Blagdanske akcije mogu biti odlična prilika za povećanje prodaje, no jesu li doista pravi izbor za svako poslovanje?

Blagdanska promocija je marketinška tehnika kojom vlasnici tvrtki snižavaju svoje cijene, daju besplatne stvari ili nude popuste kako bi povećali svoju prodaju tijekom blagdana. Bilo online ili fizički, svaka tvrtka daje sve od sebe kako bi osmislila savršenu kampanju kako bi se njezine blagdanske promocije istaknule. One ne samo da povećavaju prodaju, već i privlače nove kupce koji mogu potencijalno postati stalni. Sezona blagdanske kupnje uglavnom donosi porast prihoda, ali i izazov upravljanja povećanim obujmom prodaje. Dobro postavljene promocije i ostale marketinške aktivnosti mogu dovesti do nekoliko puta većeg prometa. No, nedostatak osoblja ili zaliha robe realan je problem koji na koncu može donijeti više problema nego koristi. Upravo je zbog toga važno da se svaki vlasnik male tvrtke zapita trebaju li mu doista blagdanske promocije i sve što one donose.

Prednosti blagdanskih popusta i promocija

Praznici predstavljaju veliku priliku za jedinstvenu vrstu marketinga i trgovci od njih mogu imati razne trajne koristi. Iskorištavanje prednosti blagdanskog marketinga na društvenim mrežama može dovesti do većeg angažmana kupaca, što povećava prodaju i svijest o robnoj marki. Tijekom blagdanske sezone dolazi do porasta potražnje za proizvodima i uslugama jer potrošači kupuju ne samo za sebe, nego i za druge. Ovo povećanje znači da potrošači aktivno žele kupovati više nego u drugim razdobljima u godini kada više gledaju i proučavaju što se nudi. S obzirom na to da se praznici događaju samo tijekom određenog dana ili unutar vremenskog razdoblja, potrošači imaju osjećaj hitnosti koji obično nije prisutan tijekom ostatka godine. To čini kupovanje aktivnijim, povećavajući spremnost potrošača na trošenje.

Mane blagdanskih popusta i promocija

S većom prodajom dolazi više kupaca kojima je potrebna pomoć, više podrške, više narudžbi za dostavu i više zamjena i povrata. Osim što pomažu većem broju kupaca, tvrtke moraju posvetiti više vremena upravljanju zalihama na kraju godine. Male tvrtke vrlo često nemaju na raspolaganju niti velike zalihe niti radne snage koja bi mogla odgovoriti na povećane zahtjeve tijekom blagdanskog razdoblja. Ako ovisite o dostavnoj službi, velika je vjerojatnost za duži rok dostave, s obzirom na povećane zahtjeve tržišta. Na njihovo poslovanje, nažalost, ne možete utjecati, a vaši će kupci krivnju tražiti na vašoj adresi ukoliko dođe do problema ili zastoja u isporuci. Budite sigurni i da vaša web stranica i online trgovina mogu podnijeti povećani kapacitet prometa, kako ne bi zakazali u ključnom trenutku. Također uzmite u obzir činjenicu da neće svi vaši klijenti slaviti iste praznike, stoga pri razmjeni poruka vodite računa o ovoj činjenici.

Učinkovito upravljanje sezonom blagdanskih rasprodaja

Kako biste učinkovito planirali maksimiziranje blagdanske prodaje, prvi ključ je napraviti točne projekcije prodaje. Najbolji način da to učinite je izvršiti analizu trenda prodaje koristeći svoje povijesne podatke o prodaji kako biste napravili objektivne procjene. Ono što svakako morate uzeti u obzir su i povećane potrebe za inventarom, osobljem i novčanim tokom. To možete učiniti ekstrapolacijom iz svojih projekcija prodaje. Proučite svoju prodaju iz godine u godinu za pojedinačne proizvode, kako biste predvidjeli za koje artikle će biti potrebno obnavljanje zaliha. Za posebno tražene artikle morat ćete obratiti pozornost na marketinške trendove u svojoj industriji i pratiti prodajne rezultate u stvarnom vremenu. Pogledajte koliko sati rada obično koristite za upravljanje obujmom prodaje, a zatim upotrijebite svoju projekciju rasta prodaje za blagdane da biste mogli proporcionalno procijeniti koliko će vam dodatnih sati trebati. To će vam dati uvid u informacije koliko dodatnih radnika trebate zaposliti ili koliko ćete sati rada morati obaviti kroz automatizaciju.

