Konstruktivna kritika na radnom mjestu može biti odlična lekcija i prilika za napredak. Kada za svoje ideje ne dobijemo podršku koju smo očekivali, sasvim je normalno da osjećamo određenu tugu, rezignaciju ili čak bijes. Stvar postaje ozbiljnija kada se to dogodi na radnom mjestu. Odbijanje u radnom okruženju može dovesti do toga da se osjećamo nemotivirano i neproduktivno, a sam čin može doći u mnogim oblicima – od toga da ne dobijemo očekivano promaknuće, izgubimo klijenta koji ode konkurenciji, doživimo javnu kritiku ili smo okrivljeni za greške koje nismo ni počinili. Pritom svakako moramo razlučiti razliku između maltretiranja na radnom mjestu, takozvanog bullyinga, te odbijanja koji je sastavi dio života, pa tako i poslovanja. Bullying je nezakonit i moralno pogrešan, te ga je svakako potrebno prijaviti nadređenima, dok se s odbijanjem jednostavno moramo naučiti nositi, a još bolje ćemo proći pretvorimo li ga u prednost za sebe i svoju karijeru.

Objektivno procijenite svoje mogućnosti i tražite povratne informacije

Ako je odbijanje konstanta u vašoj karijeri, možda je vrijeme da realno sagledate stvari i zapitate se što točno krivo radite. Vaše ideje ne moraju uvijek biti najbolje, no nailazite li na prepreke baš svaki put kada ih izložite, možda je problem malo dublji. Zapitajte se jeste li se spremni posvetiti svojoj poslovnoj ulozi na način na koji je to potrebno? Imate li većinu vještina i znanja potrebnih za pravilno obavljanje svog posla, kao i mentalni kapacitet da izdržite mogući pritisak. Nitko nije savršen, niti je to postao preko noći; neke vještina jednostavno se moraju usvojiti s vremenom. Kada ste u prilici i projekt to zahtjeva, postavljajte što više pitanja, a dobivene odgovore i prikupljeno iskustvo primijenite na svoje poslovanje u budućnosti. Svaku grešku koji počinite, dobro zapamtite i naučite kako je u budućnosti izbjeći. Ne smatrajte kritiku osobnim napadom, već dobrom školom za budućnost. Marljivo radite na poboljšanju radne etike ne samo za tvrtku, već i za vlastitu dobrobit. Nikada nemojte misliti da ste dosegli svoj vrhunac, redovito tražite povratne informacije i primijenite ih u svrhu kontinuiranog rasta.

Kritika pomaže samo kada je konstruktivna

Kao poduzetnik, svjesni ste kako je vaš cilj razvijati poslovanje emocionalno, financijski, fizički i na međunarodnoj razini. Zato je vrlo važno i da se znate postaviti prema svojim zaposlenicima. Pomozite im da shvate kako odbijanje njihovih ideja ne znači nužno da mislite kako ne znaju raditi svoj posao. Potrudite se da vaši suradnici konstruktivnu kritiku shvate kao priliku za poboljšanje poslovnih odnosa i vlastitih vještina. To se ne može u potpunosti dogoditi sa zaposlenicima koji nisu svjesni problema koje je potrebno popraviti. Ovdje je važno ostaviti po strani svoje emocije i gledati budućnost i dobrobit tvrtke. Kada vaš zaposlenik ili suradnik nešto nauči iz svoje pogreške ili odbijene ideje, smatrajte to dobro uloženim vremenom. S druge strane, ako nakon svega ostane samo jedan jako povrijeđeni ego koji će u budućnosti sve promatrati kroz prizmu tog jednog događaja, možda je vrijeme da se vaši poslovni putevi raziđu. Stvaranje dobre radne etike u poslovnom okruženju znači pobrinuti se da svi slijede pravila i protokole, kako bi zajedno stvorili okruženje za rast i razvoj, kako timski, tako i osobni.

Pretvorite odbijanje u korisno iskustvo

Bez obzira radi li se o zaposleniku koji nije ispunio ciljeve u vlastitoj kompaniji ili o vlasniku te iste tvrtke koji je krivom procjenom ostao bez unosnog posla, princip je isti. Odbijanje i kritiku potrebno je realno sagledati, iz nje nešto naučiti, te ju prestati analizirati unedogled. Prvi korak da prebolite propuštenu priliku i vidite je kao prednost jest dopustiti sebi da osjetite žaljenje. U redu je osjetiti se loše kada nešto ne ide po planu ili u skladu s našim željama, no taj osjećaj ne bi trebao prevladati dugoročno. Način na koji zaokružujemo propuštene prilike je prepoznavanje da je život pun preokreta i da se promjene – ili nedostatak promjena – ne moraju uvijek smatrati nedvojbeno dobrim ili nedvosmisleno lošim. Ponekad postoje nijanse koje se mogu mijenjati ovisno o perspektivi. Bez obzira na propušteno, nastavite raditi na sebi ili projektu, kako biste bili spremni kada se ukaže druga prilika. Poboljšajte ili promijenite svoje radne navike i način pristupa zadacima i kolegama, možda je upravo nešto od toga bilo zaslužno za prijašnji neuspjeh. Komunicirajte sa svojim suradnicima i klijentima, greške se manje događaju kada svi znaju što bi i kako trebali napraviti i što se od njih očekuje. Prihvatite da su odbijanje i neuspjeh dio života baš kao i uspjeh. Koliko smo puta bili u prilici diviti se ljudima koji su unatoč brojnim zaprekama ostvarili svoje snove i tako postali inspiracija drugima. Ako izgubite samopouzdanje, automatski sami sebe sabotirate već na početku. U svakom negativnom komentaru pronađite nešto dobro ili to smatrajte lekcijom za budućnost. Odbijanje je možda neizbježno, ali na vama je da odlučite kako ćete se s njim nositi.

Podijelite