Ponovno je došlo to vrijeme – trenutak suočavanja sa svime što smo postigli prošle godine i donošenje novogodišnjih odluka. Ne znamo što je od to dvoje izazovnije, no znamo da su ciljevi ono što nas tjera naprijed, a iskustvo koje smo stekli, bez obzira na ostvarenje tih istih ciljeva, daje nam uvid u ono što trebamo mijenjati kako bi napredovali. Iskoristimo početak ove godine kako bismo rezimirali što smo sve naučili, u čemu nismo uspjeli i kojim se uspjesima možemo pohvaliti.

Vrijeme je za inventuru i samorefleksiju koja pokreće naš poslovni, ali i privatni život.

Pročitajte kako je napraviti!


Novogodišnje odluke u poslovanju – pokretač promjena

Htjeli mi to ili ne, novogodišnje odluke nekako nam se nametnu same od sebe. Dolaskom svakog novog siječnja pred nama se otvara novih 12 mjeseci za poslovne, ali i privatne prilike i izazove. Zato je dobro prije svega znati što smo dosad napravili, jesu li naši ciljevi ispunjeni i koje tehnike i načine postizanja istih je bolje zaobići, a koje još bolje iskoristiti. Samorefleksija ne znači samo prisjećanje i vraćanje u prošlost iz sentimentalnih razloga. Ne kaže se uzalud kako je povijest učiteljica života, a iz grešaka se najbolje uči. Svaka naša greška bila je jedna dobra lekcija, a svaki uspjeh potvrda da razmišljamo u pravom smjeru. Zbog toga je važno prisjetiti se svega što smo napravili ili smo možda htjeli, ali nismo uspjeli. Sivilo siječanjskih dana i malo sporija radna atmosfera zbog brojnih godišnjih odmora idealna su prilika da se regrupiramo za nove rade pobjede.

Za početak vrijeme je za nekoliko pitanja.

Retrospektiva prošlogodišnjeg poslovanja

Za početak je dobro sjesti negdje u miru, gdje možemo razmišljati i zapitati se nekoliko pitanja koja će nam pomoći da se prisjetimo svega što se događalo u protekloj godini:

  • Što je bilo dobro i pozitivno u protekloj godini?
  • Što nije bilo baš najbolje?
  • Koje ciljeve smo ostvarili?
  • Koji cilj smo propustili ostvariti, a mogao je pozitivno utjecati na naše poslovanje ili život?
  • Što svakako treba promijeniti?
  • Što nikako ne bi trebali mijenjati ili dirati jer funkcionira?

Naravno, pitanja je još mnogo, al s ovih nekoliko možemo započeti i potaknuti svoje sjećanje. Odgovori na ova pitanja donijet će još njih, a tek temeljitom analizom odgovora na iste možemo zaključiti što smo napravili, gdje smo sada i gdje želimo biti.

Vođenje tvrtke ili malog poslovanja jedan je od najtežih pothvata kojima se netko može baviti, osobito kada ga sami gradimo iz temelja. Stvari često neće ići prema očekivanjima, pa će čak i najbolje zacrtane planove trebati preispitati kako bi se uzeli u obzir čimbenici izvan vaše kontrole, zbog čega je važno slaviti male pobjede.

Pametno u novu godinu sa SMART ciljevima

Jasna misija, podržana strateškim poslovnim ciljevima, pružit će našem poslovanju bolje šanse za uspjeh. Za početak trebamo definirati gdje želimo da naše poslovanje bude na kraju 2024. godine, a zatim trebamo odrediti što bismo sve trebali učiniti da bismo dosegli tu točku. Ključni elementi na koje se treba usredotočiti su ciljevi – dugoročni, strateški i poslovni.

Najbolji ciljevi su oni koji su S.M.A.R.T., tj pametni –  specifični, kvantitativno ocjenjivi, izvedivi, usmjereni na važne aspekte i ograničeni vremenskim okvirom, što olakšava njihovo praćenje i ostvarenje.

Postavljanje ciljeva putem SMART metode pomaže nam da budemo odgovorni prema njima i konkretno i točno pratimo koliko naše akcije pridonose ispunjavanju postavljenih ciljeva.

Postaviti strategije upravljanja s vremenom

Bez odgovarajućih strategija poslovanje je mnogo veći izazov, a raspolaganje s vremenom je jedna ključnih vještina koju mora usvojiti svaki poduzetnik. Zato je važno znati koliko vremena trošimo na određene zadatke i kako ih naplaćujemo. Postoji mnogo različitih tehnika za upravljanje s vremenom, kao što je blokiranje određenih dijelova dana za određene zadatke, korištenje mjerača vremena i raznih time tracking alata.

