Sezona je pred vratima – vrijeme je za pripreme kako bi vaš ugostiteljski objekt bio spreman za prve goste! Osim što nagoviješta buđenje novog života, dolazak proljeća vjesnik je ključnog razdoblja za hrvatsko gospodarstvo – turističke sezone. Bez obzira na razinu optimizma kada je u pitanju zarada tijekom ljetnih mjeseci, ovo je vrijeme kada svaki ugostitelj mora ozbiljno krenuti s pripremama. Visoka sezona je najbolje vrijeme za ostaviti fantastičan dojam na goste čije će iskustvo biti najbolji marketing za godine koje dolaze. Goste ne zanima što ste sve morali napraviti prije nego ste ih dočekali, no svatko od njih očekuje vrijednost za novac koji su dali, te da se za vrijeme svog boravka osjeća posebno. Vama kao ugostitelju, važno je napraviti sve što možete kako bi sve išlo po planu, a za to je neophodna dobra strategija. Postoji li u vašem okruženju događaj koji će vam donijeti veći promet i nove goste? Bilo da se radi o velikom sportskom događaju ili glazbenom festivalu, postoje neke prilike koje izazivaju (pozitivnu) gužvu. Bilo bi dobro unaprijed se pobrinuti da vaša tvrtka bude spremna iskoristiti te prilike, no to se može postići samo uz dodatno osoblje, dovoljne zalihe i posebne marketinške promocije, koje treba osigurati na vrijeme.
Opremite prostor i osuvremenite poslovanje
Prostor i inventar su dubinski očišćeni, dekor je osvježen, a skladište napunjeno? Nemojte zanemariti ni redovito održavanje tehnoloških rješenja unutar svog ugostiteljskog objekta. Mogućnost online pretraživanja ugostiteljskih objekata s mnoštvom filtera jasan je pokazatelj koliko su specifični gosti kada su u pitanju njihova očekivanja. Dok na neke stvari ne možemo utjecati, poput lokacije ili vremenskih prilika, za druge se vrijedi potruditi kako bi povrat investicije bio što veći. Ima li vaš hotel ili apartman sustav za online rezervaciju? Primate li kartice? U današnje vrijeme sve manje gostiju se žele zamarati bankomatima i pretvaranjem valuta, zato se osjećaju mnogo lakše znajući da su najveći dio troškova u mogućnosti podmiriti online, plaćajući karticom. PayWay sustav za plaćanje je poveznica između web rješenja i banaka prihvatitelja kartičnog plaćanja, koja omogućuje naplatu kreditnih i debitnih kartica iz bilo kojeg dijela svijeta. Tokenizacija i Recurring (ponavljajuća plaćanja) znatno olakšavaju i pojednostavljuju proces online kupovine, dok funkcionalnost Multicurrency omogućuje plaćanje u stranim valutama. Nezaobilazni uvjet svakog modernog gosta je i stabilna internet veza tijekom odmora, kao i mogućnost spajanja putem Cloud WiFi tehnologije. Opremite svoje osoblje alatima za rad koji će im pomoći da svoj posao obavljaju učinkovito, na zadovoljstvo gosta, ali i u skladu s vašim očekivanjima. Moderni PMS hotelski sustavi poboljšavaju učinkovitost i komunikaciju osoblja kroz integraciju i automatizaciju poslovanja, dok fiskalne blagajne osiguravaju usklađenost sa zakonskim propisima. Poslujete li zeleno ili želite vašim gostima ponuditi dodatne opcije, a usput i zaraditi? E-punionice sve više postaju očekivana usluga u modernim ugostiteljskim objektima.
Aktivirajte marketing i promotivne aktivnosti
Pregledajte prošlogodišnje podatke o popunjenosti i prihodima kako biste lakše procijenili svoju ponudu i optimizirali dostupnost na svim distribucijskim kanalima. Također je važno uzeti u obzir konkurenciju, kao i druge čimbenike koji utječu na cijene i dostupnost, poput velikih događaja, kako biste osigurali konkurentnu cijenu. Da biste optimizirali distribuciju, pregledajte s kojih kanala dolazi većina vaših rezervacija tijekom prošlogodišnje špice sezone. Jeste li od tada dodali nove kanale? Odgovaraju li vam još uvijek uvjeti postojećih kanala koje koristite? Kako biste izbjegli duple rezervacije u isto vrijeme i smanjili svoje administrativno opterećenje, automatizirajte upravljanje online rezervacijama integracijom mrežnih kanala sa svojim PMS sustavom upravljanja. Vaš mehanizam za izravnu online rezervaciju putem web stranice također bi trebao biti prilagođen krajnjem korisniku, kao i omogućiti prodaju paketa i posebnih cijena, te biti optimiziran za mobilne uređaje. Moderni putnici koriste društvene mreže, pa bi ih vaša marketinška strategija svakako trebala uključivati. Svaki put nakon što osvježite sadržaj svoje web stranice, podijelite ga na svojim društvenim mrežama kako biste proširili vidljivost i ostvarili interakciju s potencijalnim gostima. Izradite postove na društvenim mrežama o svom objektu i lokaciji i povežite ih s relevantnim sadržajem na vašoj web stranici kad god je to prikladno – na stranicu s popisom lokalnih događaja, atrakcije i aktivnosti, posebne pakete, postove na blogu itd. Kako biste potaknuli online angažman i sadržaj koji generiraju korisnici, pobrinite se da gosti budu svjesni vaše prisutnosti na društvenim mrežama. Česte objave neće vam oduzeti previše vremena, no mogu donijeti mnogo koristi. Zato je već sada vrijeme da ih isplanirate. Dok još nema gužve i mnoštva gostiju, napravite atraktivne fotografije koje ćete moći dijeliti i u najprometnije vrijeme. Detalji poput liste koktela s već napravljenim pićima odlična su pozivnica u vaš bar na plaži. Pogled iz vaše najluksuznije sobe svakako će nekoga inspirirati da svoje ljetovanje uplati baš u vašem hotelu. Budite kreativni sada, kako bi poslije, čak i u vrijeme najveće gužve, već imali spreman sadržaj za objavu.
Upoznajte svoje goste i napravite ih svojim ambasadorima
Kada saznate tko su vaši gosti, možete učinkovitije ojačati odnose s njima. Izrada sezonskih paketa i ponuda na temelju iskazanog interesa i povijesti boravka gostiju izvrstan je način dodavanja vrijednosti i pomaže vam da se izdvojite od konkurencije. Osim podataka o popunjenosti i prihodima, važno je pregledati profile gostiju u sustavu za upravljanje odnosima s klijentima (CRM) kako biste dobili sliku o tome tko su vaši gosti. Odakle dolaze (jesu li oni koji provode vikend ili dolaze iz druge države na godišnji odmor), koliko unaprijed rezerviraju i koji su tipovi putnika (obitelji, samci, prijatelji, korporativni događaji) i koje dodatne usluge preferiraju. Opisi, slike, videozapisi, kalendari događaja, lokalne informacije i postovi na blogu trebali bi promovirati sezonsku privlačnost vašeg objekta i lokacije. Vrhunac sezone odlična je prilika za povećanje broja recenzija, zato nemojte zaboraviti primjereno odgovoriti na sve negativne komentare koji se mogu pojaviti, kao i djelovati na temelju povratnih informacija. Čak i nezadovoljan gost može vam odlučiti dati drugu priliku ako mu objasnite gdje je došlo do zastoja u komunikaciji, te ga motivirate ponekom besplatnom uslugom prilikom sljedećeg boravka. Želimo vam uspješnu sezonu!