Kontaktirajte nas

Pandemija koronavirusa uvela je velike promjene u način suvremenog poslovanja. Čak i poslodavci koji su dosad zazirali od poslovanja na daljinu, posljednjih su mjeseci odlučili ponuditi tu opciju svojim zaposlenicima – i to trajno. Mnogo velikih kompanija tvrdi da će se i dalje oslanjati na fenomen rada od kuće, a kada je Europska unija u pitanju, istraživanje pokazuje kako su promjene itekako vidljive. Dok je prethodnih godina udio samozaposlenih osoba koje su radile od kuće stalno bio veći od udjela “običnih” zaposlenika u istoj situaciji, taj jaz je 2020. godine postao manji. Naime, udio zaposlenika u tvrtkama koji rade od kuće povećao se s 3,2% u 2019. na 10,8% u 2020. godini, dok se udio za samozaposlene povećao s 19,4% u 2019. na 22,0% u 2020. godini. Čini se kako je od marginalne opcije, rad od kuće postao potpuno novi stil života.

 

Najveći izazovi rada od kuće

 

Granice između osobnog i profesionalnog života počinju se brisati prilikom rada od kuće. Dok radite u istom prostoru u kojem i živite, više ćete koristiti multitasking kako bi se nosili s poslom, kućnim obvezama i obiteljskim zahtjevima. To stvara neizmjeran pritisak na radnu sposobnost, što dovodi do stresa i smanjuje produktivnost. Tri su glavna izazova vezana uz rad na daljinu – drukčija suradnja i komunikacija, usamljenost i odvajanje privatnog od poslovnog života. Mnogi kao radno mjesto odabiru svoj kauč ili kuhinjski stol, a neki čak i krevet. Iako se ovo možda ne čini velikim problemom, loš kućni ured može imati dugoročne i dugotrajne posljedice. Primjerice, loše držanje može utjecati na vaše zdravlje i smanjiti produktivnost, dok nedovoljna sunčeva svjetlost u vašoj sobi može uzrokovati umor i smanjiti razinu vitamina D u tijelu. Pronađite prostor koji će vam služiti isključivo za posao. Postavite svoj radni stol blizu prozora gdje možete dobiti puno svježeg zraka i sunčeve svjetlosti. Nabavite ergonomsku stolicu koja dobro podupire leđa i vrat i oduprite se iskušenju da radite s kauča ili blagovaonskog stola. Na taj način lakše ćete se odvojiti od posla dok se navečer opuštate na kauču ili jedete s obitelji.

 

Sve prednosti rada od kuće

 

Kada je rad od kuće u pitanju, pandemija je bila odličan katalizator da se pokažu (i iznimno brzo riješe) mnogi problemi koji inače bi bili visoko na ljestvici važnosti u većini korporacija. Određeni problemi s kojima su se zaposlenici suočavali na profesionalnom planu bili su dostupnost hardvera, problemi s povezivanjem zbog manje propusnosti Interneta i određeni radni zadaci koji su zahtijevali intenzivnu kontinuiranu suradnju. Prepoznavanje i ublažavanje problema s kojima se zaposlenici mogu suočiti dok rade na daljinu nije lako. Tvrtka mora svima osigurati potreban hardver, kao i tehnička rješenja poput VPN-a, kako bi se osigurala sigurnost i privatnost ključnih poslovnih podataka, te besprijekorna virtualna povezanost timova koja će se pobrinuti za veću produktivnost. No, bez putovanja na posao i sjedenja na istom sjedalu dulje od osam sati, zaposlenici mogu uživati ​​u višoj kvaliteti života. Prije svega, otvara se prostor za više vremena koje je moguće provesti s obitelji i prijateljima. Sve više ljudi otkrilo je nove hobije i sportove kojima se nisu mogli baviti zbog nedostatka vremena. Dodatni benefit je i to što su porezi izvan glavnih gradskih područja znatno niži, baš kao i ukupni životni troškovi. Mnogi će se bez previše razmišljanja odlučiti i na život digitalnih nomada. Prihvaćanje rada na daljinu otvara i brojne druge mogućnosti kada je u pitanju odabir poslodavca. Mladi će tražiti tvrtke koje nude značajne poslove koji imaju višu svrhu od pukog napredovanja u karijeri. Neće prihvatiti poslove koji se temelje samo na novcu, već će moći birati kompaniju koja zagovara slične društvene i političke vrijednosti u koje i sami vjeruju.

 

Tvrtke moraju pratiti trendove i podržati rad od kuće

 

Tradicionalni raspored rada od 9 do 5 koji su slijedili “baby boomeri” i Generacija X je već na izmaku, a s tom promjenom dolazi i neograničeno radno okruženje i rješenja u oblaku koja omogućuju rad izvan tradicionalnog radnog mjesta. Osim za zaposlenike, ova promjena može predstavljati izazov i za tvrtke, poput pronalaženja prave ravnoteže između poslovnog i privatnog života.U novoj kulturi koja potiče neprestanu prisutnost i informiranost, potrebno je odabrati prave tehnologije koje pomažu u obavljanju posla i pri upravljanju udaljenim zaposlenicima. Inicijative koje kompanije pokreće moraju postati dio interne kulture cijele tvrtke, kako bi postali standard, a ne devijacija. Većina organizacija danas na raspolaganju ima alate i rješenja potrebna za rad na daljinu, ali tehnologiju moraju pratiti i pravila na razini cijele kompanije, kako bi očekivanja nadređenih bila realna, a udaljeni zaposlenici mogli ostvariti svoj puni potencijal. Omogućavanje svim zaposlenicima da svom radu mogu pristupiti na svim uređajima, gdje god se nalazili, presudno je u postavljanju temelja za uspješan rad od kuće. Bilo da se radi o upravljanju obukom novih zaposlenika, olakšavanju komunikacije s timovima na daljinu ili obavljanju svakodnevnog posla, rješenja u oblaku moraju biti prioritet. Kada timovi trebaju surađivati na daljinu, početni korak svakog projekta uvijek treba biti klasifikacija i utvrđivanje vlasništva i hijerarhije. Uloge i odgovornosti postaju jasnije kada možete vizualizirati procese od početka do kraja. Ovakva vidljivost dobra je za bilo koji tim, ali još je važnija kada upravljate zaposlenicima na različitim lokacijama. Naposljetku, najvažnije je tretirati sve članove tima kao ključne članove, bilo u fizičkim uredima ili na daljinu, te im pružiti alate potrebne za uspjeh. Ulaganje u kulturu na radnom mjestu koja podupire, pogoduje, pa čak i potiče na rad na daljinu omogućit će svakoj tvrtki rast, a njezinim zaposlenicima da rade na način koji ima smisla i za njihovu karijeru i za njihov život.

Komentirajte

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.