“Googlaj me!” – ovaj izraz koriste i pojedinci i tvrtke kada žele poručiti nekome da otkriju više o njima ili angažiraju njihove profesionalne usluge. Pretraživači su i glavni alat kada tražimo određene usluge ili proizvode, a rezultati koji se prikažu naša su online posjetnica. Pokazuje li ta posjetnica ono što mi želimo? Ponekad su to naši profili na društvenim mrežama ili recenzije na forumima, a često je u pitanju naša službena web stranica. Razlika među svima njima je ta da na našu vlastitu web stranicu najviše možemo utjecati.

Mnoga poduzeća kao i oni koji tek kreću u izgradnju posla na internetu, zanemaruju web stranicu u svojim marketinškim strategijama i umjesto toga okreću se primarno društvenim medijima kako bi promovirali svoje poslovanje. Problem s ovim razmišljanjem je to što zanemaruju sljedeće činjenice.

Zašto nije dobro graditi posao isključivo na društvenim mrežama?

Vaša web stranica je vaše vlasništvo te je jedino mjesto na internetu gdje imate potpunu kontrolu nad izgledom i sadržajem. Društvene mreže nisu u vašem vlasništvu i nemate kontrolu nad neočekivanim promjenama u algoritmima društvenih mreža koje mogu značajno utjecati na doseg i vidljivost vaše poruke.

S druge strane, pravila kojima se vode algoritmi na društvenim mrežama mijenjaju se toliko često da ih community manageri moraju neprestano pratiti, kako bi bili sigurni da rade dobar posao. Tek poneka promjena u kodu stranice može značiti da naše objave nisu više vidljive ciljanoj publici ili moramo platiti još više za oglašavanje kako bismo dosegnuli željene rezultate.

Društveni mediji postavljaju pravila za interakciju između nas i naše publike i želimo li ih koristiti moramo igrati po njihovim pravilima. Za one koji svoje poslovanje temelje isključivo na društvenim medijima, to može značiti veliki uspjeh, ali i instant propast. Problem je u tome što je i jedno i drugo vrlo teško za predvidjeti.

Komentari zadovoljnih korisnika i klijenata na društvenim medijima su odlična reklama, ali isto tako oni loši ili zlonamjerni komentari mogu itekako naštetiti ugledu našeg brenda. Ako brišemo one negativne, a ostavljamo samo pozitivne, to se “neće svidjeti” algoritmu stranice koja bi nas mogla blokirati. Blokiranje se može dogoditi čak i kada nismo napravili ništa loše – umjetna inteligencija koja pokreće društveni medij može zaključiti da nešto nije u redu, može se dogoditi neki “bug” ili nas netko može prijaviti iz čiste zlobe. U jednom trenutku tada nestaju ama baš svi komentari i postovi koje smo pažljivo objavljivali mjesecima ili čak godinama.

Postavljanje društvenih medija kao središnje točke marketinške strategije ne samo da može biti stresno, već može biti i velika pogreška. Ne mora, ali može. Je li nagrada doista vrijedna rizika? Osim toga, objave koje stavimo na tuđem se “newsfeedu” vrte ograničeni broj dana i puta, a onda postaju dio prošlosti i leže zaboravljeni. S druge strane, dobro napisani blogovi i objave na web stranici, s kvalitetnom SEO prilagodbom mogu postizati rezultate godinama iznova.

Vaša web stranica je vaše virtualno sjedište ili “ured na internetu”, dok na društvene mreže treba gledati kao mjesto gdje privremeno boravite.

Uložite napor u izradu kvalitetne web stranice s dobrim sadržajem koji će biti optimiziran za Google. Zatim podijelite taj sadržaj putem društvenih mreža koje su relevantne za vašu ciljanu skupinu kako biste potaknuli interakciju i privukli posjetitelje. Ključno je osigurati da svi linkovi vode prema istom odredištu – vašoj web stranici.

Sadržaj web stranice je “kralj”

Ako kupac želi provjeriti informacije pronađene na društvenim mrežama ili na nekom od plaćenih oglasa, web stranica će vjerojatno biti prvo mjesto na kojem će potražiti o čemu se radi. Usmjeravanje marketinških napora na način da stavljaju u središte web stranicu brenda, znači da će nas publika uvijek moći pronaći, a mi ćemo uvijek imati kontrolu nad sadržajem koji vide.

