Uspješan Black Friday marketing uključuje vremenski ograničene ponude, kodove za popuste, oglase na društvenim mrežama i e-mail kampanje. Jeste li ih već pripremili?

Crni petak je petak odmah nakon Dana zahvalnosti u Sjedinjenim Američkim Državama, a ove godine pada 25. studenog. Ono što je počelo kao dan za najluđe popuste i manijakalnu kupovinu, sada se za neke tvrtke proširilo na tjedan ili čak mjesec posebnih ponuda, sve do početka “crnog petka” i “cyber ​​ponedjeljka”, koji dolazi odmah nakon njega. Vikend u kojem je aktualan takozvani “crni petak” sve je bliže, a ako već niste, sada je krajnji čas da složite svoje prodajne akcije i ne propustite priliku sudjelovati u maniji kupovanja koja je zadesila skoro čitavi svijet.

Marketing za Black Friday uključuje vremenski ograničene ponude, kodove za popuste, oglase na društvenim mrežama i kampanje putem e-maila. Tvrtke s online prodajom trebale bi ove dane uključiti u svoju strategiju odmah prilikom izrade iste, te ga početi planirati što je ranije moguće. Tako sebi dajete vremena da razmislite o raznim idejama, napravite potrebne prilagodbe i uhvatite se u koštac s nepredviđenim okolnostima. Ako još niste prisutni online, proširenje poslovanja na prodaju putem e-trgovine moglo bi vam pomoći da osvojite veći udio lokalnog tržišta. No zasad budite kreativni i razmislite, primjerice, o slanju kupona e-mailom koji će kupci moći iskoristiti u vašoj fizičkoj trgovini tijekom cijelog vikenda koji prati Black Friday, kao i u tjednu nakon njega. Ako smatrate da ova vrsta promocije nije za vas, dobro razmislite i budite sigurni da ne propuštate priliku koja znači povećanje prodaje. Evo kratkog podsjetnika o tome što biste trebali učiniti kada se spremate za Black Friday akciju.

Poboljšajte svoju web stranicu

Ako imate web stranicu koja se ne učitava brzo, možete vrlo lako propustiti priliku za prodaju. Pogledajte koje od vaših pojedinačnih stranica imaju najviše posjetitelja i prvo počnite s optimizacijom upravo njih. To bi recimo značilo smanjiti veličinu datoteke pojedinih fotografija, bez žrtvovanja njihove kvalitete, tako da se učitavaju brže i izgledaju dobro bez obzira koji uređaj se koristi za pregled stranice. Ne zaboravite i na sigurnost – ako se klijenti ne osjećaju dovoljno ugodno unoseći podatke o svojoj kreditnoj kartici ili ako imaju bilo kakvih sigurnosnih problema nakon prodaje, to će vas vjerojatno ostaviti bez kupca. Ako naručujete dodatni inventar, provjerite jesu li te količine točno prikazane na vašoj online trgovini, kako vaši kupci ne bi ostali razočarani. Osigurajte dovoljan broj najprodavanijih proizvoda kako biste mogli zadovoljiti potražnju i ostvariti očekivanu zaradu. Mnogi kupci počnu razmišljati o svojim strategijama kupovine tjednima ili čak mjesecima unaprijed prije samog petka. Razmislite o dizajniranju odredišne ​​stranice za Black Friday koju ćete aktivirati mnogo prije početka same akcije, te je možete koristiti za prikupljanje e-mail adresa izvan sezone.

Postavite pametne e-mail kampanje

Prikupljate li e-mail adrese kupaca putem programa vjernosti ili newslettera? Sada je vrijeme da iskoristite taj popis i pošaljete svojim pretplatnicima najavu svih akcija koje pripremate, i to na različite kreativne načine. Svaka akcija se neće svidjeti svakom kupcu, niti će svaki kupac u potpunosti prihvatiti sam koncept Black Fridaya, zato iskoristite segmentirani marketing kako biste im ponudili personalizirano iskustvo prodaje. Korištenje platformi za automatizaciju slanja e-mailova kao što je Mailchimp omogućuju izradu personaliziranih e-mail kampanja sinkronizacijom podataka o klijentima s vaše stranice. Marketing usmjeren prema trenutnim i prošlim kupcima ne samo da je jeftiniji, već oni češće kupuju i troše više od kupaca koji prvi put dolaze. Izradite mailove koji prikazuju vaše ponude i ne zaboravite stvoriti osjećaj hitnosti kako bi kupce inspirirali da što prije obave kupovinu. Stvorite dojam ekskluzivnosti, kao i osjećaj da se takva akcija neće još dugo ponoviti, te je svakom kupcu u interesu da djeluje što prije dok proizvoda ne nestane.

