Newsletter je izvrstan način za povećanje prodaje na e-commerce stranicama, izgradnju lojalnosti ali i za zabavu. Newsletter je izvrstan marketinški alat. Newsletterom možete pružiti informacije o vašim proizvodima, uslugama i brendu trenutnoj bazi klijenata (pretplatnika) a pravilnim taktikama možete proširiti postojeću bazu pretplatnika.  Najbolja stvar u e-mail marketingu: što je veća baza, biti će i veća prodaja.

Neke od funkcija newslettera su: povećanje prodaje, stjecanje novih kupaca, njegovanje postojećih kontakta ili povećanje angažmana na kanalima vašeg brenda (društvenim mrežama, blogom, YouTube kanalom…).

Najbolji newsletter moraju izmamiti osmijeh kod vašeg klijenta, pružiti informaciju koju do sada nisu imali, potaknuti ih na sljedeći klik.
Kako ispuniti navedeno? Dobrim dizajnom, zanimljivim člankom, čestikom za rođendan, pozivom na event ili popustom kreiranim baš za određenu izabranu grupu pretplatnika…poslanu u pravo vrijeme.

Najbolji newsletter moraju izmamiti osmijeh kod vašeg klijenta, pružiti informaciju koju do sada nisu imali, potaknuti ih na sljedeći klik.

Kako napisati newsletter? Obratite pozornost na nekoliko ključnih faktora

Za početak, jasno identificirajte svoj e-mail kao newsletter. U suprotnom, vaše čitatelje može zbuniti, pa čak i razljutiti činjenica da im se uopće obraćate na ovako privatan način. Pisanje newslettera drukčije je od pisanja posta na blogu ili e-knjige.

Velik dio vašeg uspjeha ovisi o prvoj stvari koju ljudi čitaju – predmetu/naslovu poruke. Vaš e-mail se vjerojatno natječe s desecima, čak i stotinama drugih u pristigloj pošti. Hoće li vaš email biti pročitan ili odbačen u pretinac za neželjenu poštu ovisi o dva čimbenika: pošiljatelju i predmetu, tj. naslovu. Obratite pozornost na nekoliko faktora prilikom pisanja newslettera:

  • Koristite kreativne naslove – testiranje različitih tema i eksperimentiranje sa zanimljivim, neobičnim naslovima trebali bi biti ključni u vašoj strategiji odabira pravog pristupa. Dajte čitateljima uvid u vrijednost koju bi potencijalno mogli dobiti samo ako otvore vaš e-mail. 
  • Držite se teme – newsletter nije mjesto za vježbanje vještina pisanja eseja, zato koristite kratke rečenice i odlomke. Nemojte nuditi previše tema koje se uvelike razlikuju jer to može zbuniti vaše čitatelje i odvratiti ih od poziva na akciju na kojeg želite da kliknu. 
  • Budite prepoznatljivi – svaka tvrtka treba imati jedinstveni bilten koji će je odvojiti od konkurencije, a on se treba isticati vizualno i sadržajem kojeg donosi. Ako se napravi kako treba, bilten dugoročno može donijeti više prihoda, educirati vaše trenutne i potencijalne klijente, te ojačati svijest o vašem brendu.
  • Odredite svoju publiku – odlučite tko je vaša ciljana publika, šaljete li e-mail trenutnim ili budućim klijentima? Newsletter za sadašnje klijente trebao bi imati intimniji ton i dijeliti stvari za koje znate da bi ih mogle zanimati, dok za potencijalne klijente ponudite širi popis tema s općenitijim idejama, te više usmjeren na vlastitu ponudu.
  • Budite stručni – podijelite izvorni sadržaj (ili poveznice na svoj izvorni sadržaj) usmjeren na industriju u kojoj djelujete, čime pokazujete da pratite novosti, promjene i inovacije u sektoru u kojem djelujete.
  • Povećajte lojalnost – podijelite priče i poveznice usmjerene na klijente, posebno informacije koje im mogu izravno pomoći, a sve u cilju da pokažete klijentima da vam je stalo do njih i njihovog poslovanja.
  • Povećajte povjerenje – podijelite inspirativne priče i zanimljiva štiva, čak i ako to nije izravno povezano s uslugama i proizvodima koje nudite, ali se svakako veže za vašu industriju.
  • Peronalizirajte svoje poruke – svakako uključite ime primatelja u predmet ili naslov svoje poruke. Time pokazujete da niste samo “još jedan trgovac u nizu”, već da vam je stalo do veze koju ste uspostavili s klijentom.

Koje je najbolje vrijeme za slanje newslettera?

Konkretan odgovor na ovo pitanje ne postoji – sve ovisi o vašoj publici. Međutim, ako stvarno želite slati svoje biltene u najbolje vrijeme za optimalno otvaranje i klikove, A/B testovi najbolji su način da pronađete svoj savršeni trenutak. Razumijevanje vaše ciljane demografije najvažnija je stvar koju možete učiniti za uspjeh marketinga. Oni su vaša publika – trebali biste znati njihove navike i udovoljiti im. No neka generalna pravila i dugogodišnje marketing iskustvo, govore nam sljedeće:

  • Odaberite dan umjesto noći – obično je bolje slati mailove tijekom dana dok su ljudi budni, no to ne znači da ih neće razveseliti email koji će ih dočekati ujutro nakon buđenja (no uvijek postoji rizik iskakanja glasnih notifikacija usred noći za one koji svoje mobitele ne stišavaju)
  • Izbjegavajte ponedjeljak – opći je konsenzus da bi trebalo izbjegavati slanje e-mailova ponedjeljkom; ljudi su uznemireni zbog kraja vikenda i preplavljeni porukama u sandučiću koje su prikupili tijekom posljednjih dana. Što prvo naprave kada dođu na posao? Izbrišu ih, naravno!
  • Preskočite vikende – ovo su dani kada su ljudi vani, u obavljanju zadataka i zabavi, zbog čega su tada niske stope otvaranja e-mailova koji čekaju ponedjeljak za čitanje (i potencijalno brisanje).
  • Šaljite podsjetnik na događaj – Iako se 23% e-mailova otvori unutar 60 minuta nakon slanja, postoje neki koji možda neće provjeriti vašu poruku do dan ili dva kasnije. Da biste bili sigurni kako je vaša poruka pročitana, pošaljite poruke vezane za konkretne događaje 3 do 5 dana prije zakazanog termina odvijanja istih.
  • Šaljite sredinom tjedna – najpoznatiji servisi za slanje newslettera potvrđuju da su utorak i četvrtak dva najpopularnija dana za slanje biltena – sredina radnog tjedna i radnog dana pokazala se dobitnom kombinacijom.
Podijelite