Pronalaženje načina za motiviranje zaposlenika može poboljšati produktivnost i učinkovitost, ali i stvoriti pozitivnije i privlačnije radno okruženje.

Kada su zaposlenici motivirani, vjerojatnije je da će rado doći na posao, biti spremni uhvatiti se u koštac s novim izazovima i dati sve od sebe. Ta razina angažmana i energije dovest će do veće produktivnosti i želje za pronalaženjem kreativnijih rješenja u poslovanju. Unatoč uvriježenom mišljenju, za motivaciju je potrebno više od samog novca. Ljudi se žele osjećati cijenjenima, dijelom tima i da su važni tvrtki. Kao poslodavac možete iskoristiti niz motivacijskih tehnika kako biste izvukli ono najbolje iz svojih zaposlenika. Međutim, svaki će od njih imati različite motivatore, što znači da jedini ispravni način uključuje upoznavanje s vlastitim zaposlenicima. Ako na to gledate kao na gubljenje vremena, možda biste i sami mogli poraditi na vlastitoj motivaciji, jer ulaganje u zaposlenike je ujedno i ulaganje u budućnost vašeg poslovanja.

Što definira motivaciju?

Postoje dva glavna faktora kada je u pitanju motivacija zaposlenika:

Unutarnji – osobni izazovi, zadovoljstvo poslom, samoispunjenje

Vanjski – fizičke nagrade, plaća, bonusi, darovi

Na sve njih možete izravno ili neizravno utjecati svojim odlukama kao poslodavac ili menadžer. Vaša uloga je shvatiti što je zaposlenicima potrebno da ih se motivira. Motivirani zaposlenik je pun entuzijazma, inspiriran i ponosan na svoj rad. Brzo izvršava zadatke, proaktivan je i želi napraviti dobar posao, kako za sebe tako i za tvrtku. Bilo da je vaša tvrtka na svom vrhuncu ili tek na svojim počecima, motivacija osoblja je vrlo važna. U trenutku kada padne motivacija, uskoro bi mogli uslijediti i pad prihoda i proizvodnje.

Sretan zaposlenik = uspješno poslovanje

Sretni zaposlenici nisu samo produktivniji; oni također imaju tendenciju da ostati duže u vašoj tvrtki, čime se smanjuju troškovi stalnog obučavanja novih osoba za rad. Menadžeri imaju naviku zaposlenicima samo govoriti što treba učiniti, ali ne i objašnjavati zašto to trebaju učiniti. Poznavanje razloga koji stoje iza svake upute motivirat će zaposlenike da poduzmu mjere brže i učinkovitije. Moći će se više povezati s ciljem i tako ga lakše ostvariti. Održavajte tjedne ili mjesečne sastanke kako biste zaposlenike upoznali sa situacijom u tvrtki i objasnite im kako svatko igra ulogu u njezinu uspjehu. Pokazujući im izazove s kojima se susrećete, otkrivate širu sliku koju je lakše shvatiti svima, pa tako i zaposlenicima. Važan čimbenik zadovoljstva je i radno okruženje i organizacijska kultura koja potiče motivaciju i angažman zaposlenika. Stvorite okruženje koje motivira vaše zaposlenike i povećava njihovu razinu zadovoljstva pružanjem prilika za razvoj njihovih znanja i vještina. Neka se u svom radnom prostoru osjećaju ugodno i dobrodošlo u svakom trenutku.

Kako izmjeriti motivaciju zaposlenika

Točno mjerenje motivacije na radnom mjestu važno je za iskorištavanje svih potencijala zaposlenika i povećanje organizacije, radi veće konkurentnosti na tržištu. Mjerenje motivacije na radnom mjestu najučinkovitije je uz pomoć metrike ljudskih resursa. Korištenje nepristranih, objektivnih podataka osigurava da zaposlenici budu pošteno ocijenjeni na temelju stvarnog radnog učinka. Procjena motivacije zaposlenika pomaže poslodavcima identificirati i nagraditi zaposlenike koji razumiju ciljeve organizacije i čine sve unutar svojih mogućnosti kako bi pomogli tvrtki da postigne željene rezultate.

Procjena motivacije zaposlenika može se provesti uz pomoć upitnika koji mjere varijable kao što su predanost ciljevima, interes za napredovanjem, zadovoljstvo poslom i planovi za ostanak u tvrtki. Mogu se organizirati fokusne grupe kako bi se zaposlenicima pružila prilika da podijele što ih raduje u vezi posla i što bi ih motiviralo da se više trude. Komentari zaposlenika mogu se zatim analizirati kako bi se identificirale teme koje bi mogle predložiti nove načine motiviranja.

