Povećanjem prosječne vrijednosti narudžbe, bez smanjenja stope konverzije ili cijene, možete ubrzo povećati ukupni prihod. Kada je u pitanju povećanje prihoda, većina marketinških stručnjaka prvo se okreće pronalaženju novih kupaca. No to nije jedini način za povećati prodaju. Prosječna vrijednost narudžbe (AOV – Average Order Value) je broj koji se dobije kada ukupan prihod od narudžbi podijelimo s njihovim brojem. Ako smo primjerice od online narudžbi zaradili 10.000 kn, koje smo ostvarili kroz 500 narudžbi, tada naš AOV iznosi 10.000/50=200. To znači da je prosječna vrijednost narudžbe u našem webshopu 200 kuna. Povećanjem vaše prosječne vrijednosti narudžbe (AOV) ili prosječne vrijednosti košarice (ABV) kako se ponekad naziva, osim što pokušavate pridobiti nove kupce, možete ostvariti veću vrijednost iz kupaca koje ste već privukli. To znači da možete razvijati posao bez dodatnog marketinga, oglašavanja i drugih troškova.

Zašto je važna prosječna vrijednost narudžbe?

Prosječna vrijednost narudžbe često je zanemarena, ali iznimno važna metrika na koju svaki voditelj online trgovine treba obratiti veliku pozornost. AOV pruža uvid u ponašanje vaših kupaca, a te se informacije mogu koristiti za poboljšanje učinkovitosti ukupnih marketinških napora i strategije određivanja cijena. Poboljšanje prosječne vrijednosti narudžbe vaše online trgovine imat će izravan utjecaj na prodajne marže i profit, a može pružiti kritički uvid u ponašanje i obrasce kupnje. Ključna prednost povećanja ove metrike je to što od svake transakcije zarađujete više novca, čime vaša trgovina postaje profitabilnija. Kada kupuje online, kupac često kupuje samo ono što traži, s obzirom na to da je pretraživanje proizvoda jednostavnije nego u fizičkoj trgovini. No postoje strategije uz pomoć kojih kupcima možete prezentirati više proizvoda kako biste generirali veću prodaju od svake narudžbe. Ljepota fokusiranja na prosječnu vrijednost narudžbe je u tome što se koncentrirate na posjetitelje koji već žele kupiti. Oni su s namjerom došli u vašu online trgovinu i vjerojatno već imaju nekoliko artikala u svojoj košarici. Sve što trebate učiniti je pomoći im da otkriju i kupe druge stavke koje su im važne. Kad se usredotočite na angažiranje i aktiviranje onih koji već posluju s vama, uz manje naporna moći ćete postići više stvarajući veću razmjenu vrijednosti – kupci koji troše više, dobivaju više i žele se vratiti kako bi ponovili to iskustvo – i na kraju su svi zadovoljni.

Osam načina za povećanje prosječne vrijednosti narudžbe u webshopu

Male preinake i inventivno razmišljanje mogu mnogo napraviti kada je u pitanju veće zadovoljstvo kupaca i istodobno povećanje vrijednosti pojedinačne prodaje.

  1. Minimalan iznos narudžbe za ‘besplatnu dostavu’

Prosječnu vrijednost narudžbe najlakše ćete povećati ponudom praga besplatne dostave. Na primjer, besplatna dostava za sve narudžbe iznad 130 kuna. Optimalni iznos za ovaj prag dobit ćete nakon što izračunate svoju prosječnu vrijednost narudžbe, te na taj iznos dodate još 30%. Na primjer, ako je vaša prosječna vrijednost narudžbe 100 kuna, s povećanjem od 30% ona postaje 130 kuna. Tako vaši kupci mogu dobiti besplatnu dostavu za svaki iznos kupnje koji premašuje 130 kuna u jednom narudžbi. Osim naznačene obavijesti o istoj, možete na svoju online trgovinu implementirati notifikaciju koja iskače svaki put kada kupac želi zaključiti kupnju, a nije dosegao minimalnu vrijednost za besplatnu dostavu. Ponudom besplatne dostave pokazujete svojim klijentima kako cijenite njihov odabir vaše trgovine.

