Ulaganje u dizajn društvenih medija pomaže tvrtkama stvoriti prepoznatljivost i sadržaj namijenjen njihovoj ciljanoj publici. Biti na društvenim mrežama znači biti vidljiv na tržištu. Društvene mreže su ključne za tvrtke svih veličina i sastavni su dio svake dobre marketinške strategije. Velik dio društvenih medija odnosi se na percepciju i vizualni doživljaj, a dizajn igra veliku ulogu u određivanju istog. Svaki post koji izradite i objavite priča vašu priču i pridonosi imidžu vaše tvrtke.
Želite li biti sigurni da se ta priča poklapa s vašim porukama i gradi vezu s vašom ciljanom publikom, onda u nju morate uložiti vremena i pozornosti. To je posebno važno na platformama koje daju prednost vizualima, poput Instagrama, TikToka i Facebooka. Prije svega morat ćete se uvjeriti da su vaše objave dosljedne na svim platformama, a prije nego što započnete raditi na svom dizajnu, trebali biste razmotriti nekoliko stvari. Prva je identitet vašeg brenda – vaša platforma na društvenim mrežama predstavljat će ga vizualno, tako da vi i vaš tim morate imati jasnu predodžbu o njemu. Vaši pratitelji bi trebali znati za što se zalažete i koja je vaša priča. Dizajn i grafika kojima se predstavljate na društvenim mrežama trebaju ispričati priču koja se može lako pratiti i biti vizualno upečatljiva, kako bi se uvijek iznova vraćali na profil vaše tvrtke.
Savjeti za dizajniranje postova na društvenim mrežama
Dosljednost je ključna pri dizajniranju stranica na društvenim mrežama, a prepoznavanje brenda važno je za izgradnju povjerenja i odanosti publike. Osim redovitog objavljivanja, dosljednost na društvenim mrežama znači i kontinuirano korištenje odabranih vizualnih tema. Jedan od načina je provlačenje istog filtra ili stila uređivanja na svim fotografijama i objavama.
Boje itekako utječu na to kako potrošači doživljavaju vašu tvrtku ili proizvod. Zbog toga su popularni prehrambeni brendovi obično povezani s crvenom i žutom bojom, a financijske i medicinske institucije s plavom. Implementacijom odabranih boja u sve grafike postići ćete vizualnu koheziju čak i kada netko poželi baciti tek letimičan pogled na vaš profil.
Druga strategija je oblikovanje objava kako bi se uskladile s određenom temom i bojom. Primjerice, ako je vaša glavna boja zelena, pobrinite se da upravo ona bude ta koja se najviše ističe na svim fotografijama. Čak i ako je vaš proizvod u svim bojama osim zelene, to ćete postići tako da ga fotografirate na nekoj zelenoj pozadini poput livade ili na stolu koji je prekriven zelenim stolnjakom. Ako osoba drži proizvod, ona može imati odjeću zelene boje – ideja je mnogo, budite kreativni. Još jedna stvar koju biste uvijek trebali isticati je vaš logotip. Izdvajanje od ostalih je ključ za stvaranje uspješne objave na društvenim mrežama, a dizajniranjem prepoznatljivog logotipa ostavit ćete trajniji dojam.
Glavni cilj vašeg dizajna na društvenim mrežama je stvoriti vizualno privlačan sadržaj koji plijeni pozornost publike i potiče ih na angažman. To možete postići i korištenjem takozvanog negativnog prostora – nakon što pozicionirate svoj proizvod, ostatak fotografije ostavite vizualno nestimulativnim ili potpuno praznim, kako bi pozornost promatrača uvijek bila na proizvodu kojeg pokazujete.
Prilagodite svoj dizajn platformi
Svaka platforma ima različite smjernice za dimenzioniranje i sadržaj. Primjerice, Instagram Reels su formatirani za gledanje na pametnim telefonima, što znači da se videozapisi moraju snimati u portretnoj orijentaciji, a pritom su i ograničeni na najviše 30 sekundi, što znači da morate paziti na trajanje snimljenog materijala. S druge strane, Facebook je formatiran za pejzažne videozapise, slično kao YouTube. Kada je riječ o videozapisima na bilo kojoj platformi, trudite se izbjeći sadržaj s crnim bočnim trakama, jer to vizualno nije nimalo privlačno.
Iako će glavni fokus biti na vašim objavama, ne zaboravite dizajnirati ni svoje društvene profile. Vaša profilna slika, naslovna fotografija i drugi vizualni elementi trebali bi biti prioritet i nešto čime se trebate odmah pozabaviti prilikom otvaranja samog profila. Kako biste bili dosljedni i prepoznatljivi, koristite istu sliku profila, tj. svoj logotip, na svim društvenim platformama. Upotrijebite naslovnu fotografiju koja vizualno i kontekstualno predstavlja vaš brend i ažurirajte svoj profil samo kako biste istaknuli događaje ili praznike koji su važni za vašu tvrtku ili brend. To se odnosi na dodavanje okvira ili znački koje podržavaju različite pokrete, poput onog za prava manjina.
