Kontaktirajte nas

Akcija kod vas traje cijelu godinu? Imate međusezonska sniženja? Obračunavate promo popust tek u košarici? Oglašavate dvogodišnju odgovornost trgovca kao pogodnost za potrošača?

 

Ovakvim se praksama izlažete kaznama! Točnije, radi se o nepoštenoj poslovnoj praksi, odnosno prekršajima za koje zakonodavac od sljedeće godine predviđa kazne do 500.00,00 kuna ili 4% vašeg godišnjeg prihoda.

Zakonodavac je prepoznao određene poslovne prakse poduzetnika prema potrošaču kao nepoštene, bilo agresivne ili zavaravajuće u odnosu na potrošača.

Poslovna praksa je nepoštena ako nije u skladu s poštenom poslovnom praksom i načelom savjesnosti i poštenja ili bitno utječe ili je vjerojatno da će bitno utjecati na ekonomsko ponašanje prosječnog potrošača. Pritom se uzima u obzir svaka radnja, izostavljanje, tijek postupanja ili zastupanja, tržišno komuniciranje uključujući oglašavanje i stavljanje proizvoda na tržište koje izvrši trgovac, a u izravnoj je vezi s promocijom, prodajom ili dobavljanjem proizvoda potrošačima.

Pokazalo se da je posebno problematično kako trgovci prikazuju cijene svojih proizvoda i usluga, a posebno popuste u odnosu na redovne cijene. Za početak, postala je redovna praksa da se ono što je zapravo redovna cijena prikazuje kao akcija ili neka druga forma snižene cijene. Ako je cijena (trajno) snižena cijele godine, radi se zapravo o redovnoj cijeni, a predstavljanjem te cijene kao pogodnosti za potrošača, u ozbiljnom ste (i očitom) prekršaju.

Takva poslovna praksa trgovaca prepoznata je na razini cijele EU pa je europski zakonodavac preporučio novo pravilo za iskazivanje sniženih cijena. Trgovac će od sljedeće godine biti dužan istaknuti sniženu cijenu koju primjenjuje tijekom trajanja posebnog oblika prodaje i najnižu cijenu koju je trgovac primjenjivao za isti proizvod tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje.

Takvim pravilom nastoji se stati na kraj lažnim popustima i „napuhavanju cijena“. Uz to novo pravilo veže se i pitanje o tome koje sve cijene onda trgovac mora istaknuti (redovna, najniža u prethodnih 30 dana, snižena)? A kako iskazati postotak popusta, je li dozvoljeno postotak iskazati u odnosu na redovnu (najveću) cijenu proizvoda? Kakva je obveza u tom pogledu za Internet trgovine? Zakonodavac ne daje direktne odgovore ni upute po tim pitanjima.

Nadodajte na to još uvođenje eura, koje se počinje provoditi u narednoj godini i također se odražava na prikaz cijene. Radi toga će biti ključno utvrditi koje su vaše obveze po pitanju oglašavanja cijena i popusta, koje prakse su dopuštene u tom pogledu i kako državna i nadzorna tijela (koja će odlučivati o kaznama) gledaju na takve prakse.

Nove zakonske izmjene donose i značajne pogodnosti za trgovca u reklamacijskom postupku, a pogledu određivanja cijena. Trgovcu se omogućava da koristi tzv. personaliziranje cijena, odnosno da naplaćuje različitu cijenu različitim grupama potrošača. Radi se o strategiji određivanja cijena u kojoj trgovac svoja dobra i usluge prodaje različitim kupcima po različitim cijenama, a glavna odrednica cijene jest spremnost na plaćanje. Na taj način trgovac može nagraditi lojalne kupce, ali i doprijeti do novih kupaca.

Dosta je novih pravila i mogućnosti koje mogu poslužiti povećanju poslovanja, a praćenje propisa i prakse na nacionalnoj i EU razini svakom poduzetniku može oduzeti dosta vremena. Za sva nova pravila i obveze možete prepustiti stručnjacima – konzultantima da vas upute ili da vode brigu za vas, a vi se posvetite ostvarivanju profita. Nova pravila ne moraju usporiti razvoj vašeg poslovanja, usklađenost ide ruku pod ruku sa ostvarenjem profita. Vision Compliance u suradnji sa istaknutim stručnjacima prati kako se regulativa praktično odražava na poslovanje i za vas nalazimo rješenja i načine da budete usklađeni s novostima u regulativi i praksi.

Uputite se u ostale promjene koje vas obvezuju u narednoj godini, da svoje neznanje ne biste skupo platili. https://visioncompliance.eu/edukacije/

Vision Compliance seminare i webinare možete početi pohađati već danas i to uz popuste i do 30%. Više o svemu na: https://godigital.hrvatskitelekom.hr/popusti/

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.