Hrvati sve češće koriste kartice tijekom plaćanja, potvrđuju posljednji podaci Hrvatske narodne banke. Konkretnije prošle je godine bilo gotovo 600 milijuna bezgotovinskih platnih transakcija. Paralelno je rastao i broj plaćanja putem digitalnih novčanika, pametnih satova i aplikacija za podjelu troškova. A ta će brojka samo nastaviti rasti s visinom prihoda, kao i s dobi korisnika.
Korištenje kartica, neovisno o tome je li riječ o debitnim ili kreditnim, prilikom plaćanja postalo je naša svakodnevica. Ovaj se postotak znatno povećao nakon razdoblja pandemije Covida-19. Od kupnje u trgovinama pa sve do plaćanja računa i online šopinga, Hrvati sve više i češće odabiru kartice kao preferirani način plaćanja. Osim spomenute pandemije, ovaj trend potiču brojni čimbenici, uključujući razvoj tehnologije, povećanu sigurnost kartičnih transakcija i promjene u ponašanju potrošača. Uz rastuću popularnost digitalnih novčanika i mobilnog plaćanja, vidljivo je da Hrvatska slijedi globalni trend prelaska s gotovine na digitalne oblike plaćanja.
Evo kako se prilagoditi
No, povećani postotak korištenja kreditnih i debitnih kartica znači da će se mali i srednji poduzetnici, koji se bave uslužnom ili prodajnom djelatnošću, također morati prilagoditi. Primjerice, većina je poduzetnika prepoznala prednosti kartičnog plaćanja pa su brzo implementirali kartične sustave u svoje poslovanje. Dobra je vijest da je implementacija takvih blagajni prilično brza. Primjerice, Premium fiskalna blagajna idealno je rješenje za različite slobodne djelatnosti, kao i sezonske djelatnosti, manje ugostiteljske obrte, taksiste, veterinare, ali i sve one koji se bave najmom. Osim toga, softver za fiskalizaciju prilagođen je tako da se jednostavno mogu evidentirati gotovinske i bezgotovinske napojnice. Dodatno, radi se o uređaju koji radi na principu “sve u jednom“, odnosno prijenosnom rješenju koje se sastoji od mogućnosti prihvata kartica, hardvera, softvera, interneta te pisača. Ipak, kod kartičnog plaćanja na Premium fiskalnoj blagajni Hrvatskog Telekoma, plaćanje se obavlja direktno na blagajni, odnosno nije potrebno zasebno korištenje POS uređaja.
Isključite blagajnu kad nije sezona
Poslovni subjekti ujedno mogu dobiti i instalaciju direktno na lokaciji, kao i održavanje same Premium fiskalne blagajne. To, pak, znači da HT automatski nadograđuje i ažurira aplikaciju u skladu sa zakonskim izmjenama, rješava poteškoće na daljinu, a prema potrebi i izlaskom na lokaciju te osigurava zamjenu uređaja sljedeći dan ako poteškoću nije moguće otkloniti udaljenim pristupom. Osim toga, Premium fiskalna blagajna omogućuje poslovnim subjektima da svojim kupcima osiguraju plaćanje karticama i tako započnu s prodajom odmah. Dodatan je plus i činjenica da se instalacija ove fiskalne blagajne plaća jednokratno, ako nema ugovorne obveze, dok se korištenje samog uređaja naplaćuje mjesečno, odnosno nema skrivenih troškova.
Radi se o idealnom rješenju za sezonske radnike, ponajprije zato jer Hrvatski Telekom omogućuje opciju privremenog isključenja blagajne. Drugim riječima, kada nije sezona može se isključiti blagajna i u tom razdoblju se ne plaća mjesečna naknada sve dok se blagajna ponovno ne uključi, uz maksimalan rok od šest mjeseci. Sezona se još nije u pravom smislu zahuktala pa, ako ste sezonac, još uvijek stignete nabaviti ovu blagajnu i tako optimizirati svoje poslovanje. U Hrvatskom Telekomu trenutno je i promotivna ponuda koja traje sve do 15. kolovoza.