Marketinške aktivnosti dio su poslovanja tijekom čitave godine, a ne samo glavne sezone. Otkrijte svoju najbolju taktiku i povećajte prodaju kad god poželite! Većina poslova susrest će se s usponima i padovima tijekom godine, jer gotovo nijedna tvrtka nije jednako profitabilna u svakom godišnjem kvartalu. Što je onda zajedničko tvrtki kojoj posao cvjeta i onoj kojoj ne ide baš najbolje? Obje znaju da mogu i trebaju postići više. Bez obzira na uspješnost marketinških napora, prodaja je segment koji zahtijeva cjelogodišnju pozornost. Ako mislite da je sasvim u redu odmarati se na lovorikama nedavnog uspjeha, samo bacite oko na ono što radi konkurencija – uvjereni smo da ne spavaju čak ni kada je najslabija sezona za vašu industriju. Trendovi na tržištu nikada se nisu izmjenjivali brže ni očitije, a digitalizacija se pobrinula da čak i s minimalnim naporima možete ostvariti odlične rezultate. Ako ne znate kako biste krenuli kada je u pitanju poticanje prodajnih aktivnosti tijekom čitave godine, mi imamo četiri odlične ideje koje ne zahtijevaju mnogo ulaganja, no mogle bi pokazati odlične rezultate.

Četiri ideje za povećanje prodaje u svako doba godine

  1. Organizirajte događaj uživo, webinar ili prezentaciju

Webinar je virtualni sastanak koji povezuje sudionike bilo gdje u svijetu putem interneta. Mnogi ljudi koriste webinare samo za predstavljanje svojih proizvoda, što bi trebalo izbjegavati. Kako bi u potpunosti iskoristili njihov potencijal, webinari se koriste za pružanje vrijednih činjenica, uvida i informacija. Isporuka ove vrste sadržaja pomoći će vam da izgradite dobar odnos s publikom. Korištenje pripovijedanja sjajan je način da zadržite svoju publiku angažiranom tijekom webinara i pozicionirate se kao logičnu opciju za rješavanje određenog problema. Tijekom cijelog trajanja predavanja pruža vam mnogo prilika da pokažete primjere stvarnih prednosti koje vaš proizvod nudi i različite načine na koje ga vaša publika može učinkovito koristiti. Vaš je zadatak učiniti da se osjećaju posebno i nagradite ih za vrijeme koje su proveli s vama. Ponuda nečega što će cijeniti poput popusta, vremenski ograničene ponude ili besplatnog proizvoda ili usluge pomoći će im da se osjećaju dobro u cijelom iskustvu, ali uvijek imajte na umu da to bude relevantno za vaše poslovanje. Mnogi sudionici možda neće kupiti vaš proizvod odmah nakon webinara, no ako ste im stvarno pomogli na neki način, mnogi će se vratiti kada budu spremni kupiti ono što nudite.

  1. Napravite vlastiti nagradni natječaj ili popust

Očekuje se da će e-trgovina do 2025. generirati više od 7 trilijuna dolara, pridonoseći više od 24% ukupne globalne maloprodaje. Tu je priliku potrebno iskoristiti otvaranjem e-trgovine ili barem omogućavanjem online prodaje bilo kakve vrste. Prodajne i marketinške promocije putem digitalnih kanala izvrsni su načini za nagrađivanje vaših trenutnih kupaca i povećanje prodaje. Bilo da ih održavate jednom mjesečno, tromjesečno ili kako god mislite da to ima smisla, najvažnije je da to bude redovito. Nakon što uspostavite predvidljivi ritam, kupci će im se početi veseliti i samim time raditi vam željeni marketing. Black Friday i slični prodajni datumi postali previše rašireni, pa se u moru ponude možda nećete uvijek dovoljno istaknuti. Zato je dobro napraviti vlastiti događaj, natječaj ili darivanje – onda kada nitko ne nudi dodatne pogodnosti, nastupa vaše vrijeme. Neki od velikih prodajnih lanaca imaju odabrane dane za takve promocije, a kupci se već unaprijed spremaju za njih i željno ih iščekuju. Kad posao ide sporo, možete privući više kupaca dajući im ponude s velikim popustima. Ako ste se opskrbili zalihama, možete smanjiti troškove skladištenja rasprodajom dok posao teče sporo. Oglasite prodaju unaprijed kao vremenski ograničenu ponudu i računajte na psihološki faktor hitnosti koji uvijek “pali”.

