Ostvarite kontakt sa svojim kupcima i provedite vrijedna marketinška istraživanja uz pomoć Instagram Story anketa. Ankete na Instagramu više su od zabavnog načina privlačenja pažnje i zabave vaših followera. Za kreatore online sadržaja i vlasnike tvrtki postale su dragocjen alat – od edukacije o brendu i marketinga do istraživanja ciljanog tržišta. Instagram story nikada nije bio popularniji – više od 500 milijuna korisnika Instagrama koristi ih svakodnevno. Preko 60% tvrtki svakog mjeseca na svojim Storyima koristi interaktivne naljepnice poput hashtagova, označavanja drugih profila ili anketa. One su tu da pružaju dragocjene informacije o vašem poslu, prikupljaju ideje za sadržaj oglašavanja vašeg brenda ili samo zbog toga da vaša tvrtka izgleda zanimljivije. Društveni mediji su pretrpani svakodnevnim objavama, pa je ponekad najosnovnije pitanje na dnevnoj ili tjednoj osnovi dovoljno da podsjeti vaše kupce da ste još uvijek tu, te da bace oko na ono što nudite.

Kako postaviti anketu na Instagramu

Nakon što snimite fotografiju ili videozapis za svoju priču, odaberite naljepnicu “Poll” i postavite je gdje želite – možete sami napisati svoje pitanje, te prilagoditi izbor odgovora na isto. Nakon što podijelite svoju anketu, vaši prijatelji i sljedbenici mogu odmah započeti s glasanjem i vidjeti rezultate u stvarnom vremenu. Jednom kada netko glasa na vašoj anketi, vidjet će koji izbor u tom trenutku prednjači pred drugom opcijom. Da biste vidjeli rezultate vlastite ankete, prijeđite prstom prema gore kako biste otvorili popis gledatelja za taj dio vaše priče. Ne samo da ćete vidjeti koliko je glasova dobila svaka opcija, već ćete vidjeti i tko je glasao i koju su opciju odabrali. Na taj ćete način moći uspoređivati glasove prijatelja i pratitelja čijem mišljenju najviše vjerujete. Bez obzira na to koliko je lako kreirati ankete na Instagram Storyju, još uvijek postoji nekoliko stvari koje morate imati na umu kako biste maksimalizirali uspjeh i kvalitetu svojih anketa. Kako bi vaša anketa bila što uspješnija, potrebno se pridržavati nekoliko osnovnih pravila:

Pozicioniranje – ne zaboravite postaviti svoju anketu na pravo mjesto, kako bi bila vidljiva na svim operativnim sustavima i tipovima uređaja. Primjerice, u gornjem lijevom kutu prilikom objave pojavit će se vaša profilna slika, pa ne želite da ona zakloni ključni dio ankete

Sadržaj – Svakako provjerite sadržaj pitanja i temu koju postavljate, te mogućnosti koje dajete na raspolaganje prilikom odabira. Osim dodavanja teksta možete uključiti i emojije koji će ju napraviti vizualno atraktivnijom

Ažurnost – Instagram Story nestat će nakon 24 sata od objave, bez obzira koje naljepnice sadrži; pobrinite se da ste provjerili i zabilježili relevantne rezultate

Medijski sadržaj – kako biste ilustrirali ono što pokušavate pitati putem svoje ankete, možete dodati fotografije ili videozapis, no svakako pazite gdje i kako ćete na njemu pozicionirati svoju anketu, kako nijedan element vašeg Storya ne bi bio zaklonjen..

Vrste Instagram Story anketa

Poll s dva ponuđena odgovora nije jedini izbor kada je u pitanju postavljanje ankete na vaš Story. Na primjer, postoji naljepnica pod nazivom “Questions”. Klikom na nju možete postaviti pitanje, a vaši pratitelji će u ponuđeno polje moći upisati što god ih zanima. Jednom kada pitanje stigne i vi na njega poželite odgovoriti, ono će se prikazati kao zaseban story kojem možete postaviti pozadinu i ostale elemente po želji. Tu je i naljepnica “Slider”, koja služi prvenstveno za zabavu, a manje za davanje konstruktivnih povratnih informacija. Postavite pitanje poput “Koliko ste uzbuđeni što je stiglo ljeto?”, a vaši korisnici svoj entuzijazam pokazuju pomičući klizač koliko god žele udesno. Ovisno o tonu vašeg pitanja, početno postavljeni emoji sa srcima umjesto očiju, možete zamijeniti drugim po želji. Zadnje opcija je naljepnica “Quiz”, koja pruža još jednu mogućnost anketiranja. Nakon što postavite pitanje, svojim pratiteljima možete ponuditi više odgovora (maksimalno četiri), te odrediti koji odgovor je točan. Vašim pratiteljima rezultati se prikazuju odmah nakon što odaberu vlastitu opciju.

Sve koristi Instagram Story anketa

Postoji nekoliko glavnih razloga zašto koristiti ankete na Instagramu:
Saznajte više o svojoj publici – ankete su sjajan način da razgovarate sa svojim followerima, te doznati njihove interese i mišljenja
Istraživanje tržišta – mogu vam pomoći otkriti što vaša publika želi vidjeti od vašeg brenda, poput novih ideja za proizvode ili modifikacija u vašoj ponudi usluga
Podijelite svoj sadržaj – zainteresirajte ciljanu publiku za sadržaj na vašoj web lokaciji ili blogu
Povećajte angažman – ankete su vrlo korisne za algoritam Instagrama; što je publika više angažirana kada su u pitanju vaše objave, to je vjerojatnije da će zapravo vidjeti vaš ostali sadržaj u svom feedu. Za dobivanje povratnih informacija iz ankete potrebno je da ih jednostavno zatražite od svojih followera. Naravno, to nije alat za znanstveno istraživanje, ali imate priliku vidjeti jesu li značajke softvera, ideje o proizvodima ili planovi vezani uz vaše poslovanje uistinu u skladu sa željama vaših kupaca. U konačnici, svrha korištenja Instagram anketa je da se povežete sa svojim followerima i privučete njihovu pozornost kako bi stvorili trajnu vezu i odanost brendu. 

Podijelite