Nakon godina inovacija i nagađanja i razgovora, umjetna inteligencija (UI) je postala široko dostupan proizvod, poboljšavajući učinkovitost poslovnih procesa, ali i unoseći element zabave. Bez obzira u koju svrhu se koristi, svaki upit koji pošaljemo umjetnoj inteligenciji čini je jačom i naprednijom. Iz svake naše interakcije algoritam uči i razvija se, kako bi sljedeći put bio u mogućnosti dati još točniji odgovor, personaliziran prema željama korisnika. Ili prilagođen potrebama poslovanja za koje ga koristimo.

Strojno učenje jedna je od najčešćih vrsta umjetne inteligencije koja se koristi za poslovne svrhe. Dok strojno učenje može brzo analizirati podatke kako dolaze, identificirajući obrasce i anomalije, duboko učenje još je specifičnija verzija strojnog učenja koja se oslanja na neuronske mreže za uključivanje u ono što je poznato kao nelinearno zaključivanje. Algoritmi dubokog učenja koriste se, na primjer, kako bi se samovozećim automobilima pomoglo kontekstualizirati informacije koje su prikupili njihovi senzori, poput udaljenosti drugih objekata i brzine kojom se kreću. Na temelju tih podataka donose se odluke koje upravljaju daljnjim tijekom vožnje.

Od korištenja algoritama strojnog učenja za donošenje odluka na temelju podataka do automatizacije zadataka koji se ponavljaju – iskorištavanjem potencijala inovativnih UI rješenja, tvrtke mogu doseći nove razine produktivnosti.

UI alati za mala poduzeća

Male tvrtke mogu iskoristiti snagu umjetne inteligencije kako bi poboljšale korisničko iskustvo i donijele odluke na temelju konkretnih informacija. S automatiziranim zadacima koji se ponavljaju, poduzetnici mogu prebaciti fokus na kritične aspekte svog poslovanja, povećavajući produktivnost i rast.

Služba za korisnike može se oslanjati na chatbotove pokretane umjetnom inteligencijom. Ovi chatbotovi učinkovito obrađuju osnovne upite korisnika 24 sata dnevno, kako bi zaposlenici mogli rješavati složenije zadatke, koje zahtijevaju ljudski pristup. Neke tvrtke koriste algoritme umjetne inteligencije pri zapošljavanju, za usklađivanje profila kandidata s opisom posla koje nude, pojednostavljujući proces zapošljavanja.

Kada je kupovina u pitanju, mehanizmi za preporuke vođeni umjetnom inteligencijom analiziraju prethodne kupnje kako bi predložili proizvode ili usluge koji odgovaraju interesima korisnika. Analizom podataka umjetna inteligencija pomaže malim poduzećima da donose bolje odluke otkrivajući obrasce ili trendove koje je teško identificirati ručno.

Više o konkretnim alatima koji mogu obavljati konkretne zadatke pročitajte na poveznici.

Izazovi korištenja UI alata

Zvuči poprilično jednostavno – mi utipkamo što želimo, a alat nam ponudi savršeno rješenje koje možemo odmah iskoristiti. U stvarnosti nije tako jednostavno, posebno kada je riječ o besplatnim alatima.

  • Autorska prava

Koristimo li ChatGPT za, recimo, pisanje članaka za naš poslovni kanal, dovoljno je samo reći mu da nam napiše članak za blog na određenu temu i s određenim uputama. No, moramo imati na umu da je sve ono što ChatGPT koristi kao izvor za informacije, već negdje objavljeno. To nameće mnoga pitanja o plagijatima i autorskim pravima.

  • Relevantnost informacija

Kada su u pitanju najpopularniji alati, kao što su ChatGPT i Bard, oni se odmah na početku korištenja ograđuju kako se radi o jezičnim modelima. Besplatna verzija ChatGPTa također kaže kako ima pristup podacima na internetu samo do siječnja 2022. godine, što znači da ne raspolaže najnovijim informacijama.

  • Točnost informacija

S obzirom na to da umjetna inteligencija dohvaća podatke diljem interneta, iz raznih izvora, provjerenih i neprovjerenih, često se događa da se ne možemo potpuno pouzdati u točnost informacija koje nam predstavi kao činjenice. Iako svakodnevno uči putem novih upita, umjetna inteligencija još uvijek nema moć suptilnog razaznavanja određenih stvari, tako da se može dogoditi da nešto “shvati” izvan konteksta.

