Važnost tehnologije u ugostiteljstvu je neosporna i iz temelja mijenja način na koji restorani, hoteli i barovi pristupaju klijentima. Kada razmišljate o otvaranju restorana, ne možete se usredotočiti samo na hranu. Iako su ukusni obroci ono što prodajete, kada klijenti ušetaju u bar ili restoran oni vide mnogo više od toga. Točnije, gledaju ama baš sve – od uređenja, ponašanja vašeg osoblja, prezentacije i udobnosti do mogućnosti plaćanja i tehnoloških inovacija koje upotrebljavate. Može se slobodno reći da vi kao ugostitelj ne prodajete samo hranu i piće, već cijelo iskustvo. Restoranska industrija tradicionalno sporo usvaja tehnologiju i inovativna digitalna rješenja. No, 2020. godina to je promijenila i natjerala ugostitelje da gledaju dalje od tradicionalnih navika. Od online naručivanja, samonaplate i beskontaktnog plaćanja do dostave i preuzimanja hrane za ponijeti, industrija hrane i pića više si ne može priuštiti zanemarivanje trendova koji im pomažu da ostanu relevantni i konkurentni. Potrošači će uvijek htjeti najveću vrijednost, ali vrijednost se definira različito od strane svake osobe i ne mora se odnositi na najnižu cijenu. Ponekad je riječ o iskustvu koje je maksimalno prilagođeno individualnim potrebama, čak i ako se ne radi o financijski najpovoljnijoj opciji. Dakle, koji su to digitalni trendovi i alati koje bi svaki ugostitelj trebao uvesti u svoje poslovanje?

  1. Sustavi naručivanja na mreži i aplikacije za dostavu

Restoransko iskustvo je nešto što se teško može rekreirani unutar vlastitog doma, no vaši gosti ponekad će poželjeti napraviti upravo to. Ukoliko nemate ograničenja kada je u pitanju praktičnost ili forma jela, uvođenje dostave ne bi vam trebalo predstavljati problem. Čak i tada, za dostavu možete ponuditi tek limitirani dio svog jelovnika. To posebno vrijedi ako se radi o online sustavu naručivanja, gdje gostima možete vizualno predstaviti sva ponuđena jela i njihove sastojke, vrijeme pripreme i očekivano vrijeme dostave. Bez obzira koristite li vlastiti sustav ili aplikacije trećih strana za dostavu, ovo rješenje trebalo bi postati uobičajeni dio vaše ponude. Unatoč “udaljenosti”, ova digitalna blizina omogućuje ugostiteljskoj industriji da ostane blisko povezana sa svojim klijentima. Mogućnost beskontaktne dostave i digitalnog plaćanja mnoge će potaknuti na isprobavanje vaše ponude, čak i ako nisu skloni odlascima u restorane.

  1. Beskontaktno plaćanje

Beskontaktna tehnologija postaje mainstream, a ne radi se samo o online naručivanju, već i o plaćanju pametnim telefonom, pametnim satom ili pametnom karticom putem aplikacije ili uređaja bez dodira. Nove tehnologije plaćanja polako su dobivale zamah u svjetskoj restoranskoj industriji, no taj se trend ubrzao s pandemijom. Procjenjuje se da će se beskontaktno plaćanje utrostručiti sa 2 trilijuna dolara na 6 trilijuna dolara u svijetu do 2024. godine. Bez gotovine kontakt je higijenskiji i sigurniji, a u jedno i brz trenutačan i praktičan. S gledišta novčanog toka, to je i učinkovitije rješenje. Kada se još radi o i obvezi fiskalizacije, najbolje rješenje je Premium fiskalna blagajna Hrvatskog Telekoma. Radi se o idealnom rješenju za različite vrste slobodnih djelatnosti, sezonskih djelatnosti, manje ugostiteljske objekte, obrtnike, dostavljače, taksiste, veterinare, djelatnosti koje se bave najmom i dr. Iako je primarno ovaj proizvod namijenjen malim i srednjim poduzetnicima, to ne isključuje njegove mogućnosti korištenja u korporativnom segmentu kao dodatne blagajne. Uz Premium fiskalnu blagajnu korisnici dobivaju sve u jednom touchscreen uređaju – blagajnu, pisač, kartično plaćanje i 20 GB mobilnog interneta, što korisnicima omogućava stalan pristup internetu za nesmetanu fiskalizaciju te za buduća ažuriranja aplikacije. Usluga kartičnog plaćanja omogućena je u suradnji s Erste Card Clubom, a omogućuje jednokratno plaćanje Diners Club, Maestro®, Mastercard® i VISA karticama, plaćanje do 36 rata bez kamata i naknada Diners Club karticom, te plaćanje na rate bez kamata i naknada Maestro, Mastercard i VISA debitnim karticama MBPlus mreže. Budućim ažuriranjima aplikacije, koja su uključena u mjesečnu naknadu, pruža im sigurnost da će uvijek biti u skladu sa zakonom bez dodatnih troškova.

