Održivo poslovanje je ono u kojem su profitabilnost, briga za okoliš i društvena predanost usklađeni i slijede politiku tvrtke, ali i želje potrošača. Moderne tvrtke mogu promijeniti svijest potrošača prihvaćanjem inovacija održivosti u svakoj fazi opskrbnog lanca – od mjerenja vlastitog utjecaja i obećanja transparentnosti, preko poboljšanog korisničkog iskustva, do promjene ponašanja potrošača s obzirom na kolektivnu dobrobit. Ovdje leži izazov inovacije u održivosti: cijeli lanac opskrbe mora funkcionirati u skladu s društvenim i ekološkim narativima određene tvrtke. Brend ne može raditi na inovacijama ako njegovi dobavljači, partneri i distributeri zaostaju. Štoviše, nijedna inovacija neće uspjeti ako ljudi zaduženi za marketing imaju samo ograničeno razumijevanje onoga što se događa u lancu opskrbe. Shvaćajući model utjecaja svoje poruke o održivosti, tvrtka ima potencijal velikog pozitivnog utjecaja, bez obzira na to hoće li im takav pristup povećati prihode. Promicanje boljih obrazaca potrošnje među kupcima i utjecaj na promjenu životnog stila neki su od tih učinaka, a postoji nekoliko principa koje u svom poslovanju može primjenjivati svaka tvrtka ili brend koji drže do održivosti.

1. Razumijevanje očekivanja potrošača

Tvrtke i brendovi često započinju avanturu s održivim razvojem ili pristupom odgovornoj potrošnji misleći da imaju sjajnu ideju ili da su smislili originalnu inicijativu koju treba samo razviti i svi će je prihvatiti. Ali što bi se dogodilo da prvo pitaju svoje potrošače? To bi pomoglo robnim markama da uistinu razumiju što je najvažnije za njihove kupce i usmjerilo bi ih na ono s čim se prvo trebali pozabaviti i u čemu bi trebali biti bolji. Sadnja stabala može biti lijepa i učinkovita, ali kupci i obožavatelji određenog brenda bi možda radije vidjeli poboljšanja u načinu na koji se materijali dobivaju ili jesu li ekološki dizajnirani, pa se proizvodi lako popravljaju i ponovno koriste. Nakon identificiranja izazova u kojima se preklapaju želje kupaca i ciljevi tvrtke, vrijeme je za akciju. Postati “održiviji” brend ne događa se preko noći. Posljednjih godina potrošači su izgubili povjerenje koje su imali u određene tvrtke i njihovu komunikaciji o pitanjima vezanim za održivi razvoj ili zdravlje. Povratak povjerenja ljudi težak je posao u kojem treba dobro priopćiti dokaze. Organizacije moraju krenuti u projekt obnove globalnog identiteta robne marke, preusmjeriti se, pronaći ono što je prvo narušilo to povjerenje, a zatim to i popraviti.

2. Ekološki prihvatljiva ambalaža

Održivo pakiranje je upravo ono što zvuči – ambalaža koja se može reciklirati, kompostirati, sigurna je za pojedince i/ili proizvedena putem reciklirane ili obnovljive energije. Kako svijest o zagađenju plastikom raste, sve više potrošača traži održive opcije koje smanjuju plastiku, koriste kompostabilnu ambalažu ili recikliranu plastiku, te potiču recikliranje. Prema anketama, 37% potrošača traži proizvode s ekološki prihvatljivom ambalažom, a 41% je reklo da izbjegava korištenje plastike kada je to moguće. Kako možete znati je li industrijska ambalaža izrađena od održivih materijala? Glavni element koji treba uzeti u obzir je odakle materijali potječu. Kako bi plastika bila klasificirana kao održiva, sirovine se moraju ekstrahirati čistim metodama. Korištena kemijska svojstva također su važna jer moraju biti sigurna za konzumaciju i ne bi smjela otpuštati toksine u pakirane proizvode. Korištenje ekološki sigurnije ambalaže može pomoći i pri povećanju tržišnog udjela i širenja poslovanja u države koje imaju stroža ograničenja za pakiranje proizvoda.

3. Vraćanje zajednici

Kako stavovi potrošača postaju zeleniji, brendovi sve više traže partnerstva ili interne programe vraćanja zajednici koji im mogu pomoći da budu ekološki svjesniji, te kupcima dali razlog da se osjećaju dobro dok posluju s njima. Bez obzira koliko velika ili mala bila, tvrtka je dio zajednice u kojoj posluje i ulaganje u tu zajednicu odličan je način za uzvraćanje onima koji su podržali vaše poslovanje i pokažete da tvrtka brine o društvenoj odgovornosti. Umjesto novčanih donacija, tvrtke mogu podržati svoju lokalnu zajednicu kroz ponudu usluga, pružajući radnu snagu, prostor ili proizvode izravno zajednici. Mogu se angažirati i tako što će ponuditi svoju najvrjedniju imovinu: vrijeme svojih zaposlenika. Korporativno volontiranje pruža svakoj tvrtki mogućnosti za razvoj vještina zaposlenika, izgradnju timova i jačanje ugleda u lokalnoj zajednici.

4. Transparentnost i sljedivost

Ne samo da je sve važnije da robne marke budu održive, nego moraju podržati i potvrditi te tvrdnje potrošačima, koji žele dokaz da kada kupuju određen proizvod, donose ekološki prihvatljivu odluku. Transparentnost u opskrbnim lancima kritična je ne samo za održivost, već i za učinkovitost i profitabilnost. Kašnjenja, otpad i drugi problemi u lancima opskrbe uzrokuju probleme koji troše vrijeme i novac svakom sudioniku u opskrbnom lancu, od pošiljatelja do prijevoznika i logistike, do veletrgovaca i trgovaca na malo. Transparentnost je politika koja kaže da su poduzeća usredotočena na prepoznavanje problema u svom opskrbnom lancu, izolaciju žarišta i razvoj poboljšanja sa svojim dobavljačima, objektima, ljudima i proizvodima. Pomaže u zaštiti poslovanja i ostvarivanju ciljeva održivosti tvrtke, a to može uključivati ​​stvari poput korektnog postupanja prema radnicima i nastojanja tvrtke da poboljša svoje radne uvjete.

Održivo poslovanje znači održivu budućnost

Promjena načina poslovanja ključna je za rješavanje izazova očuvanja okoliša i svijeta u kojem živimo. Otvoreno tržište je generator najvećih svjetskih promjena, a pojedinačna poslovanja su ta koja pokreću samo tržište. U današnje vrijeme poslovanje većine tvrtki nadilazi nacionalne granice i neke od njih posjeduju resurse koji premašuju one mnogih država. To ne znači da samo poduzeća mogu generirati rješenja, ali sa svojom sposobnošću nuđenja novih ideja, načina proizvodnje i distribucije, tvrtke su najbolje pozicionirane da donese promjenu koja nam je potrebna, u mjeri u kojoj nam je potrebna, a njihove veličina u cijelom procesu postaje zanemariva. Samo kolektivnim djelovanjem može promijeniti ono što ne funkcionira danas, kako bi očuvali svijet za budućnost.

Podijelite