  • Troškovi

Zbog svoje složene prirode, pametne tehnologije mogu biti skupe za implementaciju, ali i održavanje. Poduzeća kojima nedostaju vlastiti stručnjaci ili nisu upoznata s umjetnom inteligencijom često moraju angažirati vanjske tvrtke, što znači i nove troškove održavanja.

Zabavni UI alati koji olakšavaju poslovanje

Crayon AI – besplatan napredni generator slika, fotografija, crteža i drugih grafika na temelju tekstualnih opisa. Može napraviti odličan logo ili vizual za dijeljenje na društvenim mrežama. Dobijete 9 besplatnih slika odjednom u roku od jedne minute ili odaberete jednu od plaćenih opcija za neograničeni broj upita, manje oglasa i brže generiranje.

Eightify – ova AI aplikacija pogledat će videozapis umjesto nas i zatim ga sažeti u određene točke interesa. Čak i nekoliko sati duge video zapise pretvorit će u jednostavan tekst s najvažnijim točkama i tako skratiti vrijeme učenja novih vještina. Podržava bilo koji ulazni jezik i nudi prijevode na više od 40 izlaznih jezika. Nakon besplatnog perioda od 7 dana može se koristiti samo uz mjesečnu ili godišnju pretplatu.

Feathery – od molbi za posao do poslovnih formulara i špranci, ova aplikacija sve to može napisati u nekoliko sekundi i to na 14 svjetskih jezika. Postoji besplatna verzija s limitiranim mogućnostima i nekoliko planova za napredne korisnike.

Interview.ai – ovaj alat koristi AI kako bi simulirao razgovor za posao. Uz pomoć posebno generiranih pitanja, složenih za određenu industriju i prema unesenim parametrima, pokušat će dati što realniji doživljaj samog intervjua za posao. Funkcionira na principu tokena – za jedan token primit ćete 10 pitanja vezanih uz poziciju za intervju, koja mogu uključivati pozadinska, situacijska i tehnička pitanja. Za svako pitanje dobit ćete jedan preporučeni odgovor generiran umjetnom inteligencijom. Možete odgovoriti pomoću mikrofona na svom uređaju, do tri puta po pitanju. Za svaki odgovor dobit ćete evaluaciju, ocjenu i prijedlog.

Character.ai – ako ste ikada poželjeli popričati s nekom poznatom ličnosti i bilo čemu, ovaj UI alat će to omogućiti. Možete mu povjeriti i interakciju s klijentima, ako mislite da će to dobro odraditi. Naime, korisnici mogu stvarati vlastite likove, određivati ​​njihove “osobnosti” i postavljati određene parametre, a zatim ih objavljivati ​​u zajednici kako bi i drugi mogli razgovarati s njima. Mnogi likovi mogu biti utemeljeni na slavnim osobama, dok su drugi potpuno originalni, a neki su napravljeni s određenim ciljevima na umu, kao što je pomoć u kreativnom pisanju ili za interakciju s korisnicima određene usluge.

OpusClip – pomoću platforme koju je generirala umjetna inteligencija možete unijeti dugačak video i on će ga rastaviti na kraće, smislene isječke koji se zatim mogu objaviti na društvenim mrežama ili podijeliti drugim sredstvima komunikacije. Uz besplatnu verziju, limitiranu i s vodenim žigom, postoje i one profesionalne koje nude mnogo više, poput izbacivanja tišine iz videa, integracije s profesionalnim alatima za montažu ili automatskog objavljivanja na društvenim mrežama.

Soundraw – pomoću ovog alata moguće je stvarati glazbu jednostavnim donošenjem odluka o žanru glazbe, instrumentima koji će se koristiti, raspoloženju koje želimo stvoriti i duljini pjesme. Tantijemi se ne plaćaju, tako da ovako generirana glazba spada u takozvani “royalty free”. To znači da imate pravo koristiti materijal zaštićen autorskim pravima ili intelektualno vlasništvo bez potrebe za plaćanjem naknade za svaku upotrebu. Kada se pretplatite na jedan od njihovih planova, dobivate licencu za korištenje glazbe bez plaćanja tantijema prema njihovim licencnim pravima.

Podijelite