  1. Skupite proizvode ili napravite pakete

Želite li da kupci kupe više artikala odjednom, pokušajte kreirati pakete proizvoda koji koštaju manje nego iste stavke kupljene pojedinačno, čime povećavate percipiranu vrijednost kupnje. Dobar pristup povezivanju proizvoda je ponuda paketa proizvoda koji stvaraju “sve u jednom” rješenje za željeno iskustvo. Dopustite kupcima da stvaraju vlastite pakete, a prilikom zaključenja kupnje svakako prikažite uštedu koja je nastupila spajanjem proizvoda. To će smanjiti mogućnost napuštanja kupnje u posljednjem koraku, a pokazivanje novčane uštede koju ostvaruju kupnjom više artikala može pomoći u povećanju prosječne vrijednosti narudžbe. Pregledajte povijest narudžbi kako biste identificirali obrasce kupnje koji će vam pomoći u planiraju prilikom stvaranja ovakvih paketa.

  1. Povežite komplementarne proizvode

Nadogradnja i unakrsna prodaja odnose se na poticanje kupaca na kupnju komplementarnih ili nadograđenih verzija proizvoda koje već namjeravaju kupiti. I kao i svaka taktika, i ona može doživjeti smanjenje povrata uz prekomjernu uporabu. Nitko se ne voli osjećati kao da mu se prodaje, zato je primjenjujte pažljivo. Vaša preporuka mora izgledati korisno i iskreno, poput prijateljske preporuke. Umjesto da jednostavno predlažete druge popularne artikle iz svoje trgovine, odaberite proizvode koji se savršeno slažu s artiklom u korisničkoj košarici, poput pribora ili dodataka. Na primjer, tipkovnica za kupljeno računalo ili baterije za proizvod koji ih zahtjeva. Ponudite prodaju niske vrijednosti kako biste povećali vjerojatnost kupnje. Ako netko želi kupiti robu od 50 do 100 kuna, teško ga je uvjeriti da kupi nešto za još 100 kuna, ali lako ga je uvjeriti da doda proizvod od 20 kuna koji nadopunjuje tu istu kupnju. Ako vaš kupac gleda haljinu, možda imate preporučeni proizvod u obliku povoljnih para naušnica koje se slažu s njom. Ako se na fotografiji proizvoda prodaje majica bez rukava, možete dodati suknju kao dio unakrsne prodaje. Budući da ih kupac vidi zajedno, veća je vjerojatnost da će ih kupiti u istoj kombinaciji. Za svaku stavku koju prodajete, smislite dodatke i preporučite ih svojim posjetiteljima. Vrlo je vjerojatno da postoje kombinacije proizvoda na koje niste mislili jer ne možete uvijek razmišljati poput ciljane publike.

  1. Koristite program vjernosti

Izrada programa vjernosti kupaca strategija je zadržavanja koja vam pomaže uspostaviti odnose sa svojim klijentima, potičući ih na povratak. Važno je pobrinuti se da se vaš program vjernosti razvija prema željama potrošača, a kada postoji poticaj za zarađivanje bodova u okviru programa vjernosti, možete očekivati ​​da će se vaša prosječna vrijednost narudžbe značajno povećati. Svaki put kada kupac nešto naruči može zaraditi bodove ili popuste samo zato što je lojalan vašoj trgovini. Prednost programa vjernosti je što pomaže u izgradnji posebnog odnosa s klijentima koji nakon pozitivnog iskustva postaju vaši ambasadori i redovito se vraćaju u vašu online trgovinu. Prednost je i povoljnije oglašavanje kada je u pitanju ponovno ciljanje publike putem društvenih medija ili newslettera, s obzirom da vam kupci sami ostavljaju sve potrebne podatke i raduju se vašim obavijestima.

  1. Uvedite chat podršku

Tvrtke koje nude chat podršku uživo prodaju 10 – 15% više vrijednosti po kupovini, prema istraživanju koje je proveo Forrester. Dostupnost trenutne pomoći prilikom kupovine pomaže kupcima da brzo dobiju odgovor na pitanja koja su im u tom trenutku presudna za kupnju. Ukoliko podrške nema ili je potrebno previše vremena da se ona ostvari, kupci se mogu predomisliti i pronaći trgovinu koja će brže odgovarati na njihove zahtjeve. Uvođenje chat podrške za vas znači veći potencijal prodaje i manje napuštenih artikala u košarici. Postavljanjem automatskog slanja chat poruke prilikom posjeta web stranici, možete posjetiteljima koji su došli na vašu web stranicu razgledati ponudu ili se detaljnije informirati o proizvodima dati mogućnost da vas direktno pitaju što ih zanima. Neposrednom komunikacijom možete im pomoći ostvariti bržu kupnju, ali i potaknuti ih na neplanirani shopping. Chat uživo posebno je koristan za predmete s visokim cijenama, za koje kupci vole biti sigurni da će im odgovarati prije plaćanja. Recenzije proizvoda, svjedočanstva i slično također mogu pomoći, ali chat uživo može zaključiti kupnju kad je to najpotrebnije.

