Digitalna prodaja već odavno nije novost – s pojavom svakog novog kanala komunikacije, marketing i prodaja prilagođavaju se novom mediju putem kojeg mogu nuditi svoje usluge i proizvode. No bez obzira koliko tehnologija napreduje, važno je zapamtiti da s druge strane komunikacijskog kanala i dalje stoji čovjek. Svaka osoba ima drukčije potrebe, želje, planove i mogućnosti, a na stručnjacima za marketing i prodaju je zadaća da ih prepoznaju i prilagode im se. Uz konstantni priljev novih kupaca koji se okreću kupnji putem interneta, kompanije moraju prepoznati nužnost digitalne strategije koja će im omogućiti učinkovitu i jednostavnu online prodaju. Danas je doslovno sve dostupno za kupnju putem interneta, a jedan od najvažnijih dijelova bilo kojeg prodajnog razgovora je znati gdje je kupac. Poznavanje klijentovog kretanja po vašoj web stranici i mogućnost prenošenja točnih podataka koje traži najvažnije je za započinjanje prodajnog procesa.
Zašto vam je potrebna strategija digitalne prodaje
U 2023. u svijetu postoji 5,3 milijarde korisnika interneta, odnosno više od 65% svjetske populacije ima pristup internetu (izvor: Statista). Upravo ovaj podatak je temeljni razlog zašto je digitalni marketing postao moćan alat za dosezanje masovne publike bez obzira na njihov zemljopisni položaj. Za većinu nas pametni telefoni ili tableti gotovo su uvijek nadohvat ruke. Tijekom posljednjih desetak godina sve je više tvrtki iskoristilo prednost ovog povezanog društva ulažući vrijeme i novac u svoju strategiju digitalne prodaje. Ako se pitate kako prodavati proizvode na mreži i napraviti vlastitu strategiju, prvo morate prepoznati ono što čini digitalnu i društvenu prodaju uspješnom.
Digitalna strategija usredotočena je na korištenje tehnologije za poboljšanje poslovne uspješnosti, bilo da to znači stvaranje novih proizvoda ili prilagođavanje trenutnih procesa. Ona određuje smjer koji će tvrtka poduzeti kako bi stvorila nove konkurentske prednosti koristeći tehnologiju, kao i taktike koje će koristiti za postizanje tih promjena. S obzirom na to da nova tehnologija omogućuje inovativnim tvrtkama pružanje usluga koje ranije nisu bile moguće, to obično uključuje promjene poslovnih modela. Kako digitalna tehnologija postaje sve raširenija, a tvrtke kreću u digitalnu transformaciju, digitalna strategija i poslovna strategija polako postaju pojam izrazito sličnog, ako ne i istog značenja.
Postavljanje strategije ključna je komponenta procesa transformacije i osigurava da se tehnologija implementira na način koji podržava poslovne ciljeve. Digitalna strategija promatra aktivnosti i procese koje treba transformirati kako bi se korisnicima pružile bolje usluge, a zatim se traži prava kombinacija tehnologija i strategija koje se mogu kombinirati za stvaranje tih iskustava.
Postavite vlastitu digitalnu strategiju
Kada krećete s postavljanjem vlastite digitalne strategije prvo trebate utvrditi kako digitalno iskustvo mijenja ono što radite, a zatim pomoću trendova iz industrije kojoj propadate doći do specifičnih vrijednosti koje će činiti temelj vaše strategije. Krenete li s jasnim razumijevanjem svrhe vaše tvrtke, možete izbjeći gubljenje vremena i resursa implementirajući tehnologiju koja omogućuje isključivo nove prednosti nad konkurencijom. Digitalna strategija često uključuje postupak procjene hoće li nova tehnologija doista nadopuniti ili unaprijediti postojeće poslovanje. Ako se bojite da vaša tvrtka već zaostaje za digitalnom tehnologijom, može biti primamljivo požuriti se s projektom, ne gledajući kako to odgovara vašoj trenutnoj strategiji. Zauzimanjem odmjerenog pristupa možete izbjeći rasipanje resursa na inicijative koje nisu u skladu s potrebama i prioritetima vašeg poslovanja. Budući da nove tehnologije mogu radikalno preoblikovati poslovnu ekonomiju, neophodno je razmisliti o posljedicama za vlastitu organizaciju, kao i na kupce, dobavljače i partnere. Utjecaj i mogućnosti digitalnih usluga ovisit će o industriji i funkcijama.