  1. Online sustav rezervacije stolova

Današnji gosti imaju nekoliko očekivanja prilikom rezervacije stola. Ne samo da žele besprijekorno iskustvo od početka rezervacije do kraja obroka s što je moguće manje interakcije, već očekuju i liste čekanja u stvarnom vremenu, recenzije i preporuke drugih korisnika, kao i mogućnost objavljivanja svojih preferencija. Rezerviranje stola putem telefonskog poziva postaje prošlost jer tehnologija online rezervacije stolova time dobiva novu važnost. Vlastite ili aplikacije trećih strana pružaju korisnicima slobodu da vide dostupna mjesta i sami naprave rezervaciju. Zauzvrat, koristeći sustave rezervacija s omogućenom tehnologijom, restorani mogu upravljati dostupnim mjestima i listama čekanja, kao i prikupljati vitalne podatke o klijentima.  Sustavi rezervacija restorana za vaše poslovanje predstavljaju manje odgovornosti za osoblje i značajno poboljšavaju i ubrzavaju svakodnevno poslovanje.

  1. QR kodovi

QR kodovi koji su već sastavni dio društva s mobilnim uređajima. Automatsko skeniranje kodova s kamerama pametnih telefona na plakatima, stolovima, podmetačima, vratima ili web stranicama omogućuje korisnicima pristup izbornicima, naručivanje i plaćanje bez kontakta. Ova tehnologija ne zahtijeva preuzimanje nikakve aplikacije i nudi niz pogodnosti uz relativno niske troškove za restorane.

  1. Promocija putem Instagrama i Tik-Toka

TikTok, baš kao i Instagram, odlično je mjesto za zabavu, ali i nenadmašan marketinški alat. Budući da su na njemu objave u obliku video zapisa, to olakšava spremanje i unakrsnu promociju i na ostalim postojećim kanalima društvenih medija. Instagram Reels pun je zapisa s Tik Toka, a prenose ih i Instagram Storyi. Da bi vaš restoran bio uspješan na TikToku, prvo morate biti aktivni na ovoj platformi. Započnite preuzimanjem besplatne aplikacije i stvaranjem profila s podacima o vašem restoranu. Neka vaše korisničko ime bude što je moguće bliže nazivu vašeg restorana i upotrijebite svoj logotip za sliku profila. Želite da korisnici vide vaš videozapis, zapamte vaše ime, angažiraju se po pitanju lajkova i dijeljenja, vrate se po još sadržaja i na kraju dođu u vaš restoran u stvarnom životu. Jedan od najjednostavnijih primjera video zapisa koje možete podijeliti su recepti i video kuhanja hrane. Napravite videozapise svojih kuhara koji korak po korak sastavljaju obroke i prezentiraju ih u kratkim formama. Trenutno ima preko 107 milijardi pregleda ovakvog sadržaja s hashtagom #food. Još jedan veliki trend je #lifehack – trik koji većina ne zna, a olakšava život ili, u vašem slučaju, pripremanje hrane. Napravite trendi pjesmu i video zapis o trikovima s pripremom hrane i dobit ćete TikTok zapis koji bi mogao postati viralan. Nakon što vaš profil ima 1000 sljedbenika na TikToku, možete raditi i javljanja uživo putem njega, te organizirati događaje poput kratkih satova kuhanja ili kratke školice izrade koktela. Pokažite svojim gledateljima kakvu bi noć za pamćenje mogli organizirati u vašem restoranu ili jedinstvene, zabavne stvari koje tamo mogu raditi. Korisnici su na TikToku u prosjeku 52 minute dnevno, što ga čini savršenim mjestom za privlačenje pozornosti novih potencijalnih gostiju i interakciju s njima.

Ubrzanje digitalizacije u industriji hrane i pića

Na robotiku, kao i prepoznavanje glasa i lica gledalo se kao na budućnost, a ne kao na današnja praktična rješenja. Budućnost je vrlo brzo postala sadašnjost. Restoranima će i danas i u budućnosti uvijek biti potrebna nova tehnologija kako bi iskustvo korisnika bilo sigurnije, brže i učinkovitije. U budućnosti možda neće osoba primati narudžbe ili odrađivati plaćanja, ali kupac će i dalje imati mogućnost odabrati ono što želi, kada to želi, kao i način plaćanja. Uz takvu uslugu, gost troši više i skloniji je posjećivanju mjesta koje mu je to omogućilo. Tehnologija nudi jedinstvena rješenja za ugostiteljstvo koja restorane, barove i hotele mogu izdvojiti iz mase, a njihovim vlasnicima i voditeljima pomoći da učinkovitije vode poslovanje. S druge strane, ostaje im više vremena i energije za usredotočiti se na brigu o gostima, izradu ukusne hrane i stvaranje novih nezaboravnih doživljaja. 

Podijelite