Mnoge tvrtke odlučile su prihvatiti takozvani hibridni model rada kao svoj novi standard. Kombinacija rada u uredu i na daljinu pokazala se dobitnom kombinacijom. Protekla godina pokazala je kako je rad od kuće za neke industrije odlična alternativna, ali i primarna opcija. Kako bi uvijek bili spremni za svaki krizni scenarij, mnoge tvrtke odlučile su zadržati opciju rada na daljinu, bilo kao svoj primarni izbor ili opciju koju sam zaposlenik može odabrati. Oni koji su se odlučili na ovu opciju, zaključili su kako je produktivnost u oba slučaja bila na zadovoljavajućem nivou, baš kao i rezultati i ciljevi koje je poduzeće trebalo ostvariti. S odgovarajućom tehnološkom infrastrukturom, komunikacijskim kanalima i protokolima, fenomen rada od kuće lako postaje standard. Dok zaposlenici imaju autonomiju pri odlučivanju u odabiru vlastite radne okoline, tvrtke ulaganjem u pametnu tehnologiju mogu smanjiti operativne troškove, zbog čega se scenarij hibridnog poslovanja smatra pobjedom za obje strane. Hibridni model rada plan je koji uključuje mješavinu rada u uredu i rada na daljinu u rasporedu zaposlenika. Zaposlenici povremeno imaju mogućnost birati kada će raditi od kuće i kada će doći u ured. Svaka tvrtka razvija hibridni model koji se temelji na potrebama tvrtke i potrebama pojedinog zaposlenika.

Rad na daljinu zahtijeva drukčiji angažman radnika, ali i poslodavca

Hibridni model može se činiti kao jednostavno rješenje za trenutne probleme s kojima se tvrtke susreću jer uspijevaju zadržati svoj uredski prostor, a istovremeno prihvaćaju i one koji preferiraju rad na daljinu. Neuravnotežena kultura u kojoj je vodstvo tvrtke prvenstveno u uredu mogla bi dovesti do neželjene nejednakosti. Zaposlenici koji odluče raditi zajedno s voditeljima u uredskom prostoru bit će vidljiviji i mogu privući više pozornosti i biti češće promovirani. Suradnja i odnos nadređenih prema zaposlenicima poprima novu dimenziju u kontekstu rada na daljinu. Manjak direktnog kontakta uživo i osjećaj prepuštanja kontrole, može u pojedinim menadžerima izazivati nepovjerenje prema radnicima. Zbog toga je iznimno važno uspostaviti pravila za rad koja svi moraju poštovati. Tvrtke mogu ublažiti ovaj problem tako da vodstvo i menadžeri rade prvenstveno na daljinu, kako ne bi nenamjerno privilegirali zaposlenike u uredu. Daljinski rad uvelike se oslanja na virtualne kanale kao što su e-mail, instant poruke, Zoom i alati za suradnju, no to ne znači da zaposlenik može birati kada će raditi, a koje obveze izbjegavati. Jasno definirana prava i obveze trebaju se postaviti tako da funkcioniraju jednako u uredu i izvan njega.

Digitalna komunikacija kao zdravi temelj hibridnog modela rada

Tvrtke koje koriste hibridni model bi trebale planirati sastanke i događaje tako da se prilagode radnicima na daljinu. Umjesto da okupljaju većinu ljudi u sobi za sastanke i da se udaljeni radnici pridružuju putem video veze, svi bi trebali imati isto iskustvo pridruživanjem sastanku sa svog prijenosnog računala. Na ovaj način udaljeni radnici neće se osjećati neugodno niti imati osjećaj da su izdvojeni. Kompanije poput Microsofta već su prilagodile svoje alate za timski rad novim uvjetima i okolnostima. Prebacivanjem većine komunikacije na online kanale, manje je vjerojatno da će nastati problemi jer radnici na neće propustiti određene razgovore ili odluke koje su donesene na sastancima uživo. Prelazak hibridni model u kojem se prednost daje radu na daljinu ublažit će nejednakosti koje prirodno nastaju s hibridnim radnim prostorima, dok će i dalje omogućiti zaposlenicima fleksibilnost da rade tamo gdje se osjećaju najproduktivnije, od kuće, u uredu ili na javnom mjestu. Dok god su vaši poslovni podaci optimalno zaštićeni, a produktivnost je zadovoljavajuća, okruženje u kojem se radnik nalazi postaje manje bitno. 

Podijelite