Trebate se zapitati koje su to bitne tehnologije i koliko će utjecati na vaše troškove? Koje bi se nove mogućnosti od vas u budućnosti mogle tražiti? Fokusiranje na uvođenje dvije ili tri opcije koje se čine najrealnijima dat će vam bolje razumijevanje i bolje rezultate, one koje ćete što prije moći primijeniti. Tu se obično radi o preciznijem marketingu, postavljanju cijena pomoću umjetne inteligencije i smanjivanju troškova koristeći digitalne usluge. Te uštede pomoći će vam financirati ostatak strategije oslobađanjem kapitala i resursa potrebnih za strateške prioritete visokog utjecaja u budućnosti.
Kontinuirano usavršavanje, a ne plan zapisan u kamenu
Iako nema potrebe stalno iz temelja mijenjati način na koji vaša tvrtka funkcionira, promovira se i pozicionira na tržištu, neka će pitanja trebati vašu pažnju i po nekoliko puta godišnje. Radi se o stvarima poput brzine kojom se razvijaju ključne tehnologije u vašoj industriji, što pokazuje koliko često biste trebali ponovno pregledavati temeljne ideje vaše strategije kako biste na vrijeme osvježili svoj plan transformacije i održali poziciju lidera na tržištu. U industrijama gdje se tehnologije sporije mijenjaju, funkcioniraju tradicionalni pristupi razvoja strategije, no planiranje više godina unaprijed može vas neugodno iznenaditi dođe li do neočekivanog brzog zaokreta na tržištu.
Ured za transformaciju, pod vodstvom glavnog službenika, trebao biti držati takve stvari pod kontrolom, rigorozno prateći napredak prema detaljnim ciljevima, prekretnicama i mjernim podacima, te upozoriti na vrijeme kada je potrebno mijenjati zadani smjer. Osim što ih pratite, razmislite o tome da pokušate i sami stvarati nove trendove koristeći digitalne kanale koji su vam na raspolaganju. Dobra strategija digitalne prodaje moći će zadržati pozornost potencijalnog klijenta kroz prodajni lijevak, a sjajna strategija je ona koja zadrži pozornost kupca, te ga navede na pomisao da su njegovi interesi u skladu s onima vaše kompanije. Suvremeni potrošači traže djelotvorne informacije o tome kako vaša tvrtka može poboljšati njihov životni stil na bilo koji način. Sadržaj visoke kvalitete ispričat će vašu priču tako da se svaki potencijalni kupac u njoj pronađe barem dijelom, te poželi surađivati s vašom tvrtkom.
Digitalna komunikacija za bolju digitalnu prodaju
Jedan od najboljih načina komunikacije vrijednosti vaše tvrtke putem digitalnih kanala je edukacija potencijalnih klijenata. Ovo nije samo korisno, već pokazuje vašu volju da se angažirate oko konkretnih problema koje muče vaše klijente i pokažete volju za sudjelovanje u rješavanju istih. Bilo da pišete blogove, knjige, podcastove ili sadržaj na društvenim mrežama, imate moć pružiti korisne savjete putem sadržaja prilagođenog vašim potencijalnim klijentima. Ukoliko nemate vlastiti, promišljeno odabrani sadržaj iz drugog izvora pokazuje da ste odvojili vrijeme kako biste udovoljili potrebama svog potencijalnog klijenta, a ponekad iz njega može nastati i nova poslovna suradnja s onim koji je sadržaj i stvorio. Ponekad je teško predočiti kako će vaš klijent imati koristi od rješenja kojeg mu pružate, no zato postoje detaljne studije slučaja koje mogu dodati ilustrativnu kvalitetu tipičnoj jednadžbi rješenja problema. Stvorite studije slučaja usredotočene na industrije u kojima djelujete iznoseći borbe vaših kupaca, njihova neuspješna rješenja, kao i vaša učinkovita rješenja i krajnje rezultate. Događaji poput online sastanaka ili webinara izvrstan su način za pozicioniranje svojih zaposlenika kad stručnjaka na zadanu temu, te korištenje digitalnih kanala za uspostavljanje osobne veze s mnogim potencijalnim klijentima odjednom. Razvijte webinare usredotočene na određenu temu, koristite komplementarne vizualne elemente i ne zaboravite ostaviti prostora za interakciju s kupcima nakon događaja.