Cold mailing odličan je način za započinjanje i održavanje poslovnih odnosa u digitalnom svijetu. Kao što je to slučaj s mnogo modernih izraza, engleski “cold mailing” nema svoju istoznačnicu u hrvatskom jeziku, zato se jednostavno šeće koristi njegov izvorni oblik. Nastao od “cold callinga” koji je osmišljen davno prije nastanka interneta i e-maila, “cold mailing” je radnja kojom nepoznatoj osobi šaljete poruku iako se ne poznajete. Ova vrsta kontakta može se ostvariti putem različitih kanala kao što su e-mail, LinkedIn, Facebook i drugi alati. Marketing putem e-maila i dalje je jedna od najučinkovitijih i najisplativijih metoda za generiranje i njegovanje B2B potencijalnih klijenata, a kada se pravilno koristi, može biti moćan alat za ostvarivanje prvog kontakta i povezivanje s potencijalnim klijentom. “Hladna” komunikacija može dovesti do unosnih prilika, pod uvjetom da možete doći do prave osobe i zaokupiti njegovu ili njezinu pozornost.
Šest pravila za uspješno slanje “cold mailova”
Univerzalni recept za uspjeh ne postoji, no što se više pridržavate nekoliko općih pravila, veće su šanse da će vaše slanje poruka “na hladno” uspjeti.
- Personalizirajte svaku poruku
Umjesto slanja iste poruke svima, male promjene i značajno prilagođavanje sadržaja povećavaju vaše šanse za dobivanje odgovora. Tekst poruke trebao bi biti usmjeren na primatelja, a ne na vaš proizvod ili uslugu. Stavite se na njihovo mjesto, neka vam vaši potencijalni klijenti sami kažu više o tome s čime se bore u svom svakodnevnom radu, zatim im pokažite kako se ti procesi mogu poboljšati ili izvesti na učinkovitiji način. Što više naučite o potencijalnim kupcima, to će vam biti lakše osmisliti poruku savršeno prilagođenu njima i onima poput njih.
- Predstavite se
Kada kontaktirate nepoznate osobe i u konačnici tražite nešto od njih, morate im pokazati da ste vjerodostojni i da vam mogu vjerovati. Zajednički poznanici mogu vam pomoći da lakše izgradite mrežu, kako uživo tako i na LinkedInu, te popunite svoj e-mail adresar. Ako imate zajedničke veze s osobom kojoj šaljete poruke, možete ih zamoliti da vas najprije predstave potencijalnom kontaktu. S druge strane, razgovor možete započeti i spominjanjem međusobne veze, te potražiti zajednički jezik čak i prije slanja personalizirane poruke.
- Ponudite nešto prije nego što tražite išta
Uvijek stavite primatelja u središte svog predstavljanja. Pružite im što veću vrijednost i istaknite prednosti koje može imati od vas, vaše usluge ili proizvoda. Nemojte izlistavati specifikacije, već pristupite s ljudske strane i ispričajte smislenu priču u kojoj izlažete kako možete riješiti njegove ili njezine probleme i budite konkretni. Obrazovni sadržaj samo je jedan od načina u pružanju vrijednih sadržaja na dosljednoj osnovi i dolazi u različitim oblicima. To mogu biti videozapisi s uputama koje pojašnjavaju određenu tematiku korak po korak, vodič za proizvode ili neka često postavljana pitanja. Pružite informacije koje primatelju pomažu da postigne nešto konkretno s vidljivim rezultatima. Tu se ne radi samo o vašim proizvodima ili uslugama, već i o događanjima u vašem poslovanju i industriji općenito.
- Komunikacija treba biti kratka i jezgrovita
Kako biste dobili željene odgovore, poruka mora biti kratka, ali moćna i intrigantna, zato svaki njen dio mora imati svoju vrijednost i ključnu komunikacijsku ulogu. Budite jasni od samog početka. Nemojte dodavati nepotrebne rečenice ili fraze, jer one često uzrokuju gubitak interesa za čitanjem i smanjuju šanse za odgovor. Ako od primatelja tražite više od jedne stvari odjednom, to će ga preopteretiti i spriječiti da odgovori na vašu poruku ili zahtjev. Cijela poruka trebala bi sadržavati između 40 i 125 riječi. Uvod ne bi trebao biti dulji od 2-3 rečenice i treba se odnositi na primatelja poruke, njihovu stručnost, postignuća, rad i njihovu tvrtku. Na kraju, ne zaboravite napisati poziv na akciju (CTA) koji će uvjeriti vaše potencijalne klijente da naprave ono što u konačnici želite u jednoj rečenici. Zahtjev za jednostavnom akcijom ili brzim odgovorom vjerojatno može funkcionirati bolje od pozivnice za dugi sastanak, makar on bio i virtualan.