Savjeti za uspješnu blagdansku promociju

1. Počnite planirati na vrijeme

Krenite s planiranjem rasporeda za blagdansku sezonu što je prije moguće. Razmislite o tome kada poslati posebni newsletter, što ćete objavljivati na Facebooku ili Twitteru uoči blagdana i kada biste mogli objaviti svoju posebnu ponudu. Imajte na umu da su Black Friday i Cyber Monday tek početak sezone kupovine koja će vjerojatno trajati sve do kraja prosinca. Pravovremena promocija može značajno utjecati na to hoće li kupci odabrati baš vas tijekom tog vremena.

 2. Olakšajte iskorištavanje blagdanskih promocija

Obratite pozornost na ono što vaši klijenti stvarno žele. Korištenje vizualnih elemenata za ispričavanje vaše priče pruža sadržaj koji je privlačniji i razumljiviji vašim klijentima. Odaberite proizvode koje želite istaknuti ove sezone i navedite neke informacije o svakom. Nemojte pretrpavati svoj dizajn e-pošte nepotrebnim izborima. Neka vaša e-pošta bude laka za navigaciju, tako da vaši klijenti mogu brzo pronaći ono što traže. Pomozite im u donošenju odluka uključivanjem poziva na radnju koji olakšava poduzimanje sljedećeg koraka.

3. Iskoristite personalizirani pristup

Istaknite se dodavanjem osobnog pečata svakoj ponudi. Što je vašim kupcima na umu ovih blagdana? Koje im probleme možete pomoći riješiti i kako im možete olakšati dnevne izazove? Razmislite o uključivanju korisnih blagdanskih članaka ili recepata u svoj newsletter ili ih objavite na profilima društvenih medija. Podijelite osobno iskustvo sa svojim kupcima kako biste im pomogli da prepoznaju vaš brend kao više od trgovine, iza koje stoje pravi ljudi s istim problemima kakve i sami imaju.

4. Imajte politiku povrata blagdanske promocije

Vaša politika povrata novca uvijek mora biti dobro definirana, a tijekom sezone povećane kupnje to je posebno važno. Nepostojanje pravila povrata novca može vas koštati, ali i negativno se odraziti na ugled vaše tvrtke. Potrošači ne vjeruju trgovcima ili prodavačima koji nemaju politiku povrata novca i povrata. Osim toga, ako vaša politika povrata i povrata novca nije fleksibilna, to odvraća kupce. Međutim, pravila povrata novca ne bi trebala biti samo za dobrobit korisnika. Morate osigurati da će i vaše poslovanje imati koristi od politike. ako postupak povrata i povrata učinite jednostavnim, veća je vjerojatnost da će vaši kupci obaviti kupnju bez straha od posljedica i zapamtiti vas kao tvrtku vrijednu povjerenja.

5. Ponudite online plaćanja putem payment gateway sustava

Ako ste online trgovac, payment gateway sustav je nešto što biste svakako trebali imati. Kada vaša sigurna stranica za plaćanje primi bilo kakve podatke o kartici, payment gateway sustav je prvi koji će primiti te podatke. Povezat će se s bankom izdavateljem kako bi provjerio i autentificirao podatke o plaćanju, osiguravajući zaštitu vaše tvrtke od prijevare. Nakon što banka provjeri sve podatke, pristupnik će prihvatiti ili odbiti plaćanja na temelju odluke banke. PayWay Hrvatskog Telekoma je virtualni POS sustav koji predstavlja samostalnu uslugu autorizacije i naplate putem interneta uz maksimalnu sigurnost online plaćanja i autorizacije kreditnih i debitnih kartica za web prodajna mjesta. Naplata je moguća putem MasterCard, Maestro, Visa, Diners i Discovery kartica izdanih od bilo koje banke u svijetu.]]>

Podijelite