Nužno je i neprestano promatranje atmosfere u radnoj okolini. Neki od prvih znakova demotivacije vidljivi su i na njih je potrebno reagirati što prije, a uključuju:

  • Promjenu u obrascima ponašanja: zaposlenik koji je dolazio u ured nekoliko dana u tjednu iznenada povećava broj dana rada od kuće, što može ukazivati ​​na probleme u timskom radu ili rane znakove preopterećenosti poslom
  • Povećani neoprez pri obavljanju zadataka: što je zaposlenik manje uključen u ono što radi, veća je vjerojatnost da će biti nemaran u svom poslu i činiti više grešaka nego inače. Potrebno je prepoznati potencijalnu nepažnju i zajedno sa zaposlenikom pokušati riješiti problem prije nego postane još veći.
  • Nevoljkost pri preuzimanju novih projekata: izbjegavanje odgovornosti ili nepokazivanje uzbuđenja zbog preuzimanja nove uloge moglo bi značiti da je zaposlenik već mislima u procesu napuštanja tvrtke. Radi li se o osobi koju biste htjeli zadržati, svakako se isplati vidjeti možete li joj ponuditi neki poticaj kako bi ostala.

6 načina da motivirate svoje zaposlenike

Za svakog menadžera ili poslodavca ključno je da u potpunosti razvije svoje komunikacijske vještine kako bi uspješno mogao upravljati svojim osobljem i zaposlenicima. Kao i s bilo kojom drugom vještinom, praksa i dosljednost ključ su da postanete učinkovit komunikator. Ono što još možete učiniti svakako uključuje i sljedeće:

  1. Poboljšajte korporativnu kulturu

Produktivnost se povećava kada se zaposlenici osjećaju dijelom tima i cijenjenim članovima tvrtke. Transparentnost na radnom mjestu pomaže zaposlenicima da se osjećaju kao važan dio organizacije. Otvorenost u vezi s organizacijskim ciljevima može motivirati zaposlenike pomažući im da prepoznaju i znaju kako ispuniti svoju ulogu u tvrtki. Kao rezultat toga, moći će izravno vidjeti učinak svog napornog rada i kako on pridonosi postignućima tvrtke.

  1. Otkrijte što motivira vašeg zaposlenika

Novac i materijalne nagrade ne potiču uvijek zaposlenika da više radi. Naravno da svi rade za plaću, ali nisu svi motivirani na isti način. Neki zaposlenici smatraju da im je karijera važnija od novčanog poticaja, te se osjećaju motivirano kada znaju da imaju cilj u karijeri. Njih ćete pridobiti davanjem veće odgovornosti i postavljanjem većih izazova pred njih. Osoba koja je motivirana isključivo napredovanjem učinit će više kako bi došla do promaknuća, nego do veće naknade za rad. Svakom zaposleniku treba omogućiti rast i razvoj u skladu s njegovim vlastitim, ali i ciljevima tvrtke, kao i potaknuti ga da daje sve od sebe.

  1. Razvijte ravnotežu između poslovnog i privatnog

Kada se postigne prava ravnoteža između poslovnog i privatnog života, zaposlenici se mogu koncentrirati na svoj posao jer ne brinu o vanjskim problemima. Potaknite svoj tim da bude produktivan i postigne ciljeve dok su na radnom mjestu, ali i izađite u susret zaposlenicima kojima bi dobro došao odmor ili slobodan dan da povrate svoju mentalnu ili emocionalnu snagu. Dobar balans između rada i odmora osigurava da zaposlenici na radnom mjestu mogu dati sve od sebe, znajući da postoji vrijeme za odmor, rekreaciju i opuštanje izvan radnog vremena.

  1. Uspostavite povjerenje i omogućite autonomiju

Kada vaš tim osjeća da im vjerujete da će učinkovito ispuniti svoje odgovornosti, vjerojatnije je da će biti motivirani raditi na zadacima. Jedan od načina da uspostavite takvo povjerenje je da svojim zaposlenicima date autonomiju da eksperimentiraju i slijede svoje ideje bez stalnog nadzora. Zapitajte se zašto ste ih uopće zaposlili, ako ne vjerujete da samostalno mogu ispuniti svoje zadatke. Vi plaćate njihovu stručnost, zato im dopustite da je i pokažu.

  1. Podijelite povratne informacije

Mnogi zaposlenici mogu biti motivirani jednostavnom spoznajom da njihovi napori imaju stvaran učinak. Prepoznavanje individualnih doprinosa svakog člana tima može motivirati svakog pojedinca da nastavi napredovati u svojoj ulozi. Ponekad može biti istina da su samo radili svoj posao, ali ako su ga napravili uspješno, zašto im to jednostavno ne biste i rekli.

  1. Zatražite povratnu informaciju

Dajte zaposlenicima pravo glasa tražeći od njih da daju pozitivne i konstruktivne povratne informacije. Potaknite ih da podijele svoje mišljenje o procesu razvoja posljednjeg projekta ili što misle o kulturi tvrtke. Pažljivo ih slušajte i promišljeno odgovorite na sve njihove opservacije i brige. Njihove povratne informacije ne samo da vam mogu pomoći poboljšati tvrtku, već dajete priliku svim zaposlenicima da se osjećaju cijenjenima i poštovanima.

Podijelite