Gdje pronaći predloške za dizajn društvenih medija
Angažiranje profesionalaca uvijek je najbolje rješenje kada su u pitanju grafički elementi vizualnog identiteta, no ako još uvijek nemate dovoljno velik budžet, postoje i jeftinija rješenja. Internet je pun cjenovno prihvatljivih ili potpuno besplatnih stranica koje nude profesionalne predloške koje možete prilagođavati svojim potrebama i željama. Evo nekoliko njih gdje možete krenuti s potragom:
Canva je platforma za grafički dizajn s preko 250 000 besplatnih predložaka dostupnih za osobnu i komercijalnu upotrebu. Uz predloške, Canva ima i opsežnu knjižnicu zaliha s fotografijama, animacijama i videozapisima koji se mogu prilagoditi različitim industrijama. Platforma je besplatna za pojedinačne korisnike i ima profesionalne i poslovne mogućnosti za veće tvrtke. Kao i Google dokumenti, Canva vam omogućuje dijeljenje i suradnju s drugima. Pro verzija ima mnoštvo dodatnih dizajna i značajke poput automatske promjene veličine i planera društvenih mreža.
Lucidpress je platforma za predloške koja olakšava stvaranje svega, od postova na društvenim mrežama do e-knjiga. Platforma je besplatna za početak korištenja, a da biste dobili pristup neograničenim predlošcima, cijene počinju od 10 dolara mjesečno i mogu rasti ovisno o vašim poslovnim potrebama.
Inshot je jedna od najboljih aplikacija za uređivanje videozapisa s nizom sveobuhvatnih značajki koje vam omogućuju obrezivanje, rezanje, dijeljenje i spajanje video sadržaja. Osim toga, možete dodati glazbu iz njihove sveobuhvatne glazbene biblioteke, kao i zabavne zvučne efekte, stvoriti glasovne snimke ili odabrati glazbu iz vlastite biblioteke.
Infografike su sjajan način komunikacije uvjerljivog i smislenog sadržaja i priča – posebno na platformama poput Pinteresta. PiktoChart je izvrstan, besplatan alat za dizajn koji vam omogućuje stvaranje zapanjujućih infografika u nekoliko minuta. Odaberite između tisuća lijepo dizajniranih predložaka, uredite ili povucite i ispustite željene elemente i jednostavno ih objavite. Intuitivni alati za uređivanje pružaju vam fleksibilnost i kontrolu nad svim aspektima vašeg projekta.
Afterlight je elegantna, jednostavna i jednostavna aplikacija za uređivanje fotografija koja vam omogućuje trenutno poboljšavanje fotografija. Primijenite filtre, poigrajte se sa svjetlom i teksturom ili dodajte tipografiju i okvire. Možete čak stvoriti vlastite filtre i spremiti ih za ponovnu upotrebu na fotografijama, kako biste stvorili dosljednu estetiku za svoj brend.
Easel.ly specijaliziran je još jedan alat specijaliziran za izradu infografike. Samo odaberite predložak i počnite dodavati svoj tekst i podatke. Na raspolaganju su vam 3 orijentacije: portret, pejzaž, kao i mobilna opcija, koja pruža dovoljno mogućnosti za prilagodbu prikazivanja na većini uređaja na kojima će se infografika prikazivati. Gotov proizvod možete podijeliti kao poveznicu ili ga dodati na svoju web lokaciju pomoću ugrađenog koda.
Snappa štedi vrijeme korisnicima kada je u pitanju pogađanje ili pretraživanje interneta u potrazi za informacijom o optimalnim dimenzijama za objavu na određenoj mreži. Sve što morate učiniti je započeti s jednim od njihovih predložaka, zatim dodati tekst, efekte i grafiku kako biste svoj dizajn učinili privlačnijim. Jedna od posebno korisnih značajki je sposobnost uklanjanja pozadine. Iako i drugi alati nude slične značajke, sa Snappom to možete učiniti jednim klikom. Imajte na umu kako vam Snappa ne dopušta uređivanje videozapisa. Od svih aplikacija na ovom popisu, Snappa je jedina čiji besplatni plan daje pristup potpuno istim predlošcima, grafikama, slikama i drugim izvorima dizajna kao i plaćeni plan. Kvaka je u tome što možete preuzeti samo tri dizajna mjesečno.
Interaktivne slike, prezentacije, infografike, kvizovi i mnogi drugi vizualni elementi mogu se stvoriti pomoću besplatnih predložaka s Genially platforme. Možete uređivati i dodavati pozadine i animacije, a zatim dijeliti svoj rad na razne načine. Genially je jedinstven po svojoj sposobnosti da u slike uključi YouTube video zapise, a možete čak i animirati vlastite elemente.
Ovaj izvrsni grafički alat za društvene medije omogućuje vam prijenos bilo kojeg vizuala, kojeg zatim možete izrezati na točne dimenzije za određene lokacije na društvenim mrežama, kako bi se savršeno uklopio. Landscape podržava najpopularnije web stranice na društvenim mrežama: Twitter, Facebook, Instagram i YouTube.
Pablo je minimalistički alat za postavljanje teksta na fotografije. Nema potrebe za otvaranjem računa – jer računa nema. U središtu zaslona nalazi se pregled vaše slike, a s lijeve strane možete tražiti istu putem platformi koje nude besplatne fotografije ili dodati vlastitu. Na vrhu zaslona nalaze se predlošci među kojima možete odabrali jednu od šest zadanih postavki. S desne strane možete odabrati veličinu i oblik platna, dodati filtar, postaviti tekst i umetnuti svoj logotip ili drugu grafiku. Jednom kada ste zadovoljni rezultatom, možete svoj vizual spremiti ili izravno objaviti na Twitteru, Facebooku, Pinterestu ili Instagramu. Vaše se brendiranje ne zaustavlja na logotipu ili web stranici. Ulažući vrijeme i resurse u razvoj dizajna društvenih medija specifičnog za vašu tvrtku ili brend ostvarit ćete bolju povezanost s ciljanom publikom, što će dovesti i do bolje prodaje, kao i jačanju vašeg ugleda na tržištu.