- Pokažite poštovanje
Pokažite svojim potencijalnim kupcima da su primili vašu poruku jer ste izričito odlučili kontaktirati upravo njih. Niste im se odlučili obratiti iz hira, već za to imate i odličan razloga. Zato biste trebali odvojiti malo vremena za istraživanje tvrtke ili osobe kojoj se obraćate prije nego što krenete pisati svoju poruku. Izražavanjem zahvalnosti dajete primatelju osjećaj da je dobra osoba ako odluči pomoći. Kažete li mu da je sasvim u redu ako nema vremena da vam pomogne u ovom trenutku, zapravo govorite da cijenite njegovo vrijeme i dajete mu potencijalni izgovor, što na kraju može povećati šansu da vam pomogne.
- Ne zaboravite poslati naknadnu poruku
Pričekajte dva ili tri dana prije nego ponovno kontaktirate istu osobu putem cold mailing poruke. Jedna naknadna poruka obavezna je kada je cold mailing u pitanju, ali optimalan broj su dvije ili tri. To nije samo podsjetnik da se pročita vaš već poslani mail, već prilika da primatelju ponudite još nešto novo, dodatni benefit kojim mu možete pomoći u poslovanju. Na primjer, možete ponuditi besplatnu premium probnu verziju vašeg softvera odmah na početku vaše poruke. Cilj je uvjeriti potencijalnog klijenta da vrijedi poslušati što imate reći o onome što nudite.
E-mail ili LinkedIn poruka: što je učinkovitije?
Svi znamo koliko željenih i neželjenih poruka naš e-mail sandučić može primiti u jednom danu, a to je brojka kojoj se često ne radujemo. To je i jedna od najvećih mana cold mailinga. LinkedIn se može pohvaliti s više od 600 milijuna članova u više od 200 zemalja i svojevrsni je mikrokozmos za profesionalni svijet u cjelini. Zbog takvih karakteristika pruža jedinstveni, gotovo trenutačni pristup potencijalnim kupcima iz širokog spektra industrija. Bez obzira na to što prodajete ili kome prodajete, ne biste trebali imati problema s pronalaženjem velikog broja potencijalnih klijenata, od kojih su mnogi otvoreni za uspostavljanje komunikacije. S obzirom na to da većina članova ne može direktno kontaktirati ljude s kojima već nisu povezani, dosta njih odlučuje se na Premium opciju koja nudi InMail, te mogućnost kontaktiranja osobe koju ne poznajete. Mana ove opcije je to što ne možete poslati naknadnu poruku u InMail, ukoliko korisnik nije prihvatio vašu komunikaciju. S obzirom na to prilikom cold mailinga vaši sugovornici odluče odgovoriti tek nakon što im pošaljete nekoliko mailova i uspijete ih zainteresirati, reklo bi se da je ovog puta prednost na strani obične e-mail poruke. Linkedin poruke i Inmailovi imaju prednost u odnosu na e-mail jer ne prolaze kroz filter neželjene pošte. S druge strane, slanje e-maila je besplatno, ali njegovo pronalaženje nije, a alati za ovu zadaću nisu besplatni. Točan odgovor na pitanje iz podnaslova vjerojatno bi bio – koristite oboje. Prilagodite svoju komunikaciju mediju kojeg koristite i tako ćete postići najbolje rezultate.
Kada je najbolje vrijeme za slanje hladnih poruka?
Iako ne postoji univerzalno najbolje vrijeme za slanje cold mailova, različite studije provedene od raznih marketinških agencija, zaključile su da se mailovi poslani između 9 i 11 sati ujutro najčešće otvaraju i čitaju, a utorak je proglašen najboljim danom za ovu aktivnost. Ova informacija ima smisla na temelju načina na koji se ljudi ponašaju u uredu i pridržavaju se određenog radnog vremena i ritma. No to neće biti optimalno vrijeme za dosezanje baš svake publike. Vođeni pretpostavkom da ste prije pokretanja poslovanja izradili analizu tržišta i definirali svoju “personu korisnika”, trebali biste poznavati njegove ili njezine radne navike. Čak i ako niste potpuno sigurno, uvijek je dobra praksa napraviti A/B testiranje, kako biste imali polazne informacije za daljnji rad i uspoređivanje. Jednostavnim uspoređivanjem podataka, poput onih koliko je ljudi doista otvorilo vaš mail i kada, brzo ćete doći do željenih informacija – važan je samo broj ispitanika, kako biste mogli donijeti informirane zaključke. ]]>