Postaviti ciljeve oglašavanja

Bez obzira u kojoj se industriji nalazili, promicanje poslovanja dio je povezivanja s kupcima. Određivanje proračuna za oglašavanje prvi je korak pri odluci kako se želimo baviti marketingom, te hoćemo li angažirati marketinškog stručnjaka ili izraditi vlastiti marketinški plan. Potrebni su nam jasni pokazatelji kako bi naši napori bili mjerljivi. Na primjer, povećani promet web stranice može se mjeriti na nekoliko načina, uključujući jedinstvene posjetitelje ili prikaze stranica. Ne moraju svi ciljevi biti izravno povezani sa stvaranjem prihoda, tako recimo možemo raditi na ugledu našeg brenda. Važno je odrediti prioritete i držati ih se.

Izraditi učinkovitu poslovnu web stranicu

Iako besplatni profili na društvenim mrežama mogu pomoći, oni svakako nisu zamjena za profesionalnu web stranicu. Prije svega moramo znati želimo li osnovnu stranicu, koja komunicira našu viziju, proizvode i kontakt podatke ili nešto složenije i učinkovitije, poput e-trgovine ili sustava rezervacije termina. Ako nemamo znanja potrebna za izradu, svakako je uputno angažirati stručnjake koji će sve izraditi, a možda i voditi njezino osvježavanje. Web stranica temelj je online prisutnosti svakog poslovanja.

Otporni na izazove i spremni na promjene

Rezolucije su sadašnji snovi i ciljevi, ideje koje imamo za napredovanje. Njih je sjajno imati i postaviti, ali bez akcije i oni će postati samo mrtvo slovo na papiru. Zato trebamo aktivno raditi na ispunjavanju naših snova i ciljeva.

1.       Financije

Važno je pratiti financijske rezultate svoje tvrtke, prihode, rashode i dobit. To nam može dati dojam o tome kako je naše poslovanje raslo tijekom protekle godine i kako nastaviti. Nemamo kristalnu kuglu, ali neke stvari možemo uvijek predvidjeti, a to je da će se nepredvidivo gotovo uvijek dogoditi. Predviđanje buduće financijske uspješnosti može biti zastrašujuće, ali se dugoročno isplati. Izračunom troškova i prihoda koje će naša tvrtka imati možemo donositi bolje poslovne odluke, ograničiti rizike i povećati prilike. Revidiranje troškova i traženje jeftinijih alternativa može biti dobra ideja, osobito na početku godine.

2.       Marketing

Marketing je ključna komponenta poslovanja kada je u pitanju pokretanje profitabilnosti. Sada je vrijeme da se osvrnemo na to koliko su ispunjeni ciljevi iz našeg marketinškog plana?
Koje su se prodajne strategije pokazale najboljima?
Je li se tržište promijenilo u odnosu na proteklu godinu i kako se možemo prilagoditi?
Važno je procijeniti svoje trenutno stanje, analizirati koje aktivnosti su bile najbolje (ili zašto su uspjele prije nego ponovno pokrenemo svoje marketinške aktivnosti.

3.       Poslovni plan

Baš kao i sve u poslovanju, ni poslovni plan nije uklesan u kamenu i može se mijenjati ovisno o okolnostima u kojima se nađemo tijekom poslovanja. Je li plan koji smo imali održiv i realan? Možda je vrijeme da u njega unesemo promjene koje odražavaju trenutnu situaciju na tržištu i upoznamo zaposlenike s novim praksama i ciljevima. Vrijeme je da procijenimo svoje poslovne operacije i identificiramo prilike za poboljšanje učinkovitosti i ažuriramo svoj poslovni plan kako bi odražavao sve promjene u našim ciljevima, strategijama ili tržišnim uvjetima za novu godinu.

4.       Networking i međuljudski odnosi

Poslovanje ne predstavlja samo zaradu i ispunjavanje ciljeva, već i njegovanje međuljudskih odnosa, stvaranje novih poslovnih veza i partnerstva. Jesmo li zadovoljni poslovnom kulturom koju smo stvorili i koja nas okružuje? Što zaposlenici kažu na radne uvjete i bi li nešto mijenjali da mogu? Ulažemo li dovoljno i na pravi način u naše zaposlenike, kako bi svojim napretkom i oni stvorili nove prilike za poslovanje? Sve su to pitanja s kojima u novoj godini možemo stvoriti poželjno okruženje za rad i rast.

Oboružani informacijama koje smo stekli samorefleksijom, vrijeme je da isplaniramo kako možete razbiti naše nove ciljeve na manje dijelove, tako da naši dnevni ciljevi idu prema našim tjednim ciljevima, koji pak rade prema našim mjesečnim ciljevima kako bismo ostvarili sve ciljeve na razini čitave godine. Korak po korak i uspjeh po uspjeh – krenimo hrabro u novu poslovnu godinu uz mnogo sreće!

Podijelite