  1. Planirajte unaprijed akcije za velike događaje  

To što ste osmislili vlastiti promotivni dan ili događaj ne znači da morate zanemariti i one koji su široko poznati. Sezonske promocije su posebne ponude, popusti ili artikli ograničenog izdanja vezani uz događaj tijekom godine. Ovisno o vrstama proizvoda koje prodajete, mogu postojati određena razdoblja u godini kada ostvarujete najviše prihoda, a u tom je razdoblju promocija najučinkovitija. Pružanje promocije povezane s danom ili događajem može vam omogućiti povećanje prihoda, dok vam istovremeno pruža potencijalne nove kupce. Razmislite o predstojećim događajima u kalendaru i kako možete planirati sadržaj koji odjekuje vašoj publici i relevantan je za njihove interese. Objavite svoju promotivnu ponudu ili najavu za istu na svojim društvenim mrežama i uključite relevantne hashtagove kako biste svoju tvrtku učinili lako pretraživom. Zatim postavite automatiziranu e-mail poruku ili newsletter kako biste svojim stalnim posjetiteljima dali do znanja kada su točno ključni datumi. Osobe koje znaju za vaše proizvode, ali ih još nisu kupili, možda će biti zainteresirane za iskorištavanje sezonskih promocija. Razlog je jednostavan – cijene su u tim razdobljima često niže, što ih mami na kupnju koju možete potaknuti opisujući vrijednost svog proizvoda i govoreći potencijalnim kupcima da će dobiti više od vrijednosti svog novca ako iskoriste vaše sezonske promocije.

  1. Slijedite trendovepod svojim uvjetima

Naravno, ovo ne znači da se slijepo pridržavate doslovno svega što vidite na Tik Toku, no isto tako u svakom trendu možete pronaći nešto za sebe, čak i ako se na prvu ne čini tako. Neće svi kojima prodajete biti zainteresirani za vaš proizvod, ali uvijek su zainteresirani za sebe. Stvaranje vizije o tome kakav bi mogao biti život potencijalnog klijenta kada kupi vaš proizvod odlično je mjesto za početak. Stvorite osjećaj hitnosti naglašavajući kako kupnja vašeg proizvoda može pružiti trenutačno rješenje ili olakšanje njihovog problema. Na primjer, ako je proizvod u trendu električni skuter, ali vi prodajete odjeću, tada bi vaš pristup mogao biti “stiže zima, naše vjetrovke griju vas na vašem novom skuteru”. Pokušajte pronaći vezu između svog proizvoda ili usluge i onoga što je trenutno iznimno popularno. Trendovi se možda mijenjaju iznimno često, no neupitna korist vašeg proizvoda ili usluge u kombinaciji sa svakim trendom trebala bi biti fleksibilna i primijenjiva na različite načine.

Marketinške aktivnosti izvan glavne sezone

Vaši bi postojeći kupci trebali biti prioritet kada pokušavate povećati prodaju. Naime, već su pokazali spremnost da vam daju novac u zamjenu za proizvode ili usluge, što pokazuje da vam vjeruju. Kad je god to moguće, proučite kako vaši klijenti koriste i stupaju u interakciju s vašim proizvodima i uslugama. Možda se uvelike oslanjaju na jednu određenu značajku ili se bore s jednim aspektom vašeg proizvoda. Ako je tako, ovo bi moglo biti odlično mjesto za ponudu nadogradnje. Ako možete pružiti širi raspon usluga za svoje trenutne klijente, postajete još bitniji za njihovu svakodnevicu ili poslovanje. Dobro proučite svoju trenutnu web stranicu, newslettere, letke ili druge prodajne i marketinške materijale. Fokusirate li se na značajke više nego na prednosti? Ako je tako, trebali biste više obratiti pozornost na to kako će vaš proizvod ili usluga živote vaših kupaca učiniti lakšim, jeftinijim ili sretnijim. Upravo to rade veliki brendovi koji shvaćaju važnost izgradnje odnosa sa svojim kupcima, te stvarajući veze s njima podižu svijest o svom poslovanju i povećavaju krajnji rezultat prodaje. Čak i jednokratni klijenti mogu vam pomoći da dobro poslujete ostavljajući odlične recenzije, zato ih svakako uvijek zamolite da je i napišu. Možda neće upaliti uvijek, no zakon velikih brojeva je na vašoj strani. Obavezno postavite svoje recenzije proizvoda na vidljivo mjesto na svojoj web stranici radi lakšeg snalaženja. Nažalost, to što je netko posjetio vašu web stranicu ili trgovinu, ne čini ga automatski i kupcem. Kako biste prikupili više informacija o neodlučnim potencijalnim klijentima, svakako im ponudite prijavu na newsletter odmah prilikom prve posjete web stranici. Ponudite im i poveznice na svoje kanale društvenih medija kako bi vas mogli i ondje pratiti, a zatim ih oglasima na ponovno ciljanje pokušajte ponovno privući na svoje stranice. ]]>

Podijelite