Kontaktirajte nas

Dobro organiziran radni prostor ne mora biti dosadan i zamoran. Evo kako osvježiti svoje okruženje i potaknuti produktivnost!

Prosječan čovjek barem osam sati dnevno provede na poslu, a mnogo njih svih osam provede sjedeći za stolom. Teško je reći provede li svih osam doista radeći, no produktivnost je svakako vezana i uz prostor koji nas okružuje. Zato je važno da svoje radno okruženje prilagodimo vlastitim afinitetima i radnim navikama. Čist i organiziran radni prostor može poboljšati produktivnost i pomoći nam da zadatke izvršavamo brže i učinkovitije. Ako tome dodamo i poneku inspirativnu sitnicu, radni dan može biti mnogo opušteniji nego ikada prije. Čak i ako to dosad nije bilo moguće ostvariti na lokaciji poslodavca, kućni uredi doista su prepušteni mašti i navikama samog radnika. Samo zato što trebate biti produktivni ne znači da vaš radni prostor mora biti dosadan. Stvorite prostor u kojem volite biti s biljkama, zidnim zavjesama, fotografijama i zabavnim dekorima. Ključno je ograničiti broj predmeta koje zapravo držite na svom stolu – nekoliko predmeta je u redu, ali morate imati i dovoljno prostora za rad. Zato, ako se osjećate zarobljeni u svojoj radnoj rutini, pokušajte primijeniti neke od naših savjeta za ugodno i inspirativno radno okruženje kojem ćete se početi svakodnevno radovati!

Organizirajte svoj nered

Višak stvari i nered na stolu može biti odgovoran za vašu razinu stresa. Dugoročno, to može uzrokovati mentalno preopterećenje i pogoršati vaše navike neproduktivnog odgađanja zadataka. Nije stvar u tome da na svom stolu ne smijete imati ama baš ništa, ali ključ organiziranog stola je sustav koji funkcionira. Odredite određeno mjesto za olovke, tiskanice, post-it bilješke, mape i dokumente. Na kraju dana odvojite nekoliko minuta stavljajući sve na svoje mjesto, držeći barem 80% stola vidljivim. Tako ćete započeti svoj sljedeći radni dan s organiziranim stolom i organiziranim umom.

Poslujte digitalno

Papir je i dalje najveći krivac za pretrpane radne prostore. Ako to već niste učinili, premjestite svoj kalendar, popis obveza i podsjetnik na svoje računalo i sinkronizirajte ih sa svojim pametnim telefonom radi veće pristupačnosti i korisnosti. Ljepota digitalnih alata za produktivnost je u tome što dolaze s opcijama obavijesti, tako da možete postaviti upozorenja i podsjetnike za sastanke, obveze i zadatke.

Personalizirajte i inspirirajte se

Nekoliko studija pokazalo je da nam personaliziranje prostora pomaže lakše se nositi s ometanjima i stresom, daje nam veću kontrolu. Osobne sitnice i predmeti uspostavljaju  pozitivan odnos između našeg identiteta i radnog mjesta, a držanje osobnih predmeta na stolu motivira nas da radimo više. Obiteljska fotografija ili suvenir s putovanja s najdražom ekipom, potaknut će sretne misli svaki put kada ga (čak i nehotice) pogledamo. Jednostavno rečeno, bolje radimo kada smo u dobrom raspoloženju.

Koristite boje

Prema psiholozima, primarne boje (crvena, plava, zelena i žuta) imaju poseban učinak na naše kognitivne funkcije i svaka je prikladna za različite situacije. Koristite crvenu za povećanje produktivnosti ako ste na fizički zahtjevnom poslu (obrtnici, osobni treneri i fizički radnici). Umirujuća plava olakšava komunikaciju i sjajna je za dovršavanje administrativnih zadataka ili projekata koji zahtijevaju maksimalnu usredotočenost. Optimistična žuta potiče kreativnost odličan je izbor za inovatore ili poduzetnike, dok je zelena prikladna ako se nalazite u mirnom radnom okruženju.

Organizirajte se po načinu na koji radite

Način na koji postavljate svoj stol trebao bi ovisiti o vašem poslu i odražavati tok vaših misli i korištenih materijala. Ako ste linearni mislilac ili netko tko radi na temelju kategorija zadataka (istraživanje, fakturiranje), možda biste trebali odvojiti papire po vrsti. Ako ste kreativac ili radite na više različitih projekata, organizirajte svoj stol na način da dodijelite dio prostora svakom klijentu posebno. Sve ovisi o tome želite li se usredotočiti na proces ili projekt, zato u skladu s tim prilagodite svoj radni prostor.

Dodajte zelenila

Istraživanja su dokazala da biljke utječu na to kako se osjećamo u svom okruženju, te pomažu smanjenju stresa i općoj dobrobiti. Jedna od prvih studija o dugoročnim učincima uredskog bilja provedena je 2014. od strane istraživača u Australiji, Velikoj Britaniji i Nizozemskoj. Ispitivali su tri uredska okruženja tijekom nekoliko mjeseci i otkrili da zelenilo značajno povećava zadovoljstvo zaposlenika na radnom mjestu, povećava razinu koncentracije (prema vlastitoj procjeni) i poboljšava percipiranu kvalitetu zraka.

 

Slažem se

Naša Web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u POSTAVKAMA.