Dobra stvar vlastitog sadržaja je i to što ga možemo dijeliti na tuđim stranicama ili putem društvenih medija. Time tražilicama pokazujemo da je naš sadržaj tražen, što pomaže u rangiraju naše web stranice na listi rezultata tih istih tražilica. Pisanjem o temama koje privlače našu publiku i objavljivanjem sadržaja na drugim stranicama možemo povećati svoj doseg i privući potencijalne klijente koji su zainteresirani za naš proizvod ili uslugu.

Naša web stranica je tu da informira potencijalne kupce i pokaže im što nudimo i na koji način. Zato ona ima smisla samo ako je svaka njezina komponenta prilagođena našim marketinškim ciljevima.

Primjer dobrog sadržaja za web stranicu

Zastarjela web stranica može među posjetiteljima ostaviti dojam da brend ili tvrtka nisu u toku s aktualnim trendovima i tehnologijom ili možda uopće više ne posluju.  Zato je sadržaj uvijek potrebno dopunjavati ili osvježavati. Prvo što nam pada na pamet kada govorimo o sadržaju s dodanom vrijednošću je svakako blog. No sadržaj uključuje i video, društvene medije, virtualnu stvarnost, podcaste i sve što se može čitati, slušati ili gledati. Dosljedno objavljivanje sadržaja angažirat će više pratitelja koji će brend koji prate smatrati relevantnim i informiranim. Stil, osjećaj i ton objavljenog sadržaja također su važni i moraju biti dosljedni i odražavati vezu s ciljanom publikom. Relevantan sadržaj dopire do publike na osobnijoj razini i odgovara na njihove želje i potrebe i reflektira njihove interese.

  • Blog – pisanje o temama koje se tiču naše branše pokazuje da imamo što za reći i da znamo o čemu pričamo. Vodiči, savjeti, osvrti… sve što smatramo da odgovara na potrebe ljudi kojima se obraćamo može biti dobra tema za članke na blogu.
  • Podcast – Teme koje obrađujemo u blogu uvijek možemo detaljnije obraditi u podcastu, u kojem uvijek možemo imati i pokojeg zanimljivog gosta. Doista se ne mora raditi o skupoj produkciji, važno je samo da slika i ton budu korektni i razumljivi, a tema zanimljiva. Kratke isječke iz podcasta uvijek možemo iskoristiti i za promociju na društvenim mrežama.
  • Preporuke i recenzije – uz dobre ključne riječi ova bi stranica mogla privući mnogo posjeta. Ljudi često pretražuju tuđa iskustva s određenim proizvodima, zato je svakako dobro zamoliti zadovoljne klijente da ostave svoj osvrt i tako pomognu neodlučnim potencijalnim klijentima.
  • Webinar – najveća prednost webinara je što se uživo može doznati što sve pokreće i muči ciljanu publiku, a sadržaj koji se generira moguće je poslije koristiti i kao snimku koja se može dijeliti. Predstavljanjem svog lika i djela na ovaj način moguće je etablirati se kao stručnjak o branši, čime se povećava i kredibilitet poslovanja kojeg izlagač predstavlja.
  • E-knjiga – ovi veliki magneti za ljubitelje besplatnih stvari mogu se koristiti na mnogo različitih načina. Ponudite potencijalnim klijentima savjete koje će smatrati, a zauzvrat zatražite njihov e-mail kako biste im mogli poslati novi sadržaj ili ponudu koja će ih zanimati u budućnosti. Ovo je odličan način šire baze podataka potencijalnih klijenata.

