Društvena odgovornost poduzeća je samoregulirajući poslovni model koji pomaže tvrtki da bude društveno odgovorna prema sebi, svojim dionicima i javnosti. Prakticiranjem korporativne društvene odgovornosti, tvrtke mogu biti svjesne vrste utjecaja koje imaju na sve aspekte društva, uključujući ekonomske, društvene i okolišne. To znači da tvrtka djeluje na načine koji poboljšavaju društvo i okoliš umjesto da im negativno pridonose. Primjeri društveno odgovornih ciljeva uključuju minimiziranje vanjskih utjecaja na okoliš, promicanje volonterstva među zaposlenicima tvrtke i donacije u dobrotvorne svrhe.

Male kompanije mogu i moraju biti društveno odgovorne

Iako su programi ove vrste općenito najčešći među velikim korporacijama, mala poduzeća također sudjeluju u društvenoj odgovornosti kroz programe manjih razmjera, kao što su donacije lokalnim dobrotvornim organizacijama i sponzoriranje lokalnih događanja. Jasna prednost malih poduzeća je što njihovi vlasnici svaki dan vide koja su pitanja bitna njihovim zajednicama, jer u njima žive i djeluju. Za sudjelovanje je prije svega potrebno razumijevanje i djelovanje, pažljivo usredotočeno na ono što je važno za određenu zajednicu, umjesto generičkih stvari koje se odrađuju da bi se zadovoljila forma, što se na kraju može pokazati kontraproduktivnom odlukom. Ove inicijative pokazuju potrošačima da je dobrobit vaše zajednice dio vrijednosne ponude vašeg poslovanja. Veće korporacije mogu stvoriti organskiju strategiju odozdo prema gore, uz angažiranje svojih potrošača, kako bi znali koji su im problemi najvažniji. Ovakav pristup usmjeravanja fokusa na potrebe zajednice nedvojbeno će pomoći tvrtkama da ostanu autentični i vjerni vlastitom brendu.

Hrvatski Telekom jedna od najetičnijih svjetskih kompanija 2022.!

Hrvatski Telekom prepoznat je od strane Ethisphere, globalnog lidera u definiranju i unapređenju standarda etičkih poslovnih praksi, kao jedna od Najetičnijih svjetskih kompanija 2022.. Ovo je prvi put da je hrvatska kompanija zavrijedila ovo priznanje i ispunila Ethisphere kriterije izvrsnosti u pet kategorija, uključujući program etike i usklađenosti, etičku kulturu, korporativnu odgovornost, upravljanje i vodstvo. Time se Hrvatski Telekom našao u društvu renomiranih svjetskih kompanija kao što su Accenture, Hewlett Packard, Intel, IBM, L’Oréal, Microsoft, Salesforce, Sony i Starbucks. Hrvatski Telekom je također jedan od samo 5 dobitnika globalno u telekomunikacijskoj industriji, pri čemu samo 17 od 136 dobitnika ima sjedište u Europi.

Ponosni smo što je Ethisphere prepoznao Hrvatski Telekom radi naše primjene najviših standarda poslovanja, korporativnog upravljanja i korporativne etike te što smo prva kompanija iz Hrvatske koja se našla među najetičnijim svjetskim kompanija. Integritet, ugled i povjerenje sastavni su dijelovi održive i uspješne kompanije, te kao takvi predstavljaju i temelj našeg svakodnevnog poslovanja. Kao lider u digitalizaciji, stalno podižemo ljestvicu i postavljamo nove, sve ambicioznije industrijske standarde. Potičemo razvoj društva znanja, otvaramo vrata novih mogućnosti pojedincima, poslovnim subjektima i društvu, pritom se vodeći najvišim etičkim standardima koji su dijelom naše korporativne kulture, izjavio je Kostas Nebis, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma.

Kako tvrtka može postati društveno odgovorna

Ethisphere je globalni lider u definiranju i unapređenju standarda etičkih poslovnih praksi koje potiču korporativni karakter, povjerenje na tržištu i poslovni uspjeh. Ova kompanija ima veliku stručnost u mjerenju i definiranju temeljnih etičkih standarda koristeći saznanja temeljena na podacima koji pomažu kompanijama poboljšati korporativni karakter te mjeriti i poboljšati kulturu.

„Danas je za poslovne lidere važnije nego ikada prije da su etični, odgovorni i od povjerenja kako bi potaknuli pozitivne promjene. Dobitnici priznanja ‘Najetičnije svjetske kompanije’ lideri su po pitanju poslovnog integriteta te zahvaljujući predanosti, integritetom, održivošću, korporativnim upravljanjem i djelovanjem u zajednici služe kao inspiracija. Čestitamo Hrvatskom Telekomu što je jedna od Najetičnijih svjetskih kompanija“, smatra izvršni direktor Ethisphere Timothy Erblich.

Proces procjene Najetičnijih svjetskih kompanija uključuje detaljnu analizu s više od 200 parametara o kulturi, okolišnim i društvenim praksama, etici i usklađenosti, korporativnom upravljanju, raznolikosti i inicijativama za podršku snažnom lancu vrijednosti. Proces služi kao operativni okvir za preuzimanje i kodificiranje vodećih praksi organizacija u različitim industrijama i diljem svijeta. 

Podijelite