  1. Ponudite pogodnost za prvu kupnju

Ako ste relativno novi u svijetu online poslovanja, primjerice poslujete manje od šest mjeseci, većina vaših kupaca bit će prvi posjetitelji. Posebna ponuda im može pomoći u povećanju prosječne vrijednosti narudžbe., ali im i dati priliku da se bolje upoznaju s vašim proizvodima uz manji rizik. Ako kupac naruči nekoliko artikala koji mu odgovaraju, a pritom uživa u procesu kupnje bez ikakvih zapreka, bit će ga još lakše pridobiti na ponovnu kupnju. Za ovakve kupce postoji veća šansa da postanu vaši stalni gosti, a ponudite li im pritom još više pogodnosti putem programa lojalnosti, ne postoji razlog zašto se ne bi vraćali češće. Prvo pozitivno iskustvo uvijek ostane u pamćenju.

  1. Postavite vremenski osjetljive ponude

Najbolje vremenski osjetljive ponude obično traju vrlo kratko – od 24 do 72 sata. Iako možda neće dugoročno povećavati prosječnu vrijednost narudžbe, hitnost pomaže povećati broj konverzija. Vremenski osjetljive ponude odlične su za povećanje prosječne vrijednosti narudžbe tijekom sporijih razdoblja i relativno ih je lako izvesti. Možete ih promovirati na društvenim medijima ili na svoju web stranicu postaviti obavijest u obliku bannera. Naravno, one gube smisao ukoliko ih se prečesto koristi, no ponudite li kupcima mogućnost prijave na newsletter kako bi prvi doznali kada će se sljedeća promotivna prodaja održati, koristi su višestruke. Ova strategija može korisnike brže približiti kupnji po nižim cijenama. Marketinški stručnjaci mogu otići korak dalje od tipičnih vremenski osjetljivih ponuda i udvostručiti “pritisak” uvođenjem odbrojavanja, podsjećajući korisnike na prolaznu ponudu čak i nakon što su otključali promociju, kako bi osigurali dovršetak transakcije.

  1. Poboljšajte svoju personalizaciju

Pružanje prilagođenog iskustva vašim klijentima može biti vrlo učinkovita metoda za povećanje prosječne vrijednosti košarice. Recimo da besciljno lutate po trgovini i tražite bocu gaziranog pića. Nasmijani zaposlenik uočava vašu dilemu, vodi vas na pravo mjesto i ističe posebnu ponudu koja je trenutno aktivna. Šanse da kupite taj gazirani sok znatno su se povećale zbog specijalizirane usluge koju ste dobili. Stranice za online trgovinu mogu promatrati napredak kupaca kroz trgovinu, a zatim se pojaviti kako bi ponudile pomoć gdje god se to učini potrebnim. Zbog toga je personalizacija izrazito važna. Ako ćete svojim korisnicima preporučiti nove proizvode, pobrinite se da su te preporuke relevantne za njihove individualne potrebe. Budite svjesni kako morate biti dostupni svom klijentu u svakom trenutku.

Počnite s osnovama i izgradite svoju prodajnu strategiju

Najmoćnije marketinške taktike u svijetu potječu iz kratkog popisa osnova, a mi smo upravo obradili njih osam. Da biste doznali što motivira vaše klijente da kupuju više na vašoj web stranici, pogledajte u povijest kupnji. Nemojte se bojati strategije trgovanja koje primjećujete u maloprodaji primijeniti i unutar svoje online trgovine. U obje situacije vaš je primarni cilj uvjeriti kupce da kupe više. Prosječna vrijednost narudžbe jedna je od mnogih strategija koje možete primijeniti kako biste poboljšali svoje prodajne rezultate. Primijenite gore navedene savjete i odmah ćete vidjeti povećanje prosječne veličine košarice, ali i ukupnih prihoda. Uostalom, radi se o praksi koju koriste neke od najvećih svjetskih trgovina, koje u svoje strategije i marketing ulažu milijune. Zašto ne biste učili na njihovu iskustvu i profitirali.  ]]>

Podijelite