Kvalitetna web stranica ulijeva povjerenje

Stvarati web stranice bez konkretne svrhe i nema nekog smisla, a dobar web dizajn uvijek zadovoljava potrebe svakog korisnika. Traže li naši posjetitelji informacije, zabavu ili neku vrstu interakcije s našom tvrtkom? Svaki dio web stranice mora imati jasnu svrhu i ispuniti određenu potrebu korisnika. Imati dobro dizajniranu web stranicu, koja je jednostavna za korištenje pomaže da uspostavimo vjerodostojnost kod potencijalnih kupaca i pokažemo ono što vas izdvaja od konkurencije. Dobro napravljena web stranica bi trebala:

  • biti prilagođena mobilnim uređajima
  • brzo se učitavati
  • imati pametan, jednostavan dizajn
  • biti pristupačna i da je njome lako navigirati
  • biti prilagođena za SEO i koristiti metapodatke
  • koristiti ključne riječi dobivene istraživanjem
  • imati poziv na akciju (CTA) na svakoj stranici
  • imati sadržaj koji daje dodanu vrijednost i može se jednostavno dijeliti

Dizajn brenda ključna je komponenta promidžbenog materijala tvrtke, zato bi se on trebao reflektirati i u online svijetu, kao odličan web dizajn. Potencijalni klijenti imat će više povjerenja u brend koji izgleda dosljedno u svim kanalima komunikacije jer time pokazuje da zna što radi i isplati se pokloniti im svoje povjerenje.

Web stranica koja ima nekonzistentnu hijerarhijsku strukturu, loše poveznice, loše fotografije ili grafike koje se sporo učitavaju, te koristi različite načine obraćanja publici, ne ostavlja profesionalan dojam. Ako se korisnici muče pronaći što žele na stranici ili se izgube u kompliciranim izbornicima, vrijeme je za redizajn.

Kako napraviti kvalitetnu web stranicu

Napredak tehnologije omogućio je da danas na raspolaganju imamo brojne alate uz pomoć kojih i najveći laici mogu napraviti osnovnu web stranicu. To ne znači da bi i trebali. Radi li se o zahtjevnom projektu ili je ona središnje mjesto poslovanja (poput webshopa), možda bi bilo bolje prepustiti sve profesionalcima.

Vrijedi pogledati i rješenja koje za izradu web stranica ili web shopova nudi Hrvatski Telekom. Sve detalje mozete pogledati ovdje.

Naravno, dobro je i razumjeti što želimo kada je u pitanju izrada dobre i funkcionalne web stranice. Evo nekoliko pojmova kojima bismo svakako trebali baratati:

SEO – optimizacija za tražilice (SEO) uključuje optimizaciju sadržaja web stranice za viši rang na stranicama s rezultatima tražilice. Viša rangiranja znače veću vidljivost i promet, što može dovesti do većeg broja konverzija. Sadržaj na svakoj stranici mora biti optimiziran relevantnim ključnim riječima i meta opisima koji tražilici “govore” da se radi o sadržaju vrijednom prikazivanja.

Call-To-Action – naša web stranica treba biti dizajnirana imajući na umu privlačenje potencijalnih klijenata, što odredišnih stranica koje su usredotočene na određene proizvode ili usluge koje nudimo, pružajući jasne pozive na radnju (CTA) i olakšavajući posjetiteljima da nas kontaktiraju ili obave kupnju. Jasno istaknuti gumbi i linkovi koji vode do završnog koraka su obavezni!

Analiza podataka analizom podataka prikupljenih iz različitih digitalnih kanala (Google Analytics), možemo dobiti uvid u ono što dobro funkcionira, a što bi trebalo poboljšati. Ovaj pristup temeljen na podacima pomaže nam donositi informirane odluke o tome gdje uložiti svoje resurse za maksimalan učinak.

Keyword alati – alati za analizu ključnih riječi pomažu nam odlučiti koje ključne riječi dodati sadržaju kako bi bio bolje rangiran na internet tražilicama, a jedan od besplatnih popularnih je i Google Keyword Planner. Prediktivna tehnologija alata poput Google također može poslužiti tako da u polje za pretraživanje jednostavno krenete unositi željene pojmove, a algoritam sam dovršava rečenicu i time govori što se u tom trenutku najviše pretražuje vezano uz uneseni pojam.

Landing page – odredišna stranica kreira se kao dio marketinške kampanje, a njezin URL bit će prikazan kao CTA u oglasu. Kada korisnici kliknu taj URL, klik se broji i može se mjeriti učinkovitost kampanje.S obzirom na to da je dio određene marketinške kampanje, odredišna stranica sadrži jednu specifičnu ponudu, te stoga ima samo jedan CTA. 

Podijelite