek možete i unajmiti, baš kao i cijeli paket usluga za digitalno poslovanje. U fizičkom poslu, vaše poslovanje ograničeno je geografskim preprekama, ali kao digitalni poduzetnik s dobro definiranom marketinškom strategijom, možete doprijeti do raznih dijelova svijeta. Svoj digitalni posao možete pokrenuti i dok još uvijek studirate ili paralelno s trenutnom profesijom.

 

 

Odaberite posao koji volite i uživajte u njemu

 

Biti poduzetnik u potpunosti je drukčije nego biti zaposlenik. Kada netko drugi isplaćuje vašu plaću, znate da uvijek možete dati otkaz i odšetati od trenutne situacije. Kada vodite vlastiti posao, odgovornosti se za svaki njegov dio. Zbog toga je važno da ono što radite doista i volite, jer to bi se itekako moglo reflektirati na vašoj uspješnosti i zaradi. Ako vi nemate dobro mišljenje o svojim uslugama i proizvodima, zašto bi ga imali vaši kupci? Čak i ako mislite da ono čime se želite baviti nije nešto o čemu znate mnogo, to se isto može promijeniti. Uz malo entuzijazma i dobre volje, većina toga se može brzo naučiti. No, odaberete li nišu o kojoj imate dobro predznanje, proces stvaranja vašeg poslovanja neće biti samo intuitivan, već i ugodniji.

Nakon što shvatite u čemu ste najbolji ili možete biti uspješni, vrijeme je da shvatite postoji li potražnja za tim. Iskoristite sve online alate kako biste razumjeli stvarnu potražnju za vašim budućim proizvodom ili uslugom. Pretražite određenu ključnu riječ i provjerite koliko se oglasa pojavljuje u Googleu kada je ukucate – veća popularnost znači i veću potražnju, no ponekad i apsolutni nedostatak rezultata može značiti da imate ideju koja bi mogla postaviti presedan na tržištu. Dobro istraživanje je ključ izrade poslovnog plana. Identificirajte tko su najjači i najveći igrači u vašoj niši i analizirajte njihovo ponašanje, komunikacijske kanale koje koriste i način praćenja trendova – neka vam konkurencija bude poticaj za uspjeh.

 

Obrt, trgovačko društvo ili nešto treće – izbor nije jednostavan

 

Zakonski oblici registriranja poslovanja su mnogobrojni, no oni osnovni dijele se na trgovačka društva, obrte, zadruge, obiteljska poljoprivredna gospodarstva i samostalne djelatnosti. Novi poduzetnici najčešće biraju između trgovačkog društva i obrta, a oba oblika imaju svoje prednosti i mane. Prednosti obrta su niži troškovi osnivanja, jednostavnije knjigovodstvo i brza promjena podataka (adrese obrta i sl.). Najveća mana je to da svaki obrtnik odgovara svojom vlastitom imovinom za poslovanje svog obrta, a neka zanimanja nemoguće je registrirati bez položenog majstorskog ispita (poput fotografiranja).

Prednost društva s ograničenom odgovornosti je to što uvijek možete prodati svoj udio u njemu, ne morate odmah imati formalno školovanje za profesiju koju namjeravate registrirati, te jednostavnije možete iskazivati troškove (sve za što postoji pravovaljana faktura priznaje se kao trošak). U sustavu PDV-a obrt i trgovačko društvo ponašaju se potpuno različito. Obrt plaća PDV i odbija pretporez samo kada je naplaćen račun, dok trgovačko društvo plaća porez i odbija pretporez za svaki izdani, odnosno primljeni račun. Krajnji izbor nije jednostavan i zato je uvijek najbolje angažirati usluge stručnog knjigovodstva koje će po poslovnom planu moći dati najbolju preporuku.

 

Kako financirati svoj poduzetnički pothvat?

 

Ulaganje u razvoj, obrazovanje, promocija, oprema i obrazovanje – sve su to troškovi koji će se pojaviti prilikom pokretanja novog posla i zahtijevati od vas ulaganja. U Hrvatskoj su dostupni mnogi oblici financiranja poduzetništva, no oni ovise o stupnju razvijenosti vašeg poslovnog subjekta i fazi u kojoj se trenutno nalazi. Imati online poslovanje je puno jeftinije nego imati fizičku trgovinu, ali to ne znači da nećete morati uštedjeti novac unaprijed. Razmislite o tome da napuštate tradicionalno tržište rada i sve što ide s njim, poput doprinosa koje uplaćuje poslodavac, dok se vi brinete samo za svoju neto dobit. Dakle, ako nemate ušteđenog novca ili investitora koji će ulagati u vašu ideju, sada je vrijeme da odlučite kako ćete točno upravljati svojim resursima i tome se detaljno posvetite. U idealnom slučaju, trebali biste spremiti iznos potreban za fiksne troškove u trajanju najmanje godinu dana. Ako imate obitelj, razgovarajte s njima, predstavite im svoju ideju i objasnite da će biti potrebno prilagoditi dosadašnji proračun. Važno je imati popis svih fiksnih troškova i točno znati koliko novca je ostalo na kraju mjeseca. To je novac koji možete ulagati, spremiti ili čak potrošiti na slobodne aktivnosti. Prije nego što platite fiksne troškove, pokušajte staviti na stranu najmanje 10% zarade kako biste je ulagali kasnije. Cilj nije samo uštedjeti novac za nešto suvišno, nego ulagati taj novac tako da može prerasti u čvrstu imovinu u budućnosti. Usredotočite li se na dugoročne ciljeve i uspijete prilagoditi svoj životni stil, za manje od godinu dana moći ćete vidjeti prve rezultate.

 

 

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.