Planirajte svoju strategiju dostave

Dani uoči i nakon Black Friday i Cyber Monday ludila su dani kaosa za sve kompanije koje se bave dostavom. S obzirom na to da besplatna dostava i jednostavan povrat povećavaju konverzije i prodaju, lako je zaključiti da će upravo ovo biti benefiti koji će nuditi mnogi, stvarajući tako dodatan promet dostavljačima. Na vrijeme isplanirajte slanje svojih pošiljki, te izračunajte koliko ih možete doista zaprimiti prije nego dođe do velikih kašnjenja, a samim time i nezadovoljstva kupaca. Upozorite sve koji od vas nešto naruče da postoji šansa da će se standardni rokovi dostave produljiti zbog velike potražnje. Ako želite ponuditi svojim kupcima besplatnu dostavu, imajte na umu da ona nikada nije stvarno besplatna, pa to morate sami procijeniti u kontekstu ukupne prodaje i utjecaja na vaše marže. Kako biste poslovali isplativo, dodajte minimalni prag vrijednosti narudžbe, ponudite besplatnu dostavu samo za određene proizvode ili dodajte besplatnu dostavu samo tijekom određene promocije.

Organizirajte korisničku podršku

Tijekom ovih dana vaši bi kupci mogli imati mnogo upita u vezi s novim promotivnim programom ili dostavom, stoga je važno postaviti uvijek prisutnu korisničku podršku putem e-maila, telefona ili chata kako biste održali dobro korisničko iskustvo. Pobrinite se da pokrijete sve kanale komunikacije tijekom užurbane sezone blagdanske kupnje, jer će vam to pomoći da steknete povjerenje svojih kupaca i uspostavite dugoročne veze s njima. Imajte na umu da mnogi potrošači radije razgovaraju sa stvarnom osobom, a za to često koriste izravnu razmjenu poruka putem stranica društvenih medija. Pokušajte dodijeliti različite kanale ljudima u svom timu i pokušajte odgovoriti u roku od sat vremena ili manje. Nemojte zanemarivati neprestane upite ili ih ignorirati, jer bi vam se to moglo obiti o glavu u budućnosti. Jednom kad akcija prestane, vi ćete i dalje trebati kupce, a ovo nije dobar način da im pokažete kako vam nije stalo do njihova mišljenja.

Koristite društvene mreže

Crni petak može biti jedan dan u godini, ali morate graditi svoju marketinšku strategiju do tog dana tijekom cijele godine. Izgradnja vaše vidljivosti, ciljanja željene publike i svijesti o brendu stalni su procesi u vašem poslovanju, a ne nešto što jednom učinite i na to poslije zaboravite. Iskoristite svoje kanale na društvenim mrežama za objavu raznih najava nadolazećih akcija. Od svega možete napraviti i zabavnu igru pogađanja iznosa popusta ili koji će proizvodi biti na akciji. Razmislite o korištenju ciljanih Facebook oglasa kako biste se ponovno povezali s fanovima svoje stranice, pa čak i starim kupcima. Pripremite na vrijeme sve slike, video sadržaj i postove koje planirate objaviti uoči Black Friday akcije. Napravite trgovinu na društvenim mrežama i ponudite posebne popuste na te kanale kupnje ili složite “tajnovite ponude”. Dijeljenjem ekskluzivnih ponuda i drugog zanimljivog sadržaja, tvrtke mogu izgraditi iščekivanje i privući interes trenutnih i potencijalnih kupaca.

Planirajte posebne ponude

Ne postoji bolji način da stvorite osjećaj hitnosti od ograničavanja dostupnosti. Ponude koje istječu svakih nekoliko sati ili se pojavljuju točno po satu ili jednom dnevno, te vrijede samo za određeno vremensko razdoblje, najbolji su način motiviranja kupaca da brzo donesu odluku o kupnji. Kada nudite niz vremenski osjetljivih ponuda tijekom dana ili vikenda, potičete kupce da se stalno vraćaju kako bi provjerili vašu stranicu radi najnovije ponude. Postavite pop-up prozor s popustom ili brojač vremena koji će se otvarati na stranici za naplatu. Ako koristite Shopify ili WooCommerce, možete postaviti da se posebne poruke prikazuju samo kada su košarice iznad određene vrijednosti ili sadrže određene artikle. Za Black Friday možete ponuditi besplatne proizvode uz kupnju ili posebnu promotivnu ponudu za povezane artikle. Mogućnosti je mnogo, a na vama je da znate što bi vaše kupce najviše razveselilo kao dodatna pogodnost. ]]>

Podijelite