Održiva putovanja budućnost su turizma, a mnogi osviješteni gosti traže od ugostitelja da integriraju ekološki svjesne inicijative u svoju ponudu – ili će ih jednostavno zaobilaziti. U nastojanju da točno izmjere vlastiti utjecaj i osiguraju transparentnost investitorima, kupcima i zaposlenicima, ugostitelji su počeli proučavati svoje prakse održivosti, pokušavajući od simboličnih inicijativa doći onih koje se doista bore protiv klimatskih promjena. S obzirom na to da se radi o najvećim svjetskim industrijama, na ugostiteljstvu i turizmu je da povedu put prema ugljično-pametnoj, održivoj budućnosti koja doprinosi dobrobiti ljudi i planeta. No, da bi održivost bila autentična, potrebno ju je integrirati, a ne pripojiti već napravljenoj strategiji. Drugim riječima, održivost nije samo jedan dio poslovanja, ona je bitna za cijelo poslovanje. Klimatske promjene već utječu na ugostiteljski sektor. Ekstremno vrijeme povećava troškove poslovanja, dok se lokalne i nacionalne politike zaštite okoliša i kazne uvode u gradovima i zemljama diljem svijeta. Ugostiteljstvo, kao i druge industrije, ima odgovornost upravljati svojim utjecajem na cijeli planet.

Trend hotela s nultom neto emisijom ugljika

Britanski ugostiteljski brend Room2 otvorio je, kako tvrde, prvi hotel koji je dosegao neto nultu emisiju tijekom cijelog životnog vijeka od izgradnje do rušenja. Hotelska zgrada nalazi se u zapadnom Londonu i ima 86 soba koje se napajaju solarnim panelima i toplinskim pumpama na tlu, s unutarnjom opremom izrađenom od lokalnog certificiranog drveta. Temeljita izolacija, energetski učinkoviti uređaji i rasvjeta aktivirana senzorima pokreta omogućuju zgradi da koristi 89 posto manje energije po četvornom metru od tipičnog britanskog hotela. Svu energiju potrebnu za grijanje i hlađenje osiguravaju vlastiti fotonaponski uređaji na krovu hotela, kao i toplinske pumpe koje su tunelom ugrađene u tlo ispod zgrade kako bi izvukle toplinu iz zemlje u unutrašnjost. Dvije “laboratorijske sobe” skupljaju i pružaju podatke o energiji, korištenju vode i kvaliteti zraka, zajedno s proučavanjem i učenjem iz obrazaca ponašanja gostiju.

Hilton bi također trebao otvoriti svoj prvi, potpuno električni, “net-zero” hotel ove godine u SAD-u. Koristit će obnovljivu solarnu energiju za proizvodnju energije za hotelske sobe i apartmane, kao i za restoran i sve zajedničke prostore. Budući da će hotel raditi neovisno o fosilnim gorivima, rezultat je zgrada s nultom emisijom ugljika. Trostruko ostakljeni prozori pružaju učinkovitu izolaciju za stabilizaciju temperature u sobi za goste, istovremeno smanjujući onečišćenje bukom. Gosti koji stignu električnim vozilom mogu uživati u pogodnostima 12 Tesla superpunjača ili univerzalnih punjača razine 2, a nadstrešnice za parkiranje opremljene su solarnim panelima koji hvataju sunčeve zrake i pretvaraju ih u energiju za hotel.

Što znači poslovanje s nultom neto stopom

Prema definiciji iznesenoj u sklopu UN-ove kampanje Race to Zero, sudionik smanjuje svoje emisije sljedeći znanstveno utemeljene putove, pri čemu se sve preostale emisije stakleničkih plinova koje se mogu pripisati tom akteru moraju u potpunosti neutralizirati sličnim uklanjanjem (npr. trajnim uklanjanjem kada su u pitanju emisije fosilnog ugljika) za koje odgovara isključivo taj akter. Kada se nijedna emisija stakleničkih plinova ne može pripisati aktivnostima aktera u svim okvirima, to se smatra apsolutnom nulom. Sve veći broj tvrtki obvezao se da će postići neto nultu vrijednost u skladu s ciljevima navedenim u Pariškom klimatskom sporazumu. U ugljično neutralnoj organizaciji uvijek postoji predanost procjeni proizvedenih emisija CO2. To je povezano s pronalaženjem načina za smanjenje tih emisija i kompenziranjem istih smanjenjem emisija negdje drugdje ili uklanjanjem jednake količine CO2 iz atmosfere. Ova praksa uravnoteženja poznata je kao “izravnavanje” ugljika i uglavnom uključuje sadnju novih stabala, ulaganje u obnovljive izvore energije ili bioenergetsko skladištenje ugljika.

Glasgowska deklaracija za održivi turizam

Broj potpisnika Glasgowske deklaracije o klimatskim akcijama u turizmu premašio je pet stotina, nakon što je ta značajna inicijativa pokrenuta na Konferenciji UN-a o klimatskim promjenama u studenom 2021.

Glavni tajnik UNWTO-a Zurab Pololikashvili istaknuo je važnost ovog sporazuma:

Vrijeme je za djelovanje. Turizam mora napredovati u skladu s prirodom, a broj i raznolikost poduzeća, destinacija i drugih organizacija koje su potpisale ambicioznu Glasgowsku deklaraciju o klimatskim akcijama pokazuju da je naš sektor predan da bude bolji.

Glasgowska deklaracija je dobrovoljna obveza kojom se od organizacija traži da podrže prepolovljenje emisija ugljika do 2030. i postizanje neto nule najkasnije do 2050. Svi potpisnici trebaju dostaviti klimatske akcijske planove (ili ažurirati postojeće) u roku od 12 mjeseci od potpisivanja i provesti ih. Svoje planove moraju uskladiti s pet putova, a to su: mjerenje, dekarbonizacija, regeneracija, suradnja i financiranje. Svi oni će javno izvještavati o napretku u provedbi tih obveza, te raditi na duhu suradnje. ]]>

Podijelite